43 Reacties

25 dagen geleden

Voor de mensen die ervaring hebben met glazen flessen: Breken die dingen niet zodra je ze een keer laat vallen oid?

25 dagen geleden

Reactie op DC22

Voor de mensen die ervaring hebben met glazen flessen: Breken die dingen ni ...
Niet altijd, maar als ze net verkeerd neerkomen wel, en dan ook meteen in heel veel stukjes. Tenminste, ik weet niet hoe het met andere merken zit, maar deze ervaring heb ik met dr Brown en bibs. Voor mij een reden om voor dit kindje geen glas te kiezen

25 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Niet altijd, maar als ze net verkeerd neerkomen wel, en dan ook meteen in h ...
Nee wij willen geen plastic en dachten ook over te stappen op glas. Maar toen tipte iemand mij hier over de Hegen flesjes. Als ik dan iedereen weer hoor over de glazen flessen begin ik een beetje te twijfelen.. Maar denk toch dat wij dan een Hegen flesje gaan proberen. Vorige baby was een flesweigeraar 🤣 Dus hopelijk doet de kleine meid het beter!

24 dagen geleden

Reactie op DC22

Nee wij willen geen plastic en dachten ook over te stappen op glas. Maar to ...
Ja wij kijken nu naar we too flessen die zijn (volgens mij net als hegen) ook van ppsu materiaal gemaakt. Gewoon plastic wil ik ook niet, maar glas vind ik niet ideaal (en het mag ook niet mee naar de opvang, waar we de flessen met name voor nodig hebben).

24 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Klopt helemaal wat je zegt. Mijn zoon was vrij groot geboren en mijn melk k ...
Ja ik heb dit ook onder begeleiding van de lactatie deskundige gedaan inderdaad! Daardoor kon ik net optijd over productie voorkomen. Heb een mega voorraad in de vriezer gehad was zo top de eerste 2 maanden dat ik weer werkte hadden we in overvloed hihi

24 dagen geleden

Ik zou vooral niet te veel flessen halen. Zeker als je borstvoeding geeft. Je gaat pas na een week of 6 je eerste beetje fles geven en dan is het afwachten wat hij/zij pakt. Ik dacht bij m’n dochter difrax te gebruiken. Maar die weigerde ze, daarop volgend ook dr Brown en avent. En uiteindelijk was MAM degene die ze wel accepteerde…. Dus zeker als je bv geeft. Koop 1 maximaal 2 flesjes van je gekozen merk. Je kan altijd bijbestellen…

24 dagen geleden

Ongevraagd advies, maar probeer je goed in te lezen over borstvoeding. Het idee om veel te kolven zodat het voor andere leuk is om ook een flesje te geven klinkt leuk en aardig. Maar in de praktijk maak je het erg moeilijk. De keuze is absoluut aan jou. Maar als je voor langere tijd borstvoeding wil geven zou ik de eerste tijd juist zoveel mogelijk live voeden. Dit voorkomt speenverwarring. Daarnaast is veel kolven zwaar, echt iets om niet te onderschatten. Vanaf 6 weken af en toe een oefenflesje is wel aan te raden. Maar nogmaals, de keuze is helemaal aan jezelf. Ik wilde dit alleen delen omdat mijn ervaring is dat veel zwangere vrouwen vooraf te weinig hoede informatie krijgen om een bv avontuur te laten slagen. Betreft je vraag over flessen, dit verschilt echt per baby. Sowieso krijg je vaak al wat flesjes in de gratis baby pakketen. Misschien daar eerst mee beginnen?

24 dagen geleden

Reactie op Danielle2203

Ongevraagd advies, maar probeer je goed in te lezen over borstvoeding. Het ...
Ik heb MS en borstvoeding zou de kans op een terugval verkleinen waardoor ik de keuze hebt gemaakt om voor mijn eigen gezondheid ook, borstvoeding te willen geven. Ik zit er niet op te wachten dat als de kleine net geboren is, ik ineens een terugval krijg en er niet 100% van kan genieten. Voelt voor mezelf ook een beetje als geen keuze omdat ik het logisch vind dat ik er alles aan doe om het te voorkomen. 😊

24 dagen geleden

Reactie op DC22

Voor de mensen die ervaring hebben met glazen flessen: Breken die dingen ni ...
Ze kunnen wel tegen een stootje maar niet tegen vallen van hoogte. Nu al 2x gehad dat mijn peuter een Drifrax liet vallen en 2x stuk. Het zijn echt hele kleine stukjes en heel onprettig om op te kuisen, zeker als er nog melk in zat. Wij hebben ook de kleine Philips (120ml) en daar voorlopig nog geen van stuk.

24 dagen geleden

Niet meer dan 1 kopen voor je kindje er is is mijn advies. 2+ jaar Bv gegeven. Kind gaat 1 fles “kiezen”. De gratis Philips avent die je overal krijgt is echt terrible, daar giet je een kind mee vol. Let goed op dat borstvoeding vaak dunner is dan flesvoeding. Top flessen voor kunstvoeding zijn dus niet goed voor bv. Ik zou ook bij Teddy Roorda of Room Borstvoeding of bij goede logopedistes op insta kijken, goede adviezen om rekening te houden. En begin met kleinste speenvarken (0)! Hoop dat dit helpt Ps Kolven is echt best pittig en fijn dat anderen wat kunnen doen maar betekent altijd dat jij moet kolven. Ik heb t gedaan met werk maar wilde daarbuiten echt niet nog extra flesje geven. In de laatste weken van mn verlof was t dan weer wel heeel leuk, als je geen andere kolf verplichtingen hebt

24 dagen geleden

Reactie op MamaLies22

Niet meer dan 1 kopen voor je kindje er is is mijn advies. 2+ jaar Bv gegev ...
Philips avent is hier prima geweest hoor met de kleinste speen en borstvoeding. Echt babyafhankelijk!

24 dagen geleden

Reactie op MamaLies22

Niet meer dan 1 kopen voor je kindje er is is mijn advies. 2+ jaar Bv gegev ...
Philips avent is hier altijd prima geweest voor mijn zoontje 🤷‍♀️ wel met de kleinste speen idd. Ik vond kolven niet heel pittig, en kolfde regelmatig omdat mijn man het fijn vond om onze zoon soms naar bed te brengen savonds (normaal voedde ik hem in slaap, mijn man geeft de fles). Verder wel met je eens 🤷‍♀️

24 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik heb MS en borstvoeding zou de kans op een terugval verkleinen waardoor i ...
Ondanks dat ik zelf heel erg pro borstvoeding ben spijt het me te horen dat voor jou de keuze eigenlijk al vast ligt. Zeker door zo'n rotziekte :( Ik hoop heel erg voor je mee dat dit je help, gezondheid is zo belangrijk. Misschien ook wel een extra reden om je van te voren goed te verdiepen. Ik gun je een prachtige kraamtijd :)

23 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik heb MS en borstvoeding zou de kans op een terugval verkleinen waardoor i ...
Nog een ongevraagde tip: Kan je echt aanraden om in de eerste week een lactatiekundige mee te laten kijken (soms vergoed door je zv). Ondamks dat het best goed ging gaf ze net die paar tips die het zoveel fijner en makkelijker maakte

23 dagen geleden

Misschien goed om te weten dat de spenen van Difrax op Dr.Brown passen en visa versa. Vond zelf Difrax makkelijker schoonmaken omdat de onderkant los kon, maar dr brown is iets kleinere speen. Als bijv maat 1 te klein was en maat 2 te groot, deed ik dr.brown maat 1 erop (die dan als het ware "1.5" was). Zelf ben ik van plan nu Hegen aan te schaffen, maar wil eerst zien of de kleine überhaupt die speen pakt voor ik er meer dan 1 van haal

23 dagen geleden

Ik ga voor Hegen flessen dit keer. Gemaakt van ppsu, kunnen verhit worden en komen geen microplastics vrij. Ik heb geen ervaring met flesweigeraard gelukkig maar ik koop in eerste instantie maar 1 flesje en als bevallen koop ik daarna wel weer bij.

22 dagen geleden

Heb Hegen gekocht voor mijn 16 maanden oude dochter laatst. Gaan we nu voor de baby straks ook proberen.

22 dagen geleden

Reactie op DC22

Voor de mensen die ervaring hebben met glazen flessen: Breken die dingen ni ...
Ja op een stenen vloer sowieso. Vandaar de keuze nu voor Hegen gemaakt.

22 dagen geleden

Hegen

21 dagen geleden

Heeft iemand ervaring met de Hegen 360 beker? Lekt deze?