15 Reacties

16 dagen geleden

Dat ligt er denk ik maar net aan wat je belangrijk vind om verzekerd te hebben. Ik ben zelf bij FBTO verzekerd die was het goedkoopste afgelopen jaar.

16 dagen geleden

Ik zit bij menzis en dan extra verzorgd 2 ik hoef niks van de zwangerschap bij te betalen zelfs de eigen bijdrage. Een lactatiedeskundige wordt ook vergoed tot €100,-. Hele fijne ervaring mee de vorige zwangerschap. Ik betaal alleen wel €196 per maand 😅maar mn zoontje is met mij mee verzekerd dus dat is top. Het dekt trouwens meer dan alleen zwangerschap gerelateerde dingen, denk aan fysio, tandarts etc.

16 dagen geleden

Wij zitten allebei bij Stadholland met een uitgebreide AV. Je betaald wat, maar er word een hoop vergoed, ook met de zwangerschap en daarna.

16 dagen geleden

Ik zit bij cz en heb aanvullend basis. Voor zwangerschap/kraamzorg precies genoeg qua vergoeding. Maar ik moet zeggen dat ik wel voor de zekerheid ga kijken in dec of dit nog de beste keuze is. Maar afgelopen jaar wel bewust deze gekozen.

16 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Ik zit bij menzis en dan extra verzorgd 2 ik hoef niks van de zwangerschap ...
Deze heb ik ook, vorig jaar december alles helemaal uitgezocht. Kwam toen ook op deze uit!

16 dagen geleden

Ik volg even. Mijn bevalling is sowieso wel medisch vergoed maar ik heb nu een verzekering waar ik niet eens een kraampakket van krijg en een eigen bijdrage heb op de kraamhulp 🫢 alhoewel ik toch bijna €160 per maand betaal.

16 dagen geleden

Hangt ervan af of je gebruik wilt maken van bepaalde diensten. Ik heb al jaren gewoon de goedkoopste verzekering die ik kan vinden, met het hoogste eigen risico, en volgens mij was het enige waar ik een klein deel zelf van moest betalen de kraamzorg. En dan heb ik het over een honderdje ofzo. Ik hoef geen cursussen, ik hoef geen lactatiekundige, enzovoort. Dus dan kun je lekker voor de online varianten gaan (fbto, of zoals ik: vgz bewuzt). Maar wil je wel rekening houden met zulke dingen, dan vind ik de website van Zilveren Kruis altijd wel duidelijk over wat wel/niet wordt vergoedt, misschien daar eens kijken 😊.

16 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Ik zit bij menzis en dan extra verzorgd 2 ik hoef niks van de zwangerschap ...
Vraagje: heb je weleens berekend of je met die 200 euro per maand daadwerkelijk goedkoper uit bent dan wanneer je 'goedkoop' verzekerd ben? Ik betaal 120, dat was het allerminste wat ik kon vinden, met eigen risico van 850 euro. 850/12=70 euro per maand. Dus zelfs al moet ik mijn volledige eigen risico betalen, dan kom ik op bijna hetzelfde bedrag uit als jij, gemiddeld per maand. Iets minder zelfs. Maar dat hoef je natuurlijk nooit te betalen voor je zwangerschap/bevalling. Als je de lactatie vergoeding van 100 euro zelf betaald en iets van 200 euro kraamzorg, ben je alsnog goedkoper uit als je al die tijd het hoogste eigen risico bedrag had, toch? Of mis ik hier iets 😅? (De verloskundige en een ziekenhuisbevalling betaal je sowieso niks voor, als ik het mij goed herinner.)

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Vraagje: heb je weleens berekend of je met die 200 euro per maand daadwerke ...
Oh en deze vraag is even puur op de zwangerschap gericht, niet of je ook de tandarts vergoed krijgt oid 😅. Dan kun je al wel snel goedkoper uit zijn met een laag eigen risico en aanvullende verzekeringen natuurlijk.

16 dagen geleden

Ik zit bij menzis en mij is altijd verteld kies voor de wat bekendere maatschappij vaak meer dingen die vergoed worden als bij hele kleine maatschappijen

16 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Ik zit bij menzis en dan extra verzorgd 2 ik hoef niks van de zwangerschap ...
Ik ook dat pakket ben erg tevreden !

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Vraagje: heb je weleens berekend of je met die 200 euro per maand daadwerke ...
Ziekenhuis bevalling betaal je wel zelf als je niet medisch bent en je eigen verloskundige je bevalling doet in het ziekenhuis was mij verteld. Ik zit toevallig bij menzis met pakket 2 en betaal ook 197 euro per maand plus uiteraard 38,50 eigen risico per maand de verplichte van 350 per jaar. Goedkopere verzekeringen kijken vaak goedkoper maar vaak heb je dan als je medicatie bijv slikt alsnog dat je hoog eigen bijdrage betaald. Ik denk dat alles ongeveer op hetzelfde neer komt onder de streep.

7 dagen geleden

Ik heb CZ aanvullend basis en betaal 154,75 per maand. [ ] EHBO cursus 50 euro [ ] Bevalling ZH 100% (volgens mij ook poliklinisch) [ ] Kraamzorg 100% [ ] Kraampakket gratis [ ] Lactatiekundige 200 euro [ ] Zwangerschapscursus 100 euro [ ] Fysio 9x Eigenlijk was ik in juli 2024 uitgerekend maar vanwege een miskraam nu pas in 2025. Helaas dus dit jaar niet optimaal gebruik kunnen maken van de aanvullende verzekering.

7 dagen geleden

Ik zit nu bij CZ; uitgezocht op "misschien raak ik zwanger/beval ik in 2024". Tijdens mn vorige zwangerschap had ik vgz en daar wordt naar mijn weten wat meer vergoed. Ik vind zelf aantal (bekken)fysio behandelingen belangrijk, lactatiekundige (ook kolf vergoeding) en alternatieve geneeskunde (voor eventueel bezoek aan osteopaat) belangrijk. Daar werd trouwens ook ehbo cursus voor kinderen/babys vergoed vanuit preventieve zorg. In december maar eens kijken wat uit kan qua extra kosten per maand versus wat je ervoor terug krijgt of wat het kost als je het zelf zou betalen

5 dagen geleden

Het ligt heel erg aan wat je belangrijk vindt om te verzekeren. Hier ook Menzis + Extra Verzorgd 2. Ik zou dit jaar bevallen van een tweeling dus kon het goed uitzoeken eind vorig jaar wat voor mij belangrijk was (ook Bekkenfysio en tandarts). Helaas mis gegaan, nu weer zwanger maar ga ik pas in 2025 bevallen. Ik ga eind dit jaar weer alles op een rijtje zetten. Prijs / vergoedingen / wel of geen extra pakketten.