44 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op ZelfbewusteDennenappel471968
Is dat standaard of alleen als het noodzakelijk is bij complicaties?
Je mag alleen blijven als daar noodzaak voor is inderdaad, anders mag je gewoon na de bevalling naar huis en krijg je geen kraamkamer. Dit is overigens overal zo in Nederland.
14 dagen geleden
Was het niet een te groot praktijk? Dus dat je telkens iemand anders kreeg ...
Nee eigenlijk niet, maar twee dames gezien
14 dagen geleden
Reactie op XSam
Ik ben bij verloskundigepraktijk mama in hoensbroek. Bij mijn eerste zwange ...
Grappig ik zit ook daar
14 dagen geleden
Ohh wat lastig!! Iedereen heeft totaal andere ervaringen in het ziekenhuis. ...
In Maastricht was in 2020 en Heerlen in 2023. Niks dan goeds over het personeel in Maastricht trouwens hoor!! De verpleegkundigen en artsen waren super fijn daar.
Ik lag daar alleen toen op een gedeelde kamer, moest de douche delen. In Heerlen had ik een eigen kamer met badkamer. En ik vond het daar heel fijn dat ik bij mijn kindje op de kamer lag en dat we niet apart op een afdeling zaten (mijn beide kinderen hebben korte tijd op de neonatologie gelegen).
14 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Ik moet daar toch echt niet aan denken een kamer delen 🙈. Lijkt me echt ni ...
Dat is tegenwoordig niet meer, je krijgt nu ook na je bevalling een kamer alleen
14 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Dat is tegenwoordig niet meer, je krijgt nu ook na je bevalling een kamer a ...
Oh gelukkig haha! Ik las dat je in Maastricht met je partner op de kamer mocht als je zou moeten blijven. Had daar op gereageerd met de vraag of het recent veranderd zou kunnen zijn?
Tegen mij zei de verloskundige dat dit geen standaard gegeven is helaas. In Heerlen wel en dan kan de kleine bij jou blijven
14 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Oh gelukkig haha! Ik las dat je in Maastricht met je partner op de kamer mo ...
Ohh recent? Want ik heb dat laatst namelijk gevraagd omdat ik nu al weet 3 dagen te moeten blijven en ik anders naar Heerlen zou gaan. Ze gaven aan dat het niet meer voor komt en iedereen een aparte kamer krijgt, maar nu begin ik te twijfelen als ze dit nu tegen jou hebben gezegd 🫣
14 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Ohh recent? Want ik heb dat laatst namelijk gevraagd omdat ik nu al weet 3 ...
Wat ik 100% zeker weet is dat je in Heerlen een familie kamer zou krijgen en kleintje bij jou kan blijven met partner.
In Maastricht gaat kleintje naar een grote afdeling en dacht echt dat mijn verloskundige zei dat de partner naar huis moest tenzij er plek was. Ben nu 26+2, dus denk een weekje of 10-12 terug dat we voorkeur moesten aangeven en dit hoorde.
Zou het na kunnen vragen als we 2dec weer controle hebben!
Weet niet of jij het direct aan het ziekenhuis gevraagd hebt, want dan zou ik dat aannemen!
13 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Wat ik 100% zeker weet is dat je in Heerlen een familie kamer zou krijgen e ...
Zou je mij a.u.b. op de hoogte kunnen stellen?
13 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Ohh recent? Want ik heb dat laatst namelijk gevraagd omdat ik nu al weet 3 ...
Mag ik vragen hoe ze kunnen weten dat je 3 dagen zal moeten blijven?
13 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Weet jij nu al of je moet blijven?
13 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Ik heb het inderdaad direct aan het ziekenhuis gevraagd, daar heb ik al mijn echo’s. ☺️ Zover ik weet hoeft je kleintje alleen naar de neonatologie afdeling als daar reden toe is, en als dat niet is, ze op onze kamer mag blijven (ik moet voor mezelf sowieso langer blijven, maar ga ervan uit dat onze meid gewoon gezond is als ze niet te vroeg komt). Maar ik ga dat wel voor de zekerheid nog checken. ☺️
13 dagen geleden
Mag ik vragen hoe ze kunnen weten dat je 3 dagen zal moeten blijven?
Wegens een auto-immuunziekte krijg ik 3 dagen een infuus.
13 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Ik heb het inderdaad direct aan het ziekenhuis gevraagd, daar heb ik al mij ...
Dat klopt, wij hadden het er toen idd over als het kindje in de couveuse moest!
Maar als ze in het ziekenhuis dat zeggen tegen jou zou ik dat sowieso aannemen! En ik vind het ook fijn om te weten natuurlijk 🙈.
Wel vervelend dat je sowieso moet blijven wegens je auto immuun ziekte, maar zeker fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!
13 dagen geleden
Weet jij nu al of je moet blijven?
Uhm nee? En dit zeg ik ook nergens 😅. Wij hebben het hier met de verloskundige over gehad omdat we een keuze moesten maken voor welk ziekenhuis. Omdat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen in plaats van thuis