10 Reacties

19 dagen geleden

Misschien is er de mogelijkheid om dit met hr te bespreken en zo nodig een hotel/b&b in de buurt te boeken? Als het echt noodzakelijk is dat je er bij bent dan kunnen zij ook consessies maken.

19 dagen geleden

Je moet dan wat voor jou en de baby goed is. Wat een ander ervan vindt is echt niet belangrijk! Misschien kun je tegen je leidinggevende zeggen hoe je het dan wel voor je ziet? Wat is er wel mogelijk? Misschien slapen op locatie? Een halve dag gaan? Soms helpt dat beter dan te zeggen ‘ik trek het niet’. Of als je echt er niet heen wil: maak dan die keuze en sta erachter ! :) als dat het beste is voor je gezondheid (en de baby) dan is dat het beste. Dat gaat voor alles.

19 dagen geleden

Ik zou een preventieve arboarts inschakelen. Ik ga sowieso een arboarts inschakelen voor mijzelf. Heftige bekkeninstabiliteit ik red het max om de halve dag te werken, daarna loop ik echt op mijn tenen. Het is gewoon te zwaar. Wat niet gaat, gaat niet.

19 dagen geleden

Wat een botte en kort door de bocht reactie van je manager. Zij kan ook met je meedenken. Als zwangere ben je heel goed beschermd. Ik zou kijken of je samen met je manager tot een oplossing kan komen die voor jou wel werkt en anders naar hr stappen (en bedrijfsarts inschakelen).

18 dagen geleden

Je moet doen wat voor jou goed voelt, werk kan niet bepalen wat ‘verplicht’ is, he hebt als zwangere gewoon wettelijke rechten, dus mijn advies, neem zo snel mogelijk contact ip met HR en vraag een gesprek met je bedrijfsarts aan. Jij bent eerlijk in het aangeven van jou grenzen en daar moeten ze gewoon wat mee doen. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Ik ben ook 21 weken zwanger en trok mn werk helemaal niet meer en ben te lang doorgelopen waardoor ik nou nog geen 5 minuten meer kan staan door mn bekken die vreselijk pijn doen. Geloof me denk echr aan je zelf

18 dagen geleden

Btw ik woon ook in nijmegen

18 dagen geleden

Je hebt wanneer nodig recht op extra pauzes (2u op een werkdag van 8u) gewoon doorbetaald , als je zwanger bent. https://open.overheid.nl/documenten/25c34d7c-19e6-4b6f-8526-af6ceaf24ca3/file

18 dagen geleden

Hier een bedrijfsarts, ik zou in zo’n situatie adviseren om met elkaar in gesprek te gaan over wat er wel haalbaar is. Bijvoorbeeld extra pauze tussendoor, daar overnachten zodat je niet iedere dag reistijd hebt, is ook veel milieuvriendelijker… of je anders de helft van de dagen kan volgen etc etc… er zijn meerdere wegen naar Rome. Maar vooral ga in gesprek.

18 dagen geleden

Kan je met iemand meerijden? Dan kan je na de dag gewoon rustig in de auto zitten. En anders zou ik het er lekker van nemen een een hotel boeken 😊 Wel botte reactie van je leidinggevende overigens, daar mag je best iets van zeggen. Dan kan diegene meedenken ipv bot zijn. Succes!

17 dagen geleden

geen begripvolle leidinggevende zo blijkt! Ik zou de bedrijfsarts benaderen en aangeven dat je een lage bloeddruk hebt en ijzer en het je gewoonweg niet lukt en dit ook met je meerdere oppakken. Conclussie mijn inziens dus aangeven dat je niet voor niets komt met dat je dit niet trekt en als er niks qwa oplossingen is je naar de bedrijfsarts stapt.