1149 Reacties

2 maanden geleden

14 weken en de vermoeidheid lijkt met de dag erger geworden, meer mensjes last van

2 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

14 weken en de vermoeidheid lijkt met de dag erger geworden, meer mensjes ...
Bij mij nam de vermoeidheid af rond de 12 weken en kwam weer keihard terug rond 14 weken 馃ケ

2 maanden geleden

Ik ben nu 13 weken en 4 dagen en kwaaltjes lijken bijna weg. Gewoon eng vindt ik dat. Morgen de 13 weken echo, heel spannend

2 maanden geleden

Reactie op LvBo

Ik ben nu 13 weken en 4 dagen en kwaaltjes lijken bijna weg. Gewoon eng vin ...
Voor velen gaan de kwaaltjes rond 12 weken weg. Hopelijk krijg je een mooie echo en 2e trimester!

2 maanden geleden

Ik heb sinds 5 dagen continu last van hartkloppingen. Uit het bloedonderzoek komt niks abnormaals (bloedarmoede, schildklier, suiker). Dus volgens de vk komt het door de toegenomen bloedvolume. Zijn er meer die dit hebben en wat helpt bij jullie om de hartkloppingen te laten zakken? Ik ben 16+3 weken.

2 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

14 weken en de vermoeidheid lijkt met de dag erger geworden, meer mensjes ...
Mijn vorige zwangerschap toen ik zwanger was van mijn dochter was ik tot 20 weken echt extreem moe. Je lichaam is hard aan het werk!

2 maanden geleden

Ik heb al 16 weken heftige hoofdpijnen.. Paracetamol ibuprofen werkt niet. Nu vanuit de spoed amitriptyline mee gekregen. Zij zeggen een heftige spanningshoofdpijn verergerd door hormonen. We gaan zien of deze medicatie helpt.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Voor velen gaan de kwaaltjes rond 12 weken weg. Hopelijk krijg je een mooie ...
Het is me 7e kindje, dus weet het wel, maar toch blijf ik het steeds weer eng vinden. Ook omdat ik deze x een hematoom naast me vruchtzak heb zitten. Waar ik al heel veel bloedverlies van gehad heb, maar de laatste echo van 2 weken terug was heel mooi.

2 maanden geleden

Reactie op sabienvanraaij

Ik heb sinds 5 dagen continu last van hartkloppingen. Uit het bloedonderzoe ...
Heel herkenbaar! Hier kwam ook niks uit het bloedonderzoek idd. Bij mij helpt rust nemen het beste. Ik plof dan altijd even op bed of de bank, even liggen en poging tot ontspannen doen :)

2 maanden geleden

Reactie op LvBo

Het is me 7e kindje, dus weet het wel, maar toch blijf ik het steeds weer e ...
Oh wauw 7, wat leuk! Wat naar dat je bloedverlies hebt, kan me voorstellen dat dit extra spanning geeft. Hopelijk is het snel morgen!

2 maanden geleden

Reactie op LvBo

Het is me 7e kindje, dus weet het wel, maar toch blijf ik het steeds weer e ...
Wat fijn dat je een goede echo hebt. Hoe oud ben jij en hoe oud zijn jouw kinderen. Ik wil ook graag een grotere gezin maar ik twijfel wel een beetje vanwege mijn leeftijd en of ik het wel aankan.

2 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Wat fijn dat je een goede echo hebt. Hoe oud ben jij en hoe oud zijn jouw ...
Ik ben 35 en de oudste is bijna 15 de jongste 2,5.

2 maanden geleden

Reactie op sabienvanraaij

Ik heb sinds 5 dagen continu last van hartkloppingen. Uit het bloedonderzoe ...
Jazeker, vooral in de nacht. Met name als ik op m'n rug lig, of helemaal op m'n zij gedraaid en echt ellebogen op elkaar en dus borstkas in elkaar geduwd. Zo'n groot voedingskussen zoals van Snoozzz tussen knie毛n en helemaal richting mijn gezicht helpt.

2 maanden geleden

Nu 15+3 en alleen nog last van jeukende borsten en als ik te veel doe dan ben ik wel snel overprikkeld en wil ik liefst even liggen. Ik loop snel rood aan en ik ben nog wel snel emotioneel. Hartkloppingen 's nachts. Maar ik kan weer wat beter tegen geuren, kan weer normale porties eten, slaap vele malen beter en plas niet meer elk halfuur. Misselijkheid is ook weg. En lukt nu om ongeveer 3x per week uurtje te sporten:)

2 maanden geleden

Morgen 14 weken, maar vandaag weer uit het lood geslagen door intense moeheid 馃ケ Krijg gewoon vrijwel niks uit m'n handen.

2 maanden geleden

Ik weer... Vandaag heb ik 2 dingen gedaan, denk in totaal 2 uur gewandeld en enkele verschillende bussen genomen om tot mijn afspraak te raken en hierna boodschappen gedaan en +- 20 minuten mee naar huis gewandeld (echt geen zware tas ofzo). Nu heb ik sinds een half uur (begint wel af te nemen gelukkig), best veel buikpijn met en enorm gespannen gevoel vanbinnen. Vanbuiten voelt het of er een strakke band om mijn buik heen zit. Is dit normaal of toch zorgelijk? Ik heb niet het gevoel veel te hebben gedaan, wel enkele keren moeten gaan zitten omdat ik weer het gevoel had van mezelf te gaan, maar na een kwartiertje ging het elke keer weer. Misselijkheid blijft helaas ook aanhouden op een sterk niveau. Zelf de nieuwe medicatie helpt niet 馃槳 Vind het zwanger zijn echt niet leuk 馃槄馃檲 heb ik door 2 dingen te doen en wat wandelen nu echt alweer teveel gedaan? Ik ben pas 15+3...

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik weer... Vandaag heb ik 2 dingen gedaan, denk in totaal 2 uur gewandeld ...
Kan een harde buik zijn omdat je te veel/ te zware dingen heb gedaan. Heb ik ook last van op drukke dagen

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik weer... Vandaag heb ik 2 dingen gedaan, denk in totaal 2 uur gewandeld ...
Het klinkt misschien heel stom, maar 2 uur wandelen en boodschappen doen is iets wat ik met mijn HG zwangerschap echt niet kan, zonder daarna last te hebben van mijn buik en misselijk te zijn. Ik had deze middag een kinder verjaardag en moest hiervoor vanmorgen echt rustig aan doen, vanmiddag even op bed liggen. Ben 2.5 uur op die verjaardag geweest (voornamelijk gezeten) en helemaal verrot thuis nu. Zwanger zijn is soms ook echt niet leuk. Ik moet goed luisteren naar mijn lichaam en accepteren dat niet alles meer kan op dit moment. Als ik daar rekening mee hou kom ik zonder teveel moeite en misselijkheid de dagen door. Hopelijk voel je je snel beter! Vaak wordt het rond de 20 weken echt een stuk aangenamer weer. Had ik met mijn eerste zwangerschap ook 馃槝

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Het klinkt misschien heel stom, maar 2 uur wandelen en boodschappen doen is ...
Ik ben zoveel meer gewoon waardoor dit echt als niets voelt en het gek vind dat mijn lichaam zo reageert. Op papier klinkt het misschien toch wat veel ja. Vind het echt lastig dat mijn lichaam zo weinig meer kan en dat slecht voelen steeds. "Grappige" is dat ik zover moest omdat het ziekenhuis mijn identiteitskaart kwijt is geraakt en ik een nieuwe moest aanvragen... Hoop dat het beter wordt, voor jou ook! Zit nu de hele tijd te denken hoe vrouwen die reeds een kind hebben dit doen. Petje af hoor!

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben zoveel meer gewoon waardoor dit echt als niets voelt en het gek vind ...
Mijn zoontje is net 2 geworden. 馃檲 En het is echt jezelf overgeven aan dat wat je lichaam van je vraagt en hulp accepteren van je omgeving. Hopelijk voel je je snel beter en kan je straks een beetje genieten van het zwanger zijn. Dat ging bij mij echt fijner door het getrappel wat je straks voelt 馃グ