44 Reacties
14 dagen geleden
Ik zit bij Schoffelen en co in Maastricht, heel tevreden. Alleen ervaring met bevalling in Maastricht, een kleiner ziekenhuis lijkt me eigenlijk fijner dus misschien voor Heerlen kijken? Goeie verhalen over gehoord
14 dagen geleden
Ik heb goede dingen gehoord over verloskundigenpraktijk Sittard en geboortecentrum Heerlen
14 dagen geleden
Reactie op Anoniem1095
Ik heb goede dingen gehoord over verloskundigenpraktijk Sittard en geboorte ...
Kan ik bevestigen, bevallen van onze eerste tweeling in Heerlen, verloskundige praktijk Sittard (hoewel we medisch waren) toch echt goed betrokken
14 dagen geleden
Ik ben 1 keer in Maastricht en 1 keer in Heerlen bevallen. Beide heel fijn ondersteund, maar in Heerlen is het echt fantastisch geregeld. Wij moesten een tijdje in het ziekenhuis blijven, ik kon gewoon bij mijn kindje op de kamer blijven. Ook nadat ik met ontslag was en de kleine nog moest blijven. Partner mocht de eerste nachten ook gewoon bij ons op de kamer liggen. Hij kreeg de avond na de bevalling zelfs een warme maaltijd. Dit was in Maastricht allemaal niet.
14 dagen geleden
Denk dat je vooral ook moet kijken hoe ver een verloskundige praktijk rijdt? Als je gaat bevallen komen zij namelijk naar jou toe, maar weet niet of ze allemaal 30 min gaan rijden. Misschien beter een praktijk bij je in de buurt uitzoeken.
14 dagen geleden
Reactie op Mnds
Ik ben 1 keer in Maastricht en 1 keer in Heerlen bevallen. Beide heel fijn ...
Is in Maastricht wel veranderd, daar krijg je nu ook een kamer voor je alleen waar partner mag slapen. ☺️
14 dagen geleden
Ik zou als ik jou was een verloskundigenpraktijk kiezen die dicht bij je in de buurt is en niet op 30 minuten rijden.. is als je moet bevallen wel zo praktisch.
Ik ben zelf bevallen in Geboortecentrum Heerlen (poliklinisch, badbevalling) en dat is me heel goed bevallen. Niet dankzij het personeel van Zuyderland trouwens, want die hadden het te druk om ook maar te assissteren. Heb geen personeelslid van Zuyderland gezien, dat vond ik wel echt een tegenvaller. Hoe dan ook, was 2,5 uur na mn bevalling weer thuis dus dat was top :)
14 dagen geleden
Reactie op Kimberly08
Mij zusje had lief leven in Maastricht
Was ze tevreden?
14 dagen geleden
Reactie op Wachten.en.hopen
Kan ik bevestigen, bevallen van onze eerste tweeling in Heerlen, verloskund ...
Was het niet een te groot praktijk? Dus dat je telkens iemand anders kreeg en het minder persoonlijk werd?
14 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Wij zitten bij verloskundige praktijk in Meerssen. Maar iedereen in deze ge ...
Dat weet ik, alleen zitten daar nog weinig leden en wordt er niet op gereageerd, vandaar dat ik het hier plaats omdat mensen dan al ervaring hebben.
14 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Denk dat je vooral ook moet kijken hoe ver een verloskundige praktijk rijdt ...
Ze geven aan dat ze dat wel doen, sommigen niet maar sommigen wel.
14 dagen geleden
Reactie op ZelfbewusteDennenappel471968
Was ze tevreden?
Jaa hoor geen problemen gehad
14 dagen geleden
Reactie op Mnds
Ik ben 1 keer in Maastricht en 1 keer in Heerlen bevallen. Beide heel fijn ...
Ohh wat lastig!! Iedereen heeft totaal andere ervaringen in het ziekenhuis. Wanneer was je in Heerlen en Maastricht geweest?
14 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Is in Maastricht wel veranderd, daar krijg je nu ook een kamer voor je alle ...
Is dat standaard of alleen als het noodzakelijk is bij complicaties?
14 dagen geleden
Reactie op KIK94
Verloskundigenpraktijk Sittard :)
Ik lees veel dat deze groot is en minder persoonlijk contact omdat ze met veel zijn.
14 dagen geleden
Reactie op ZelfbewusteDennenappel471968
Dat weet ik, alleen zitten daar nog weinig leden en wordt er niet op gereag ...
Begrijpelijk ja! Ik denk dat je vooral moet kijken voor een praktijk waar jij je prettig bij voelt, ongeacht afstand.
Ik heb namelijk eerst een praktijk in de woonplaats gehad, deze reageerde erg bot op mijn miskraam. En toen ik daarna aantelde wílde ik hun niet eens contacteren. Gevraagd aan de buurvrouw (goede band mee) welke verloskundige zij had, op de website gekeken en aangemeld. Daarna telefonisch contact gehad en dit klikte meteen! Voelde heel huiselijk en fijn, ze helpen ook met elke vraag die je hebt.
Dat vind ik in elk geval belangrijk want je zit er toch je gehele zwangerschap en daarna nog even.