11 Reacties

7 dagen geleden

Het is toch echt een grote auto? Daar past zo goed als alles in lijkt me. Ik ben even benieuwd, specifiek over 2 weken de kinderwagen kopen, niet even wachten tot de auto er is? Kinderwagen is ook vaak zo in huis met max 2 weken bijv.

7 dagen geleden

Lijkt mij ook een grote wagen. Ik reed een Peugeot 107 en had een envelop als achterbak. Ik deed het onderstel daarin. En legde de bak op de achterbank, naast mijn dochter in de Maxi cosi

7 dagen geleden

Ervan uitgaande dat je een Captur uit 2013-2017 op het oog hebt, bij deze de kofferbak afmetingen: Inhoud 377l Lengte; min./max. 724-1.388mm (dit laatste is met ingeklapte stoelen) Breedte: 990mm Hoogte: 595 mm Hoogte tildrempel: 685mm (ook niet onbelangrijk). Hier vind je ook foto's van de kofferbak: https://www.autoweek.nl/auto/73062/renault-captur-tce-90-dynamique/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Mijn mening: vergis je niet dat de kofferbakken van dit soort suv's vaak kleiner zijn dan je verwacht. Er wordt namelijk veel ruimte gegeven aan de passagiers. Het vervelendste aan de kinderwagens is dat ze in twee delen samenvouwen: je hebt het onderstel dat in elkaar klapt, en vervolgens de bak die dat níet doet. En die zijn mega groot. Dus de kofferbak moet óf heel diep zijn zodat het achter elkaar past, of heel hoog zijn zodat je kan stapelen. Dit laatste zou bij de Captur misschien wel lukken. Ik zou persoonlijk wachten tot je de kinderwagen hebt en de testrit ermee maken 😊. Ik loop zelf elke keer te k*tten met m'n Mazda3 uit 2006 (omdat ik zo nodig m'n subwoofer in m'n kofferbak wil houden 😂), en da's echt heel vervelend. De bak moet ik telkens los op de achterbank zetten (levensgevaarlijk), dus we gebruiken dan ook vaak onze andere (grote) Mazda3. Ook als je kijkt naar equivalenten van andere merken, zoals de Mazda CX-30 of Peugeot 2008/3008, dan vind ik die persoonlijk echt niet zo groot ogen in het echt. (Als iemand deze auto's heeft, correct me if I'm wrong 😉. Maar over het algemeen is de mening dat kofferbakken van suv's uit 2010-2018 relatief klein zijn.) Persoonlijk zou ik voor een estate gaan! Een lange Ford Focus, Seat Leon, Mazda 6, Volkswagen Passat.. Daar past dan ook nog méér in dan enkel de wagen, die wagens zijn mega lang. Succes met je keuze!

7 dagen geleden

Onze 2e auto is een Renault Clio, daar past de Joolz Geo³ in (dan moet ik 1 groot wiel eraf halen en de reiswieg of zitje op de achterbank, OF de hoedenplank eruit halen).

7 dagen geleden

Reactie op Baby Kr

Onze 2e auto is een Renault Clio, daar past de Joolz Geo³ in (dan moet ik 1 ...
Te snel op plaatsen geklikt. Maar; Lijkt me dat de kofferbak van de Captur groter moet zijn, dus dat ie daar ook in past.

7 dagen geleden

Ik heb een ‘nieuwer’ model captur. En daar kan ons joolz geo 3 in zonder wielen of iets dergelijks eraf te halen. Bij ons model kan je de achterbank ook een stukje naar voren/achter zetten. Ideaal, als we geen kindjes meehebben kan de bank naar achter voor volwassen benen 😂.

7 dagen geleden

Wat blijft; de bak, de reiswieg is in elke auto knudde. Maar ik kan t zelfs in mijn 2009 Citroën C3 mee nemen door de bak achterin te doen en het onderstel op de achterbank. Kon zelfs m'n hond en kind in maxi cosi (voorin) mee nemen. En je hoeft ook niet altijd de reiswieg mee te nemen. Als je een maxi cosi hebt die je op je onderstel kan klikken scheelt t ook een hoop stel je moet veel mee nemen en de bak past niet. En, de reiswieg is maar een maand of 6, pin je niet teveel daarop vast, zonde! Succes verder! 🧡

7 dagen geleden

Wij hebben een cabrio met mini kofferbak en de babyzen Yoyo past daar zelfs in. Ook de bak kan in twee delen. Ideaal. Dus als je zeker bent van de Renault captur kan je ook nog je kinderwagen erop aanpassen 😁

7 dagen geleden

Wij hebben een Renault Captur en gaan nu met de tweede een grotere auto kopen. Onze Joolz Day past niet in de achterbak en omdat wij allebei lang zijn moesten de stoelen ook ver naar voren waardoor wij weinig beenruimte hadden. Met 1 kindje was dat wel te doen, maar nu moet er ook iemand achter de bestuurdersstoel zitten.

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ervan uitgaande dat je een Captur uit 2013-2017 op het oog hebt, bij deze d ...
Wij hebben recent een skoda superb van 2021 aangeschaft en daar zit echt mega veel ruimte in de kofferbak maar ook de voorstoelen en achterbank ruimte zat. Wij kunnen nu meer dan gemakkelijk het onderstel en de bak naast elkaar zetten en dan nog zat ruimte over door de lengte.

7 dagen geleden

De mutsy evo, wij hebben een Renault Clio, die heeft dezelfde afmetingen