Ik ben zwanger voor de derde keer. Mijn tweede zwangerschap heeft helaas maar 14 weken geduurd, dat was dus erg heftig.
Wat ik nu merk tov mijn eerste zwangerschap is dat er amper interesse is in mijn zwangerschap. Toen was er wel veel interesse, kregen we veel cadeautjes, etc. Dit alles mist nu. Nu verwacht ik een stuk minder van vriendinnen, maar nul interesse is wel de andere kant. Bij (schoon)ouders is er ook weinig interesse. Laatst waren we bij mijn schoonmoeder. Ze vroeg ze even snel hoe het met mij ging en daarna is het er tijdens heel ons bezoek er niet meer over gegaan. Geen vragen over kinderkamer, over of we al een naam hebben, wanneer volgende echo is of wat voor interessevraag dan ook.
We krijgen nu een kindje van het andere geslacht dus kan ook niet zo zijn dat ze denken: ze hebben alles al oid.
We hebben onze ouders wel erg betrokken, hebben hun meegevraagd naar de geslachtsecho, daarna nog gaan lunchen met elkaar.
Ik merk dat het mij raakt. Zeker ook na onze ervaring met mijn tweede zwangerschap maakt het sowieso niet meer onbezorgd. Had verwacht dat iedereen dolblij voor ons zou zijn en juist nu zou meeleven. Maar dat is dus juist niet zo.
Ik ga ook twijfelen aan mijzelf. We hebben deze zwangerschap terloops en al heel vroeg aangekondigd omdat we te bang waren dat het mis zou gaan (dit ook gezegd). Dus niet met een leuk cadeautje. Is dat dan de oorzaak? Ik ga aan alles twijfelen.
Herkent iemand dit? Dat met een tweede/derde zwangerschap er zo weinig interesse en meeleven is?