17 Reacties

één maand geleden

Hier het zelfde enkel maar spugen en onwijs moe toevallig zwanger van een dame? De verklaring voor de misselijkheid is bij mij dat mijn baarmoeder tegen mijn maag aan drukt en deze klachten veroorzaken voor de rest werkt bij mij helaas helemaal niks hopelijk krijg im weer ergens wat meer ruimte om normaal te kunnen eten en drinken zonder dat het er uitkomt.. heel veel succes en hopelijk vind je snel een tip check anders even mijn topic daar staan wel tips in misschien helpen die je..

één maand geleden

Hier ook! Sinds deze week is het kokhalzen weer begonnen, ik was er 2 maand vanaf. En ook ontzettend moe ja. Ook een meid van 3 thuis 🤭 's middags doen we af en toe filmpje kijken, dan doe ik ff snel een powernap op de bank naast haar. Op werkdagen een kop koffie na de lunch. Zo kom ik de dag wel aardig door🫣 Geen idee waar het vandaan komt, bij de 1e zwangerschap hele 2e trimester top gevoeld. Zelfs tot 36 weken gesport.. maar nu 😴😴 Ben nu 23+2

één maand geleden

Reactie op PinkPowny

Hier ook! Sinds deze week is het kokhalzen weer begonnen, ik was er 2 maand ...
24+2* 😅

één maand geleden

Misselijkheid is hier ook weer terug. Was zo'n 4 weken weg. Vk zei ook dat het komt omdat mijn maag verdrukt word. En ik word daar ook erg moe van. Continue ziek en misselijk voelen. Bah 😞

één maand geleden

Ik ben ook weer wat vaker misselijk ineens terwijl ik dit sinds week 13 niet meer ben geweest … bij mij komt het door maagzuur dus tabletten helpen me

één maand geleden

Hier ook. Tot 16 weken misselijk geweest, met 22 weken kwam het weer terug. Bij mijn eerdere zwangerschappen was het tweede trimester het beste, dat gevoel heb ik nu niet

één maand geleden

Misschien toch contact opnemen met de verloskundige. Dit ivm je verleden van zwangerschapsvergiftiging in combinatie met nu weer een hoge bloeddruk. Het kunnen symptomen zijn van beginnende zwangerschapsvergiftiging.

één maand geleden

De extreme vermoeidheid zeer herkenbaar en het spontaan wegvallen van eetlust. Mijn bloeddruk was ook erg laag dus heb standaard dropjes in de tas. Maar nu dacht ik die vermoeidheid moet toch wel een keertje klaar zijn.. na een tip van iemand heb ik mijn ijzer voorraad laten prikken. Je HB kan goed zijn maar je voorraad erg laag waardoor je heel erg moe kan zijn. Daarnaast kun je ook gebrek aan vitamines hebben, zoals vitamine d. Oftewel laat je eens bloedprikken want met supplementen hoef je je niet zo lamlendig te voelen. Ondanks dat ik zeer gevarieerd eet en een mama multivitamine slik zijn dit dus de boosdoeners en hopelijk trek ik door de supplementen bij.

één maand geleden

Hier ook de eetlust helemaal weg en erg moe steeds. 23+4

één maand geleden

Reactie op Becky24

Hier ook de eetlust helemaal weg en erg moe steeds. 23+4
Ook steeds brandend maagzuur

één maand geleden

Wat ben ik "blij" met dit topic. Sinds een paar dagen ben ik echt niet vooruit te branden, zowel lichamelijk als mentaal enorm moe. Pijntjes in mn benen en buik bij teveel inspanning, geen eetlust, maagzuur... bah. Ook weer momenten dat ik moet kokhalzen. Ben dit van m'n eerdere 2 zwangerschappen niet gewend. En nu, na een hels eerste trimester, voelde ik me net weer een paar weken beter...

één maand geleden

Reactie op MamaKamille

Wat ben ik "blij" met dit topic. Sinds een paar dagen ben ik echt niet voor ...
Ja herkenbaar ging net goed voor 3 weken en het is weer helemaal ruk . In die 3 weken kwam ik ook gezond wat aan. Dat is sinds ik zo misselijk ben meteen weer gestopt. En het vooruitzicht jezelf zo rot te voelen voor nog maanden is niet heel fijn 😞

één maand geleden

Hier 25 weken. En ook de misselijkheid erger als ooit. Gelukkig spuug ik niet dat is wel fijn met emetofobie. Maar elke keer wanneer ik misselijk word zit ik toch in de stress.. zo balen 🥲

5 dagen geleden

Bah wat vervelend he. Hier ook weer ontzettend misselijk. Ik was zo blij fat het een paar weken geleden eindelijk minder werd en nu komt het in alle hevigheid weer terug. Zo intens en zo lamleggend. Merk dat ik echt een beetje bang ben dat dit nog tot het eind gaat duren.

5 dagen geleden

Heb nu trouwens wel omeprazol erbij gekregen (naast ondansetron die ik nog steeds gebruikte). En merk wel dat de omeprazol helpt tegen maagzuur. Dat is voor mij ook een trigger om weer te gaan overgeven. Dus dat scheelt gelukkig al iets

5 dagen geleden

Reactie op Nele90

Heb nu trouwens wel omeprazol erbij gekregen (naast ondansetron die ik nog ...
Ik gebruik hier nu ook elke dag 10mg omeprazol. Ik vermoed dat ik het maagzuur kreeg van de ascal maar het lijkt inderdaad iets te helpen tegen dat maagzuur en de misselijkheid, zn weeeig gevoel. Alleen die vermoeidheid lijkt met de week erger te worden😂

4 dagen geleden

Dit weekend is het echt dramatisch. Ik slaap uit tot 11/12/13, moet rond 16 uur weer dutje doen en dan savonds gewoon weer als een blok in slaap vallen.