12 Reacties

één maand geleden

Ik heb hem ook maar ga hem pas na 20 weken gebruiken voor mijn eigen gemoedsrust Mijn placenta ligt niet gunstig dus zelf zoeken is soms erg moeilijk en zelfs niet te vinden .. dus onnodig zorgen maken doe ik liever niet.

één maand geleden

Hi lieve Jaimy, ik snap je vraag volledig. Ik heb zelf thuis geen doppler maar heb er wel een mening over dus misschien dat dat je iets verder kan helpen. Ik heb afgelopen dinsdag voor de eerste keer naar het hartje mogen luisteren bij de verloskundige, ik ben nu 16.4 dagen zwanger. Voordat ik naar het hartje geluisterd had vond ik het wel heeeel lang duren voordat het eindelijk kon bij de verloskundige, maar na het te hebben gehoord had ik het niet perse veel eerder hoeven horen omdat dit het moment ook wel extra speciaal heeft gemaakt. Ik ben van mening dat wanneer ze het bij de verloskundige ook doen het geen kwaad moet kunnen om zelf een keer te luisteren. Alhoewel ze bij mijn verloskundige echt maar 8 seconden hebben geluisterd, dus te lang zou ik zowiezo niet doen. Wanneer je je zorgen maakt kan je dus best een keer de doppler erbij pakken maar ik zou er persoonlijk geen gewoonte van maken🥰😘

één maand geleden

En nog even ter aanvulling: wanneer je met de doppler het hartje niet kunt vinden kan dat ook een hoop onnodige spanning opwekken dus dat is wel iets om rekening mee te houden😊

één maand geleden

Nee, keihard nee. Elke professional zal het je afraden, je weet vast inderdaad waarom. Daarnaast: Bij mijn dertien weken echo viel het me op dat de baby bij het laten horen van de hartslag best tekeer ging. Dus ik vroeg aan de echoscopiste: voelen babies hier nou eigenlijk wat van, die hele echo enzo? Ze zegt nee, niet van de echo, maar wel van de hartslag laten horen. Die gaat via andere frequentie, *toen nog een technisch verhaal*, waardoor babies het kunnen voelen. Daarom doet ze het ook niet te lang. Voor mij reden genoeg om zo min mogelijk de baby te pesten 🤪. Ik weet niet wát ie dan precies voelt maar de baby reageerde er best heftig op. Is het ongemak? Is het pijn? Is het gewoon vibratie? No idea. Maar hierom zou ik het éxtra niet doen. Lekker verkopen 👌.

één maand geleden

Reactie op LolavK0402

Hi lieve Jaimy, ik snap je vraag volledig. Ik heb zelf thuis geen doppler ...
Bij mij luisterde de gynaecoloog heel geconcentreed. Volgens mij luisteren ze dan echt of het goed klopt enzo. Ik zou hieruit niet meteen afleiden dat het dus ook wel ok is het voor je eigen geruststelling. Ts. Ik zou het niet doen wegens punten die hier al geschreven werden. Je "pest" er je kindje mee en kan onnodig ongerust worden als je het niet vindt, maar ook vals gerustgesteld worden als je je eigen hartslag met die van je kindje verward.

één maand geleden

Ik gebruik hem wel als ik het hartje hoor zet in hem meteen weer uit en kan ik weer ontspannen

één maand geleden

Ik zou te bang zijn dat ik die hartslag niet kan vinden, in paniek raak en dat er niks aan de hand blijkt 😅

één maand geleden

Ik zou het zelf niet doen. Ik zou echt paniek krijgen als ik de hartslag niet kan vinden. Als ik het hartje wil horen of me zorgen maak, bel ik de gynaecoloog wel om het hartje even te laten horen.

één maand geleden

Ik heb hem ook een weekje in huis. Eerste keer was het goed zoeken en daarna vind ik hem steeds snel. Je luistert nooit lang. Ik zou me niet onnodig bang laten maken door alles wat op internet staat. Er is immers nooit bewezen dat het kwaad kan. Mijn verloskundige weet ook dat ik zelf luister en heeft er niks van of over gezegd

één maand geleden

Mijn verloskundige en trouwens ook de gynaecoloog hebben gezegd dat zo'n zwak apparaat geen kwaad kan. Ik had het in het begin heel erg nodig, nu gebruik ik m iets minder

één maand geleden

Ik heb er nog 1 liggen van m'n vorige zwangerschap en van de week in een moment van paniek er toch even bij gepakt. Hartje gevonden, 3sec geluisterd en ik was weer rustig. 'Je baby pesten', tja die 3 seconden t.o.v. helemaal gestressed zijn.. denk dat je je kindje ook 'pest' met een heleboel stress/paniek. En nee het is geen garantie dat alles goed zit, maar die heb je nooit. En op deze termijn is het hartje luisteren überhaupt het enige wat ze doen om te controleren of alles oké is. Als je straks je baby voelt bewegen en op een gegeven moment bijv minder/niet voelt, dán kan het horen vd hartslag schijnzekerheid geven, maar op deze termijn is de hartslag nagenoeg je enige graadmeter. Dus mijn mening: als af en toe (bijv. 1x per week een paar sec) luisteren jou weer gerust stelt, zeker doen. Er zitten in NL (en de EU) hele strenge normen aan medische apparatuur en de verkoop van dit soort producten. Zolang je je aan de voorschriften houdt is er in mijn optiek niks ad hand.

één maand geleden

Nou stap ik heel bleu in dit onderwerp, dus wellicht klink ik onwetend of bot: maar de clue is vooral om gerust te stellen? Is op den duur het getrappel van de kleine niet duidelijk genoeg ?