15 Reacties

10 dagen geleden

Een tip die ik kan geven: Onze dochter was steeds heel lang, dus de kleertjes in haar maat waren te wijd. De kleertjes van Z8 vallen niet breder maar zijn langer in hun maten De broekjes van de Hema zaten haar altijd wel mooi in een maatje kleiner dan wat ze had

10 dagen geleden

Overigens ook veel kleertjes van prenatal

10 dagen geleden

C&A; kleding op maat in mijn ervaring, wel lichtjes naar de iets kleinere kant, rompers erg klein, denk inderdaad een maat kleiner Noppies; boxpakjes erg klein, shirts op maat, broeken geen idee Z8; op maat Name it; op maat maar smal Flinq; broekjes op maat, shirtjes erg klein Hema; groot, behalve wanneer je overstapt van baby naar kind… ik heb hier tshirts babymaat 86, die vallen GROTER als kindermaat 98/104🤷🏼‍♀️ De kindermaten zijn direct super small en oprecht kleiner (heb ze over elkaar gelegd) Babystyling; op maat, boxpakjes GROOT. Ik heb een boxpakje maat 50/56 (wilde we als geboortepakje) die hij pas pastte met maat 62🥲 Wibra en Zeeman; denk ik, op maat Dit is een beetje mijn ervaring!

10 dagen geleden

Reactie op Rhodante

Een tip die ik kan geven: Onze dochter was steeds heel lang, dus de kleert ...
Eens over Z8! Zelfde over Name it overigens

10 dagen geleden

Reactie op Rhodante

Een tip die ik kan geven: Onze dochter was steeds heel lang, dus de kleert ...
Ook eens overigens over de Hema broekjes!

10 dagen geleden

Reactie op LV00

Ook eens overigens over de Hema broekjes!
Mijn tante zegt altijd "Hema is voor de echt Hollandse babies. Wat groter en steviger". Ze bedoelt natuurlijk daarbij het gemiddelde volgens alle boekjes. Maar ik heb inderdaad gemerkt dat een lange slanke baby gerust een maat kleiner aan kan

10 dagen geleden

Zara viel hier echt 2 maten te klein altijd Flinq valt ook heel smal (vooral broekjes) Hema valt ruim H&m valt goed/ruim Zeeman valt goed op maat

10 dagen geleden

Rompers van h&m zijn op maat maar ik vind de truien en broeken mega! Zoon heeft broeken van maat 92 die wat aan kleine kant beginnen te worden maar de 2 stoffen broeken van de h&m maat 92 zwemt hij nog steeds in (en het is een flink kereltje haha). Rompers wibra op maat en zeeman rompers vind ik altijd wat klein. Met wasbare luiers paste die slecht in elk geval.

10 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Overigens ook veel kleertjes van prenatal
Prenetal valt bij de kleine maten op maat, maar bij de grotere maat wisseld het. Ik heb een broek die erg groot valt, en shirtjes met lange mouwen die weer erg krap/klein vallen (maat 86)

10 dagen geleden

Deze gebruik ik altijd

9 dagen geleden

Reactie op Zoe1990

Deze gebruik ik altijd
Zeeman valt toch echt klein in mijn ervaring en c&a ook klein

9 dagen geleden

Reactie op Rhodante

Een tip die ik kan geven: Onze dochter was steeds heel lang, dus de kleert ...
Z8 heeft ook andere maatvoering dan meeste merken. 74 is 9-12 maand en 80 1-1,5 ipv 9-12.

9 dagen geleden

Nog even een andere tip, wat niet direct te maken heeft met hoe de kleding valt: Controleer even of er stretch zit in de hals en uiteinde van de mouwen. Wij hebben soms kleding maar 1 of 2 keer aangetrokken omdat er zo weinig stretch zat bij het hoofdje dat we het shirt er echt overheen moesten trekken. Met een kleine baby hadden we daar geen zin in 🤯 Was vooral zo bij Noppies en heel af en toe bij Z8.

9 dagen geleden

Reactie op Becky24

Zeeman valt toch echt klein in mijn ervaring en c&a ook klein
Half eens ja! Ik vind zeemand niet perse klein vallen maar zeeeeeker niet vrij groot C&A idd zeker de rompers klein

7 dagen geleden

Hier valt - C&A Idd erg klein (ongeveer een maat verschil wel idd) - H&M valt erg groot (vooral breed) - wibra lang en erg smal - Zeeman shirtjes vallen normaal, broeken vallen groot. - Zara is de perfecte pasvorm voor ons zoontje, maar de jaar aanduiding op de kleding moet je niet naar kijken, gewoon naar de maat kijken waar je kindje in zit haha - next valt ook groot, vooral wat breed. Maar het ligt ook enorm aan de bouw van je kindje. Wij hebben een stevig gebouwd kindje, brede schoudertjes, stevige beentjes, lekker buikje, en een wat lange torso met korte beentjes. Als jouw kindje dalijk een andere bouw heeft kan alles weer heel anders vallen 😅