1149 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Hallo145
Ja echt al 4 weken een drama bij mij, lijk al wel 20 weken zwanger! Als ik ...
Dit is echt aandoenlijk 鉂わ笍
3 maanden geleden
7+5 moe, vreetbuien, opgeblazen buik, vaker plassen en benauwder en allergie毛n in neus. 馃憙 dus neusspray! Verder ook gevoelige tepels. Warm/koud. Wat sneller geprikkeld.
3 maanden geleden
Meer mensen last van een lage bloeddruk, dus constant een beetje licht in het hoofd en weinig kunnen eten?
3 maanden geleden
Reactie op Rianlouise
Meer mensen last van een lage bloeddruk, dus constant een beetje licht in h ...
Ik heb van mezelf een lage bloeddruk en wordt altijd erger als ik zwanger ben. Vorige zwangerschap moest ik vaak horen bleek te zien, nu heb ik dat weer.
Ik zou wel proberen genoeg te eten, weinig eten verergert het probleem natuurlijk weer. En/ of wat extra zout aan je eten toevoegen. Tegenstrijdig gezondheidsadvies, maar helpt wel bij een lage bloeddruk. Bedenk me nu ook dat dit vast de reden is van mijn zout gravings 馃
3 maanden geleden
Zijn er hier nog vegetari毛rs die plots zin hebben in vlees? Merk het al enkele weken en begin het best irritant te vinden. Ik eet al 13 jaar geen vlees, ook nooit fan van geweest dus de stap naar vegetarisch eten was niet groot. Heb geen dag in mijn leven vlees gemist. Vond het ook altijd zo zielig kip aan het spit te zien... nu heb ik er plots zoveel zin in! De geur, maar zelf het zien van gebraden kip zorgt ervoor dat ik wou dat ik geen vegetari毛r was. Al enkele keren gedacht er gewoon aan toe te geven, maar dan komt natuurlijk de gedachte op dat het een dood diertje is en ik dat echt niet wil.
Ben ik de enige? Ik eet nu vaker zo'n bewerkte vleesvervangers, maar lijkt niet echt te helpen. Heb geen tekorten dus daar ligt het niet aan.
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Zijn er hier nog vegetari毛rs die plots zin hebben in vlees? Merk het al enk ...
Een vriendin van mij, ook al heel lang vegetari毛r en het liefst zelfs zoveel mogelijk veganist, had dit ook. Ik eet nog regelmatig vlees, maar mijn behoefte is nu ook sterker.
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ik hoor dit ook vaker, een vriendin die altijd vegetarisch at, en opeens gebraden kippen niet meer kon weerstaan. Ik snap het heel goed, dat je vast wilt houden aan je principes en het zielig vindt. Misschien kan je een soort middenweg vinden?
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Hier wel vegetarisch sinds mijn 9 a 10e maar gelukkig nog nooit in de zwangerschappen behoefte aan vlees gehad馃槄
Moet ook heel eerlijk zeggen dat alles mij een beetje tegen staat en dat ik snel vol zit..
Zelf erg gek cola zero cherry smaak maar dat krijg ik zelfs met moeite weg馃槄
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Hi, Ik Ben veganistisch en heb gelukkig alles behalve die behoefte nu want zou dat ook echt extreem lastig vinden. Ik snap dat t lastig is. Probeer bewust te blijven van je keuze waarom je vega bent gaan eten. Mocht het echt echt echt te lastig worden kan je misschien om het voor je zelf wat minder erg te maken keertje als je gaat uiteten het een keer er lekker van nemen zonder dat je je schuldig hoeft te voelen. Het is niet makkelijk. Maar luister goed naar hoe jij je voelt. Je lichaam heeft vlees niet nodig, maar als je het erg graag wilt nu je zwanger bent en het kwelt echt aan je is het ook niet fijn 馃挆
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Het kan best zijn dat je lichaam juist nu die extra dingen vraagt omdat het het nodig heeft.
Ik hoop hier overigens geen discussie mee te beginnen hoor maar we eten al van oudsher vlees dat is niet voor niets natuurlijk.
Ik ben van mening dat je hier best aan toe mag geven maar snap dat het heel ingewikkeld is als je daar echt op tegen bent en het zielig vind voor dieren.
Sterkte met het nemen van een besluit hierover!
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Wij kunnen elkaar de hand schudden. Al enkele jaren vegetarisch en juist heel veel zin in vis. Voelt heel dubbel, mijn bloedwaardes zijn zelfs beter dan voor vegetarisch haha, dus daar ligt het niet aan.
De geur van gambas, kibbeling en zalm... pff heel lastig. Gaat tegelijkertijd zo tegen je principes in.
3 maanden geleden
Reactie op nice88
Het kan best zijn dat je lichaam juist nu die extra dingen vraagt omdat het ...
Ikigai geeft aan dat de waardes goed zijn, dus nodig heeft haar lichaam het niet.
Bij mij het zelfde verhaal. Vermoedelijk komt het door verandering in je hormonen. Als ik menstrueer heb ik ook trek in andere dingen dan normaal.
Wel echt lastig, die trek erin en dat in strijdt met principes.
3 maanden geleden
Niet perse een 'klacht', maar wel gewoon irritant. Ik heb last van extra talgproductie (gezicht). Ik had dit ook al het na stoppen met de anticonceptiepil (de anti puistjes versie) 2 jaar geleden, maar door verzorgingsproducten had ik het aardig onder controle. Nu heb ik opeens een cluster aan puistjes op mijn kin (die ook veel moeilijker weg gaan) en heb ik veel last van oorsmeer(nooit eerder last van gehad). Iemand misschien nog tips hiervoor?