43 Reacties

25 dagen geleden

En raden jullie glazen flessen aan of juist niet?

25 dagen geleden

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Iemand toevallig ook ervaring met RVS of glazen flessen?

25 dagen geleden

Wij gaan voor glazen flessen. Maar heb er nog geen ervaring mee. Kan daar dus helaas nog niks over zeggen 😅😅 vind plastic zelf al niet fijn, dus ga dat mijn kindje straks ook niet aandoen 😂

25 dagen geleden

Ik had voor mijn zoontje de Philips Avent flessen. Mijn zoontje heeft hier altijd goed uit gedronken. Er bestaat ook een airfree systeem om krampjes tegen te gaan. Toen gebruikten we de plastic flessen maar voor ons 2e kindje gaan we overschakelen op glazen flessen omdat ik dat een leuker idee vind.

25 dagen geleden

Glazen flessen zijn echt heel fijn, omdat plastic na een tijdje gaat stinken. Weet alleen het merk niet

25 dagen geleden

De glazen flessen van dr Brown

25 dagen geleden

Glazen Lansinoh flessen. Vooral als je baby switched tussen tiet en fles 👍. Die speen moet een tepel nabootsen, dus meer kans dat ie em pakt.

25 dagen geleden

Reactie op Oscarlien

Ik had voor mijn zoontje de Philips Avent flessen. Mijn zoontje heeft hier ...
Ik heb de air free gebruikt naast borstvoeding en erg tevreden mee. Ook plastic gebruikt, ik kwam er later pas achter dat er glazen flessen zijn. Ik zou wel voor glas gaan als ik nieuwe flessen koop maar ga nu alleen spenen vervangen denk ik. Maar als je borstvoeding gaat geven hoef je nog geen flessen te kopen hoor. De eerste weken is live voeden erg belangrijk om je productie op je kindje af te stemmen. Kolven wordt afgeraden om te doen. Daarnaast niet teveel flessen kopen al want het is zonde als je een hele set hebt en je kindje die fles niet wil. In babyboxen zitten soms flesjes. Zo had ik bij mijn eerste zwangerschap de Philips Avent en nu een MAM fles (van de verloskundige gekregen)

25 dagen geleden

Wij hadden voor onze zoon Philips avent, maar willen voor dit kindje voor we too flessen gaan.

25 dagen geleden

De glazen flessen van dr Brown vond ik heel fijn. Zou nooit voor plastic gaan

25 dagen geleden

Wij hebben meerdere merken geprobeerd (difrax, mam, avent) maar waren uitgekomen bij dr. Brown. Deze keer willen we voor Hegen gaan. Voor de opvang kunnen we geen glas meegeven en Hegen is van een ander type plastic gemaakt. Wat geen microplastics afgeeft.

25 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Wij gaan voor glazen flessen. Maar heb er nog geen ervaring mee. Kan daar d ...
Welke heb je ?😊

25 dagen geleden

Ik denk niet dat een bepaalde fles beter is dan een andere, ligt allemaal maar net aan persoonlijke voorkeur. Als eerste tip: koop niet meteen een hele set, sommige kindjes (zeker als ze de borst gewoon zijn) zijn kieskeurig! Bedenk even hoe je afgekoelde melk wil bewaren. Wij hadden Milk trays in de vriezer en dan is een fles met een brede opening wel extra handig. Als je wil opwarmen in een fleswarmer dan zou ik alle flesjes met zo een luchtventiel onderaan afraden. Hier komt dan warm water in en drupt eruit bij het geven. Voor onze dochter hebben we glazen flessen en zijn daar heel tevreden over, melk is ook echt veel sneller warm. Het grote nadeel nu ze inmiddels 2 is en zelf de fles wil vasthouden.... En laten vallen ook ... Wel ja ze zijn dus echt wel breekbaar en NIET fijn om op te ruimen 🫣 Desondanks gaan we voor nr2 toch weer voor glas

25 dagen geleden

Reactie op Oscarlien

Ik had voor mijn zoontje de Philips Avent flessen. Mijn zoontje heeft hier ...
Welke glazen heb je? Ik lees van Philips avent dat daar heel lastig melk uitkomt.

25 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Welke heb je ?😊
Wij gaan voor de bibs glazen flessen, hiervan doen we ook de spenen met de anatomische speen erop. We kopen er eerst 1 om te zien of de kleine dat wel pakt hoor, anders kijken we tegen die tijd weer verder 😅

25 dagen geleden

Dr browns heb je ook van glas! En ik heb er persoonlijk hele goede ervaringen mee icm borstvoeding.

25 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Ik heb de air free gebruikt naast borstvoeding en erg tevreden mee. Ook pl ...
Klopt niet helemaal. Mijn zoontje kon niet goed genoeg aanhappen en had niet genoeg kracht om langdurig aan de borst de drinken. Ik moest na elke voeding kolven met een hele goede medela van het ziekenhuis. Bovendien kan het fijn zijn om 1 kolf moment in te plannen op de dag zodat een partner ook een flesje kan geven zodat ze kunnen wennen aan een flesje en niet gaan weigeren als ze wat groter zijn. Een enkel flesje is wel fijn om alvast te hebben. Je weet nooit hoe het loopt.

25 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Klopt niet helemaal. Mijn zoontje kon niet goed genoeg aanhappen en had nie ...
Goede tip ! Ik heb bij de vorige borstvoeding gegeven en werkte in die tijd nog in de horeca nou mijn partner moest met de baby op het werk komen want hij weigerde elke fles super frustrerend. Nu doe ik dat niet meer maar zeker handig om al zo vroeg mogelijk een flesje te geven zodat ze gewend zijn mochten ze met papa alleen zijn!

25 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Klopt niet helemaal. Mijn zoontje kon niet goed genoeg aanhappen en had nie ...
Klopt helemaal wat je zegt. Mijn zoon was vrij groot geboren en mijn melk kwam te langzaam op gang. Ik heb daardoor een paar dagen moeten bijvoeden en powerpumpen om de melk sneller te krijgen maar toch wordt het afgeraden om meteen vanaf het begin te kolven door lactatiekundige. Er zijn altijd uitzonderingen maar ik zou niet meteen uitgaan van kolven en daar pas vanaf bijvoorbeeld 6 weken mee beginnen om ook overproductie te voorkomen (heb ik dus wel gehad)

25 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Klopt helemaal wat je zegt. Mijn zoon was vrij groot geboren en mijn melk k ...
Het is trouwens bij mij goed gekomen hoor. Voed nog steeds en hij is 15 maanden