36 Reacties

één maand geleden

Reactie op Esmee2017

Daarom snap ik dus niet waarom mensen zo nodig bij de verloskundige willen ...
Ik vind het net jammer dat je in belgië naar een gynaecoloog gaat. De hele zwangerschap voelt hier enorm medisch en waar ik ga is er geen beetje empathie of menselijkheid te vinden. Je bent echt een nummertje en als er iets is kan je je gynaecoloog niet eens persoonlijk bereiken en heel eerlijk weet ik nog steeds niet goed waarheen te bellen als er iets erg zou zijn... laat staan als je een vraag of zorg hebt. Als ik lees over verloskundigen lijkt met dat veel leuker!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik vind het net jammer dat je in belgië naar een gynaecoloog gaat. De hele ...
Woon in GH Luxemburg, heb dezelfde ervaring en deel dus dezelfde mening! Hier ook erg medisch en daardoor heel onpersoonlijk. Ook geen kraamzorg na afloop.. Nu vind ik Nederland hierin wel weer aan de 'magere' kant (vandaar ook alle pretecho praktijken 😅), een middenweg hierin zou beter zijn. Ondanks dat wij dus wel bij elke afpraak een echo hebben,, hebben wij desondanks alsnog een pretecho in Nederland ingepland, om er toch een wat meer persoonlijk 'geniet' momentje van te maken. ❤️. Zo zie je maar wat een verschil het is overal (en voor jezelf) 😅

één maand geleden

Ik zou kijken of dit wellicht bij een andere praktijk wel kan. Bij ons is er één praktijk die wel iedere keer echo’s maakt. Helaas inmiddels medisch dus ben benieuwd hoe het ziekenhuis dit gaat doen.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Mijn oma had er geen, bleek bij de geboorte een tweeling te zijn 😅
Hahaha ja zo zie je maar

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Officieel heb je niet zo veel echo's. Ook niet nodig als de rest goed gaat. ...
Ik denk dat dit toch wel echt aan je gyneacoloog ligt. De mijne neemt altijd ruim de tijd, een echo duurt makkelijk 20 minuten. Als ik een dringende vraag heb kan ik altijd bij de vroedvrouwen van het ziekenhuis terecht of bij de vroedvrouw die me achteraf zal opvolgen. Maar als ik mijn gyneacoloog wil spreken en dit even laat weten aan het secretariaat zal ze me steeds terugbellen. Echo's zijn inderdaad wel beperkt in aantal.

één maand geleden

De echo's bij de verloskundige (en bij een gynaecoloog ook trouwens), worden gemaakt met medische redenen. als je er weinig krijgt is dit dus eigenlijk een goed teken 😉. Ik kan wel begrijpen dat je er meer wil, ik heb er bijna elke 2 weken eentje en ondanks de medische reden ervoor, vind het toch ook altijd fijn om even bij de baby te kunnen spieken (vorige zwangerschap had ik hier minder behoefte aan). Je kan als je wil wel gewoon elke maand een pretecho inplannen, zo kan je toch naar je baby kijken wanneer je wil 😊

één maand geleden

Reactie op _1992_

Ik denk dat dit toch wel echt aan je gyneacoloog ligt. De mijne neemt altij ...
Zoveel fijner voor je! Ik heb woensdag weer een afspraak en wilde het er over hebben (niet de echo's, maar het contact nemen). Ik heb zoveel kwaaltjes en het gevoel dat ik er nergens mee terecht kan. Zo'n lange echo's! Moet je dan ook lang in de wachtzaal zitten? Hier zit je met gemak 30 minuten tot anderhalf uur te wachten omdat alles steeds uitloopt. Of misschien krijgen anderen de tijd en moet het bij mij daarom snel snel 😅

één maand geleden

Heb besloten om toch voor pretecho’s te gaan, heb met 5-6-8-10-12-13 weken echos gehad, dus dan pas 20 weken en derna 34 vind ik exht veeeel te lang, ben nu bijna 17 weken, ga volgende week voor een pretecho, ik leef te erg in angst dat het mis gaat, elke avond in bed prakiseren of ze nog leeft etc… hebben jullie dit ook

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik vind het net jammer dat je in belgië naar een gynaecoloog gaat. De hele ...
Je kan in België gerust op eigen initiatief een vroedvrouwenpraktijk zoeken om daar meer persoonlijk en maandelijks opgevolgd te worden! Dat heb ik bij eerste en deze (en de miskramen tussendoor...) zwangerschap ook gedaan en vind ik ook een must eigenlijk. Normaal gezien wisselen ze dan ook gewoon de info uit met je gynaecoloog.

één maand geleden

Reactie op Demi Rokers

Heb besloten om toch voor pretecho’s te gaan, heb met 5-6-8-10-12-13 weken ...
Als het gaat om weten of je kindje nog leeft, het hartje luisteren doet de verloskundige wel bij elke afspraak (dus tussen de echo’s door). Bij mijn verloskundigepraktijk mag je ook tussen de afspraken door altijd vragen om even naar het hartje te luisteren als je je zorgen maakt. En op een gegeven moment ga je de baby voelen dus dan krijg je op die manier dagelijks bevestiging :)

één maand geleden

Ik vind het altijd zo gek om te lezen van anderen dat ze zo weinig echo's krijgen. Ik heb er iedere zwangerschap (bij m'n dochter en zoon liep ik bij een andere praktijk dan nu) heel veel gehad voor m'n gevoel, ook zonder dat daar een medische noodzaak voor was. Van de andere 2 zwangerschappen weet ik het niet meer precies, maar deze zwangerschap heb ik in ieder geval met ongeveer 6, 7, 9, 12, 14 en 15 weken een echo gehad. 14 weken was de 13-weken echo en 15 weken de geslachtsecho bij de verloskundige, die is as woensdag. Dus zeg ongeveer om de 2-2.5 week steeds een echo gehad. Ook straks voor 17-18 weken ergens krijg ik er nog eentje, voordat ik de 20-weken echo krijg. Ik heb mij eigenlijk nooit beseft wat voor geluk wij dan eigenlijk hebben bij onze praktijken, maar als ik het zo van jullie lees, dan is het wel precies dat: geluk🙈

één maand geleden

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zat bij een praktijk (in Gelderland), waar je bij elke controle ook je kindje te zien kreeg. Het verschilt dus denk ik per praktijk!

één maand geleden

Reactie op Demi Rokers

Heb besloten om toch voor pretecho’s te gaan, heb met 5-6-8-10-12-13 weken ...
Als het gaat om leven zou je iderdaad kunnen vragen of je mag komen om het hartje te luisteren. Ik lees vaan iets over hartjesspreekuur, hebben ze die bij jou? Binnenkort ga je je kindje ook voelen dus dan weet je ook dat ze nog leeft. Je kan pretecho's plannen om meer foto's en beelden te hebben, maar door de groei van je kindje zal steeds minder in beeld komen dus die zullen ook minder en minder leuk worden. In het begin zijn echo's het meest bijzonder.

één maand geleden

Reactie op Sry

Je kan in België gerust op eigen initiatief een vroedvrouwenpraktijk zoeken ...
Weet ik, er woon er een in mijn straat blijkbaa, maar mag pas bij haar terecht als ik 18 weken ben...

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Zoveel fijner voor je! Ik heb woensdag weer een afspraak en wilde het er ov ...
Oh wel echt vervelend dat je dat gevoel hebt. De wachttijd hangt er erg vanaf wanneer op de dag je mag komen in de ochtend is het vaak maar een kwartiertje maar 's avonds kan dit wel wat oplopen. Ik vind ook echt wel dat je ergens terecht moet kunnen als je je zorgen maakt zonder je schuldig te voelen. Goed dat je dit gaat navragen!