44 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op ZelfbewusteDennenappel471968

Zou je mij a.u.b. op de hoogte kunnen stellen?
Dit kan je zelf navragen bij je verloskundige als het zo ver is, dat lijkt me verstandiger. Je hebt het er dan toch over als zij vragen waar je wil bevallen. Dan worden je keuzes besproken en krijg je uitleg op elke vraag die je hebt

13 dagen geleden

Ik heb verloskundige Lief in Simpelveld, vorige zwangerschap ook gehad en was heel Erg fijn. Ik ben toen bevallen in geboortecentrum in Heerlen en dit was echt top. Heb echt niks wat ik vond dat anders kon. Iedereen is super aardig en helpen je ontzettend goed.

13 dagen geleden

Ik denk persoonlijk dat je het hele ‘bevallen’ even los moet laten. Ik zie veel van je berichten die al hierover gaan, ook in andere topics. Je loopt heel ver op de zaken vooruit, wij hebben dit pas na de 20 weken echo allemaal besproken. Of je moet blijven/in het ziekenhuis moet bevallen dat ligt allemaal aan verschillende omstandigheden. Als jij en je kindje gewoon gezond zijn er geen medische reden toe is mag je ook thuis bevallen of poliklinisch bevallen. Maar ik zou dit vooral t.z.t. met je verloskundige bespreken wat alle mogelijkheden voor jou zijn. Een eerste gevoel moet gewoon goed zijn bij je verloskundigepraktijk, en dat kan niemand voor jou bepalen. We zijn allemaal anders. Ik zit bij dezelfde praktijk als mijn (schoon)zussen zijn geweest en vond de meid die zij het minste aansprak, juist het leukste… dat is allemaal zo erg persoonlijk. Uiteindelijk doet dit er nu niet meer toe omdat het ziekenhuis heeft bepaald dat ik tweedelijnszorg moet krijgen. Iedere praktijk heeft meerdere verloskundigen, dat moet ook, want er zijn altijd vrouwen die tegelijk bevallen. Een kleine praktijk, betekent bij drukte dat je kans hebt dat je overgedragen wordt aan de wachtdienst, die je dan nog nooit hebt gezien.. Wellicht is het juist fijner om bij een praktijk te zitten met meerdere, ze zorgen er allemaal voor dat, voor je tegen het einde loopt, je ze allemaal hebt gezien en hebt leren kennen. Probeer het hele bevallen los te laten, probeer te genieten en alle belangrijke onderdelen gaat de verloskundige nog met je bespreken. 🥰 Wat je vooral dit trimester moet doen: - kijken naar je zorgverzekering voor 2025, die kan je niet meer aanpassen na 31-12-24. - lees je al eens in, in de NIPT, 13 en 20 weken echo, of je dat wel of niet wilt laten doen. En verder het vooral even z’n gang laten lopen. Plan je eerste afspraak in om naar je kindje te kijken. Meestal kan dit rond 7-8 weken. Mocht je praktijk je dan niet bevallen, kan je altijd nog switchen. ☺️

6 dagen geleden

Ik heb verloskundige mama in Hoensbroek. En van mijn vorige kindjes allebei bevallen in het geboorte centrum in Heerlen. Echt geweldig! Niets verkeerds over te vertellen☺️