29 Reacties

4 maanden geleden

Ik weet nog niet zo goed wanneer ik het iedereen vertel. Vorige keer vertelde ik rond 5-6 weken dat ik zwanger was. We hadden stiekem muisjes en beschuit op tafel gezet tijdens brunchen. Toen het opviel was de reactie geweldig. Helaas eindigde de zwangerschap een week later in een miskraam. Hoe pijnlijk het ook was om dat te vertellen was de support heel fijn. Nu weet ik niet of ik het al wil vertellen. Aan een kant wil ik wachten voor zekerheid- zodat het niet weer een teleurstelling zal zijn. Maar om nog 2-3 weken te wachten lijkt me zo lang! Ik weet niet of ik stil kan blijven 🙈 Ik weet niet hoe ik het zou vertellen aangezien vorige keer zo super leuk was. Een shirt voor mijn zoontje vindt ik een beetje saai… We gaan het zien 😂

4 maanden geleden

Mij maakt het niks uit, is is helaas al 3x misgelopen dus niemand zal verast zijn

4 maanden geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik ben nu 4+2 en mijn schoonouder, moeder en partner en broertje weten het al. Een paar collegas en leidinggevende ivm afwezigheid (ik voel mij slecht) Ik wil het iedereen face tot face vertellen dus als ik iemand zie vertel ik het. Heb recent 2 miskramen gehad (jan en mei) en moeten bellen en zeggen dat het mis is gegaan terwijl ze niks wisten voelde niet goed!

4 maanden geleden

Ik ben ook nog zoekende in het wanneer vertellen. Bij mijn vorige zwangerschap hebben we heel bewust tot de 13 weken gewacht. En ik vond het ook heerlijk dat het ons geheimpje was. Vond het bijna jammer toen we het gedeeld hadden. Denk dat het bij deze zwangerschap niet gaat lukken om het zo lang stil te houden. Ook omdat rond de 13 weken veel mensen op vakantie zijn. Ga je het dan nog langer stil houden omdat je bepaalde mensen (familie) het eerder wilt vertellen?! En ik denk ook dat ik deze zwangerschap eerder ga tekenen. Dus dan vertel ik het liever dan dat ik denk dat iedereen het aan mij ziet.

4 maanden geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 😄 Hier ook een zoekende wanneer het te vertellen! Vrijdag hebben we de 7 weken echo. Vorig jaar een miskraam gehad en toen hadden we het goede vrienden verteld + een vriendin van mij. Ik denk dat we hen misschien hierna informeren. Onze ouders met 8 weken? Nouja we doen het een beetje op gevoel denkik..

4 maanden geleden

2 vriendinnen weten het al. Ouders en broer vertel ik het na de u weken echo denk ik. Paar vrienden dan ook al weet ik nog niet precies wie. En de rest na 10 weken echo is het plan.

4 maanden geleden

Vertellen wanneer jij dat wil. Geen sociale druk of je laten beïnvloeden wat andere doen. Het is jou lichaam, jou kindje. Ongeacht of het goed afloopt of niet. Deel wat je wilt delen met wie dan ook en laat je niet leiden door wat andere doen of vinden.

4 maanden geleden

Wij zijn er nog niet over uit, maar ik wil sowieso wachten tot we de 10 weken gepasseerd zijn. Dat voelt "veiliger". We zijn best wel privé mensen en mocht het toch weer fout gaan dan willen we dat graag samen verwerken voor het gedeeld wordt met anderen.

4 maanden geleden

Bij de eerste met 8 weken verteld aan ouders, toen we een goede eerste echo hadden. Nu bij de tweede heb ik het al bij de positieve test gezegd tegen mijn ouders toen ze aan het oppassen waren. En gister toen we met alle vriendinnen aan het eten waren ook gezegd. Ik wil nu bij de tweede minder moeilijk doen, gewoon zeggen als ik vriendinnen zie met wie ik ook zou delen als het mis zou zijn. Ouders en vriendinnen hadden het al wel verwacht, dus dat bevestigt mij wel dat ik er niet te moeilijk over wil doen ;)!