1149 Reacties

2 maanden geleden

Sinds een dag of 3 hoofdpijn.. nu 15 wk en niet eerder last van gehad. Meer meiden waarbij in het tweede trimester de hoofdpijn op kwam zetten?

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Sinds een dag of 3 hoofdpijn.. nu 15 wk en niet eerder last van gehad. Meer ...
Zeker! Helemaal met het warmere weer.

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Zeker! Helemaal met het warmere weer.
Is het bij jou echt weergerelateerd?

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Al mijn sterke kwaaltjes kwamen pas in het 2e trimester. Echt vervelend want je hoopt dat het net beter wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Al mijn sterke kwaaltjes kwamen pas in het 2e trimester. Echt vervelend wan ...
Wat bedoel je met sterke kwaaltjes? Ik ben wel nog steeds aan het overgeven (sinds wk6), maar wel echt minder, dus daar merk ik wel verbetering in gelukkig, had alleen gehoopt dat het zou stoppen 😅 en al helemaal niet gerekend op nieuwe bijkomende kwaaltjes in dit trimester

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Wat bedoel je met sterke kwaaltjes? Ik ben wel nog steeds aan het overgeven ...
In het begin tot een week of 8 had ik wel veel last van (extreme) vermoeidheid, misselijk zijn en af en toe overgeven (1× en toen was het overgeven over bijvoorbeeld na tandenpoetsen of soms random op een ander moment). Vanaf 13 weken is de misselijkheid veel sterker, heb ik dagen waarop ik heel de dag barstende hoofdpijn heb en meerdere keren per dag/ nacht overgeef aanvallen heb waar ik per keer meerdere keren overgeeft tot er enkel nog gal komt en dan nog blijft mijn maag samentrekken om er wat uit te krijgen. Zelf na enkele slokken water kan ik zo'n aanval krijgen. Op dagen dat ik niet overgeef voel ik me nog steeds heel erg misselijk met het constante gevoel dat ik zal moeten overgeven. Ben ook heel erg duizelig geworden met daadwerkelijk flauwvallen erbij. Gelukkig merk je verbetering! Ik heb nu zwaardere medicatie waar ik pas net de hoogste dosis voor neem. Lijkt iets te helpen, maar ga nog niet te vroeg juichen 😅 nee had ook niet verwacht dag het erger zou worden, vooral omdat ik tussen de 8 en 13 weken zogoed als geen kwaaltjes meer had. Dacht echt dat het over was en ik in het 2e trimester zou kunnen genieten 🙃

2 maanden geleden

Ik heb geen fysieke klacht, maar wel een mentale klacht (ook goed om te bespreken), namelijk: Heimwee! 😢 Woon in het buitenland en ondanks dat het maar 2 uurtjes rijden is, merk ik toch zoveel verschil in omgang tijdens een zwangerschap (op basis van cultuur etc). Ondanks dat wij bij elke afspraak hier een echo krijgen, hebben toch een pretecho gedaan in Nederland. Wat een verademing en het was het echt totaal 100% waard! 💙. Ook het gemak van babyspullen kopen (goedkoper en groter aanbod) of leuke (gratis) extratjes halen, sociale vangnet etc, het voelt allemaal zoveel persoonlijker dan hier. Zo dat moest ik even kwijt! 😇

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

In het begin tot een week of 8 had ik wel veel last van (extreme) vermoeidh ...
Jeetje wat een pech! Dat verwacht je toch ook echt niet na die termijn. Sterkte

2 maanden geleden

Ik ben in week 18 en heb deze week ook nog overgegeven… had ook gehoopt dat het weg zou gaan maar nee helaas

2 maanden geleden

Ik ben normaal nooit ziek en nu om de haverklap ben ik ziek of zwaar verkouden om gek van te worden. Van de week kon ik mijn bed maar amper uit doordat ik zo ziek was

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Ik heb op dagen echt ook meer hoofdpijn. Maar ‘t lijkt ook verband te hebben met het weer. Hoe benauwder en warmer het, des te beroerder ga ik me voelen 😕

2 maanden geleden

Sinds 5 dagen een rare pijn in mijn rechterbil. Het lijkt op spierpijn maar dat is het niet. Heb daar regelmatig pijnscheuten. Weet iemand wat dit is en wat er tegen te doen?

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Sinds 5 dagen een rare pijn in mijn rechterbil. Het lijkt op spierpijn maa ...
Heb hetzelfde! Is pijn die vanuit mn rug doorstraalt ofzo

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Ik heb dat al vanaf week 6 ongeveer, heel erg vreemd. Vooral tijdens het wandelen komt het opzetten. Ik loop het er meestal wel uit, maar het kan echt heel pijnlijk zijn, zeker met sommige bewegingen (drinken pakken vanaf de bank bijv). Ik heb t idee dat het bij mij juist minder wordt. Mijn verlos raadde aan om magnesium te gaan gebruiken (pil of voetenbad), dat schijnt heel goed te werken!

2 maanden geleden

Zn pijn snacht in mijn heupen en benen! Zwangerschaps kussen verlicht het wel een stuk maar hoop niet dat het erger gaat worden na mate. Me Zwangerschap vordert

2 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

Zn pijn snacht in mijn heupen en benen! Zwangerschaps kussen verlicht het w ...
Ah ja dat komt doordat het bekken kantelt en je spieren meer te dragen krijgen. Helaas heb ik er ook veel last van. Ik raad een bekkenband aan om erger te voorkomen. En de spieren koelen.

2 maanden geleden

Reactie op lisadvc

Ik heb dat al vanaf week 6 ongeveer, heel erg vreemd. Vooral tijdens het wa ...
Herkenbaar! Ik heb dat ook vooral als ik vanuit een zittende houding op moet staan. Goeie tip, ga eens kijken of magnesium helpt!

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Kan ischias zijn maar ook bekkenpijn. Als het doorzet zou ik maar de bekkenfyiso of osteopaat gaan

2 maanden geleden

Reactie op Insuba

Ah ja dat komt doordat het bekken kantelt en je spieren meer te dragen krij ...
Smiddags heb ik geen last meer en jij

2 maanden geleden

Ik zit heel snel vol. Hebben hier meer mensen last van? Wat ik normaal als avondeten at, dat kan ik met moeite op tegenwoordig. Ben pas 17 weken dus hou mijn hart vast voor later in de zwangerschap 🙈