39 Reacties

2 maanden geleden

Ik drink ook Max 2 kopjes koffie op een dag en 1 keer in de week blikje redbull maar dan geen koffie die dag

2 maanden geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Ik drink ook Max 2 kopjes koffie op een dag en 1 keer in de week blikje red ...
Ja red bull ben ik al maanden voor mijn zwangerschap gestopt dus dat scheelt wel hihi. Alleen koffie vind ik zo moeilijk.

2 maanden geleden

Reactie op nnoory

Ja red bull ben ik al maanden voor mijn zwangerschap gestopt dus dat scheel ...
Ohh beter ja je mag echt wel Max 2 kopjes koffie en ik herken het slaap ook best wel slecht soms…

2 maanden geleden

Dit hou ik aan. Ik hou alles aan wat op deze app staat.

2 maanden geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Ohh beter ja je mag echt wel Max 2 kopjes koffie en ik herken het slaap ook ...
Oké nou fijn hihi. Ja zoals ze zeggen beter niet. Maar ik denk dat het echt niet zo kwaad kan joh. Hoop misschien tweede trimester dat ik wat meer energie heb en de koffie gewoon kan laten staan 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Brittneyxx

Dit hou ik aan. Ik hou alles aan wat op deze app staat.
Ja 200 mg inderdaad dat zijn zelfs 3 kopjes koffie maar ja vind ik veel meestal hou ik het aan op eentje in de ochtend

2 maanden geleden

Reactie op Brittneyxx

Dit hou ik aan. Ik hou alles aan wat op deze app staat.
Ja precies! Max 2 koppies kan prima dan haha

2 maanden geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Ja 200 mg inderdaad dat zijn zelfs 3 kopjes koffie maar ja vind ik veel mee ...
Ik neem zelf 1 a 2 kopjes per dag, ik heb de energie ook nodig.

2 maanden geleden

Reactie op nnoory

Ja precies! Max 2 koppies kan prima dan haha
Jaa precies😃

2 maanden geleden

Haha grappig, mijn vk zegt juist dat de zwangerhap app heel overdreven is. Koffie, ik drink er 2 max 3 op een dag. Kwam van soms wel 7 per dag. Heb het ook nodig voor de energie😅

2 maanden geleden

Neem lekker wat kleinere glaasjes/mokjes dan normaal. Dan kan je gewoon 2 a 3 kopjes max per dag drinken. In ben ook echt n koffie drinker alleen heb t geluk dat ik vanaf nu(week 8) echt geen koffiegeur kan ruiken. Had ik bij mn eerste zwangerschap ook, pas rond 7e maand kon ik er weer van genieten. En garnalen....mn lievelingsvis en eet dat ook gewoon. Eerste zwangerschao ook gewoon gegeten en niks aan de hand.geldt ook voir sushi, belangrijk js dat je gewoon bij een vertrouwde zaak eet en het vers is.

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zegt dat de ZwangerHap app hier best overdreven instaat. Het ligt er ook echt aan hoeveel cafeïne je gewend bent de drinken. Ik drink er normaal 4 per dag en nu 2 en heel soms 3

2 maanden geleden

Dit kan gewoon, Ik dronk er ook een a twee aan het begin van de zwangerschap. Nu vind ik het de smerigste geur die er bestaat. Maar drink ipv koffie nu hier en daar wat cola

2 maanden geleden

Ik zou dezelfde hoeveelheid blijven drinken moest ik het nog lusten 🤣 2 of 3 per dag dus. Mn vorige zwangerschap gewoon koffie gedronken. Zijn geen grote tassen trouwens.

2 maanden geleden

volgens mij mag je gerust 2 of 3 koppen koffie hoor 🙈 ik was in mijn vorige zwamgerschap verslaaft aan cola en ker gezond kind op wereld gezet met 40+2

2 maanden geleden

Ik neem ook elke ochtend of middag bak koffie! Wel met veel melk, want de koffie smaakt anders dan voorheen 😅

2 maanden geleden

Reactie op FB89

Neem lekker wat kleinere glaasjes/mokjes dan normaal. Dan kan je gewoon 2 a ...
Je eigen mening hoef je niet als waarheid te verkondigen. Hier zijn gewoon richtlijnen voor opgesteld op basis van wetenschap door mensen die er meer verstand van hebben dan jij. Garnalen die we in NL eten zitten tegenwoordig vol met schadelijke stoffen als PFAS, dat is de reden dat het nu wordt afgeraden. Je zegt “niks aan de hand” , alsof je alles weet. Je doet me denken aan rokers die zeggen “ik heb heel mijn zwangerschap gerookt en er is niks aan de hand met mijn kind”. Terwijl het onbekend is of je kind IQ punten meer had gehad als je niet had gerookt. En zo zijn er meer dingen. Die vervuilde vissoorten vol metalen zijn geassocieerd met een hogere kans op kanker bij een kind later. Nogmaals, het is een persoonlijke keuze maar je moet je eigen mening niet als waarheid verkondigen.

2 maanden geleden

Als ik nog koffie zou lusten nu zou ik er ook 1 a 2 per dag blijven drinken :) maar alleen de geur al 🤢🤢

2 maanden geleden

De vorige keer dronk ik bijna alleen cafeïne vrij op af en toe een cappuccino buiten de deur na. Nu kost het mij meer moeite en is het nog een gewoonte om de "gewone" te pakken. Alles boven de 2 doe ik wel cafeïne vrij en verder vermijd ik cola en andere dingen waar veel cafeïne in zit. Volgens mij is het dan binnen de geadviseerde hoeveelheid.

2 maanden geleden

Ik zou het advies van het Voedingscentrum aanhouden, dan zit je sowieso goed :-). Ikzelf was ook echt een koffieleut. Mijn favoriete drankje! Na mijn eisprong helemaal gestopt met caffeine, ook in thee. Dat was even erg lastig, maar inmiddels nu allang er geen behoefte meer aan. Maar inmiddels door misselijkheid aan veel soorten drankjes geen behoefte meer ;-).