19 Reacties
9 dagen geleden
Koude kompressen en een peri bottle zijn, voor wat mij werd verteld, geen must. Toch niet om te kopen. Je kan een peri bottle makkelijk zelf maken met een drinkfles en koude kompressen door appelstroop in te vriezen.
Ik koop die bepanthen baby, zou voor zowel baby als mama (tepelzalf) gebruikt kunnen worden dus lijkt mij wel handig. Geen idee voor Nederland, maar let wel op de prijs en kijk even rond! Ik heb de verpakkingen van 100 gram gevonden voor 8, 11 en 18 euro... die dure is dus gewoon meer dan dubbel dan in de andere winkel.
9 dagen geleden
Niet noodzakelijk, wel handig: een waterfles waar je met een hand uit kunt drinken (dus zonder dat je iets hoeft open te draaien). Van borstvoeding krijg je dorst! En (gezonde) snackjes voor naast de plekken waar je borstvoeding geeft want soms zit je daar best lang en dan is honger niet leuk.
9 dagen geleden
(Wasbare) borstpads, een voedingsbeha. Ipv bepathen of sudocrème (niet natuurlijk) ga ik voor lanoline, voor zowel je borsten als de babybillen en heilwolle voor in de luier. Extra kraamverband bovenop wat je in het kraampakket vd verzekering krijgt. Maar dit kun je ook snel genoeg(laten) halen als het nodig is. Boxershorts waar je die slagschepen eh... kraamverbanden in legt.
9 dagen geleden
Lekkere oma onderbroeken waar je kraamverband in past (zeeman), lanoline voor je tepels, peribottle is wat mij betreft idd een must: kan je idd zelf maken maar ik heb t beide geprobeerd en zo'n peribottle is toch echt een stuk handiger. Dus als je die 12eu kan missen, zeker een must!
Koelkompressen voor down under vond ik ook heel fijn. Lansinoh verkoopt ze. Onderleggers (zitten als t goed is in je kraampakket).
9 dagen geleden
Ik vond de peribottle 100% fijner dan de fles die ik in het ziekenhuis kreeg. Verder vond ik vochtig toiletpapier een must, zodat je je wel een beetje schoon kan deppen/vegen mocht dit nodig zijn. Ik koop wel tepelzalf en gelpads voor beter herstel van je tepels. Deze kun je ook in de koelkast bewaren om wat extra verkoeling te geven evt. Ik vond die heel fijn de 1e keer.
9 dagen geleden
Ik zie het hier nog niet staan, is ook iets wat ik gebruikt heb vlak voor de bevalling: Van die matjes dat je je matras/kleding van auto enzo beschermd.
Mijn bevalling startte met het breken van m’n vliezen & met elke wee kwam er wat vruchtwater mee. Ik sliep op zo’n matrasbeschermer die ik onder m’n hoeslaken had gelegd en daardoor is mijn matras niet helemaal nat geworden. Zelfde als de bekleding in de auto. Die beschermers heb ik daarna nog gebruikt om op te liggen als ik in de kraamweek ging douchen en daarna de hele boel aan de lucht liet drogen. 👌🏽
Verder heb ik speciaal voor de kraamperiode een extra thermometer moeten kopen. 1 voor de baby, want die moesten we steeds tempen. En 1 voor mezelf.
9 dagen geleden
Reactie op IreneEmma
Waar kopen jullie zo’n peri bottle? En wat is de ‘beste’ tepelzalf?
Ik heb de mijne (en ook de koude kompressen) van Lanisoh besteld. Is nu bij Etos 2e halve prijs. En de tepelzalf van Weleda. Maar het is mijn eerste kindje, dus zelf nog geen ervaring mee. 🥰
9 dagen geleden
Luiers voor volwassenen ipv kraamverband. Zit veel fijner dan een onderbroek of netbroekje.
9 dagen geleden
Reactie op MamavanE12enF23
Luiers voor volwassenen ipv kraamverband. Zit veel fijner dan een onderbroe ...
Ik heb inderdaad zo’n incontinentiebroekjes van etos gekocht
8 dagen geleden
Na mijn eerste bevalling heb ik een spa fles gebruikt met kamille thee op kamertemperatuur om te spoelen na het plassen. Daarna beetje droogdeppen. Na de grote boodschap gewoon even onder de douche schoonmaken en later vochtig toiletpapier gebruikt. Maar ik had hechtingen dus wilde liever geen vochtig toiletpapier gebruiken. Water leek mij beter voor de genezing en die is ook heel goed gegaan.
Koudecompressen maakte mijn kraamhulp ook van kamille thee zakjes. Vochtig maken en dan in de vriezer.
Geen idee of kamille echt bijgedragen heeft maar vond het helemaal prima. Rook lekker en de genezing is zeer goed gegaan.
Billenzalf vooral even kijken wat werkt voor je kindje. Bepanthen werkte hier soms net beter dan Sudocreme. Koop vooral kleine tubes/potjes van zulke dingen want dan kun je ze even testen.
Verder makkelijke snackjes voor 's nachts naast je bed. Zeker bij borstvoeding want dan krijg je trek! Ook had ik een literfles water naast mijn bed staan, die ging namelijk helemaal op in de nacht.
Verder vond ik wasbare pads voor in je bh in het begin echt waardeloos. Ze nemen minder vocht op en ik lekte daar teveel voor. Veel wegwerp pads zijn erg plastic achtig maar de pads van HEMA zijn veel zachter en meer katoen achtig. Dat vond ik voor de eerste maanden echt de fijnste.
Zorg inderdaad wat andere al zeggen voor onderbroeken die niet te strak zitten waar je kraamverband makkelijk in past dus met een breed stuk aan de onderkant. Ik had zelf geen extra kraamverband nodig naast het pak uit het pakket. Ik zou dat dus ook niet op voorhand kopen, kan altijd nog als je het nodig hebt.
Er zijn waterdichte moltons te koop bij Ikea bijvoorbeeld. Die kun je als extra bescherming op je matras doen voor het geval je vliezen breken. Vond ik minder zweterig dan zo'n matje uit het kraampakket.
8 dagen geleden
Curanol tabletten en zalf en je aambeien verdwijnen als sneeuw voor de zon😅
8 dagen geleden
Life saver voor plassen na je bevalling! In het begin durf je alleen onder de douche te plassen maar voor in de nacht is dit en uiteindelijk ook overdag, een dikke life saver!
Thank me later🤣😵❤️🩹
7 dagen geleden
Reactie op jopieee
Spuitfles is een spuitfles toch haha. Bij de eerste deed ik het met een spa ...
Ik zou bij temu en plastiek mijn twijfels hebben over schadelijke stoffen die dan in het water komen en je zo op een gevoelig lichaamsdeel spuit.
En dacht dat je bedoelde dat ze specifiek die verkochten op temu 😅