15 Reacties

2 weken geleden

Ohja overdag eet zij genoeg!!!

2 weken geleden

En hoe gaat de slaap overdag? Laten we iig zeggen dat je niks fout doet!

2 weken geleden

Oh ik begrijp je helemaal! Ik heb ook een meisje van 9 maanden. Iedere 1,5 tot 2 uur kwam ze. Drinkt inderdaad ook niet veel. We krijgen er ook geen volledige voedingen in. Ik heb vorige week een slaapcoach ingeschakeld en na 3 dagen merkte wij al wel verbetering. Nu komt ze nog 2x begin en eind van de nacht

2 weken geleden

Vraagje, kan ze zelf in slaap vallen of heeft ze daar vaak hulp bij nodig? Die van ons deed hetzelfde tot 7.5 maanden ongeveer en toen zijn we hem gaan leren meer zelf in slaap te vallen (zonder uithuilen!). Hij werd namelijk wakker op die momenten en verwachtte dan hulp om weer in slaap te vallen (lees borst of wiegen). Het was dus gewoon gewenning en hij had wat hulp nodig om in die momenten van wakker worden te weten dat hij ook zelf weer in slaap kon vallen. Nu wordt hij 2 of soms 1x wakker in de nacht en dan krijgt hij nog de borst. Wij hebben 'n eigen en mildere versie gebruikt van de PUPB (pick up, put down) methode. Hoop dat je hier iets aan hebt en je doet sowieso niks fout❤️ je baby vraagt om je en je bent er, dat is zwaar maar dat doe je geweldig!!

2 weken geleden

Je doet niks fout. Je baby’tje heeft geleerd dat zij zich even kan melden , dat jij er dan bent, dan voelt ze zich weer veilig om verder te slapen. Niks mis mee! Als het jezelf uitput kun je inderdaad kijken naar de slaap associaties die er misschien zijn. Ik ben wel van mening dat nabijheid of voeding geven geen slaapassociatie is waar je vanaf moet, je baby’tje is nog zo klein… behalve als je het zelf niet meer volhoudt. Misschien kun je het iets meer afwisselen met je partner als je die hebt? Succes 😉

2 weken geleden

Wij hadden dit ook, via slaapcoach zijn wij ondertussen een stuk verder en meld hij zich meestal 1x voor een fles die gaat dan ook schoon op. Soms wordt hij nog een keer wakker maar kunnen we hem zonder fles weer in slaap helpen. Dus misschien is dat een optie, zeker omdat de flessen niet leeg gaan dus echt honger zal het waarschijnlijk niet zijn, maar een slaap associatie.

2 weken geleden

Sinds wij onze voeding hebben opgehoogd én haar warmer aankleden, wordt onze baby eindelijk nog maar 1x, soms 2x, per nacht wakker. (Ik geef alleen bv, geen kv.) Sinds we zorgen dat ze om 15.00 een tussendoortje + bv krijgt, en dan om 16.45 een avondmaaltje, en om 18.00 (bedtijd) weer bv, slaapt ze meestal door tot 01.00. Wanneer ze haar avondeten niet op eet, wordt ze dan ook eerder wakker (23 of 00 al, en dan komt ze vaak om 03/04 nog een keer). Dus durf te wedden dat het bij ons in die hoek zat. Ook slaapt ze beter sinds we de wat strakkere Puckababy gebruiken, ipv de loszittende wollen Unaduna. Ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft maar moet het nog ff goed testen. Heb je al in die hoek gezocht? Eten en kou/warmte?

2 weken geleden

1e flesje meer en inderdaad warmer aankleden, heb je het al geprobeerd met een speen aftoppen?

2 weken geleden

Ik lees 2 dingen: dat ze overdag genoeg drinkt en vast voedsel eet + dat ze ‘s nachts geen grote hoeveelheden drinkt. Dan zou het dus goed kunnen zijn dat het niet perse honger is, maar het een gewoonte is geworden. Je zou kunnen proberen het flesje van 100 niet meer aan te bieden als ze midden in de nacht wakker wordt? Wellicht is dit juist wat haar wakkerder maakt en heeft ze eigenlijk alleen een korte knuffel nodig om weer verder te slapen. Geen idee of dit klopt, maar iets om over na te denken: Wellicht is de natuurlijke reactie van jou op een baby wakker ‘s nachts nog dat je iets te eten moet geven, zoals in de new Born fase wel steeds het geval was, maar nu niet meer. Sterkte!!

2 weken geleden

Reactie op Kelly2000

Ik lees 2 dingen: dat ze overdag genoeg drinkt en vast voedsel eet + dat ze ...
Hi! Als ik geen flesje geef is het krijsen tot ze drinkt. 🥹🥹🥹

2 weken geleden

Reactie op iowe

1e flesje meer en inderdaad warmer aankleden, heb je het al geprobeerd met ...
Hi, als ik 180 maak dan drinkt ze die nooit op. Zij word warm gekleed

2 dagen geleden

Reactie op Laura95San

Vraagje, kan ze zelf in slaap vallen of heeft ze daar vaak hulp bij nodig? ...
Hoi! Hoe werkt jullie methode?

gisteren

Lees het boek zachte nachten. Dat geeft je veel inzichten en rust. Het is compleet normaal dat een baby niet doorslaapt.. en daarin ataat precies uitgelegd hoe, wat en waarom met wat tips. Vooral: accepteer het. En je kan het alleen accepteren als je begrijpt waarom je kindje jou in de nacht nodig heeft.

12 uur geleden

Reactie op S R

Hi! Als ik geen flesje geef is het krijsen tot ze drinkt. 🥹🥹🥹
Wat helpt bij mijn baby als ze verkouden is (dan wordt ze heel vaak en heel verdrietig wakker) is water in het flesje doen. 2 slokjes geven en dan de fles weer aan de kant. Even een aai en slaaplekker. En alles in het donker. En wat anderen zeggen klopt ook bij mij. Wanneer ze s nachts meerdere keren wakker wordt, heeft ze het meestal koud.

6 uur geleden

Reactie op Laura95San

Vraagje, kan ze zelf in slaap vallen of heeft ze daar vaak hulp bij nodig? ...
Wat heb je precies gedaan als ik vragen mag? Wat fijn dat het geholpen heeft. Ook voor haar.