16 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb mij ook ziek gemeld sinds deze week ivm extreme misselijkheid! Ervoor 2 weken vakantie gehad. Verloskundige heeft mij ook advies te geven om te rusten en niet te werken tot ik me weer beter voel. Moet je je ook helemaal niet schuldig over voelen! Op jezelf focussen is veel belangrijker. Ik ga pas weer werken als de misselijkheid voorbij is, wie weet pas bij 10/12 weken. Heb ook med en werkt ook niet de gehele dag. Goed op jezelf letten! Ze moeten het maar accepteren op je werk vind ik.

4 maanden geleden

Reactie op emms2821

Ik heb mij ook ziek gemeld sinds deze week ivm extreme misselijkheid! Ervoo ...
Ik heb ook medicatie maar is op plantaardige basis ben nu toch aant twijfelen om over te stappen op navalit want de misselijkheid begint onaangenaam te worden 😅

4 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ik heb ook medicatie maar is op plantaardige basis ben nu toch aant twijfel ...
Je kan ook altijd bij de huisarts laten voorschrijven he! Heb ik ook gedaan, na 2u merk je het wel dat je minder misselijk bent vaak, maar werkt ook weer vlug uit, ga straks ook bellen zelf voor hogere dosis

4 maanden geleden

Reactie op emms2821

Je kan ook altijd bij de huisarts laten voorschrijven he! Heb ik ook gedaan ...
Welke neem jij ook navalit?

4 maanden geleden

Ik wilde hier net een topic over openen. Bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk geen last gehad van misselijkheid, maar merk het nu al meer dan toen. Vandaag 14dpo. Ik werk ook met gezinnen en denk dan: als ik ineens weg moet rennen door de misselijkheid, weten zij ook genoeg toch 😅 en als er een situatie is dat ik echt niet weg kan, wat dan? Voor nu gelukkig nog geen last van, maar lijkt me wel ingewikkeld in de zorg. Dus ik kan je niet helpen verder, maar ben wel benieuwd naar andere reacties:)

4 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Welke neem jij ook navalit?
metroclopramide geprobeerd en emesafene geprobeerd, ga toch terug op de metroclopramide maar gaat niet compleet weg hoor.. met dubbele dosis wel redelijk maar mag niet te lang

4 maanden geleden

Reactie op emms2821

metroclopramide geprobeerd en emesafene geprobeerd, ga toch terug op de met ...
Ik werk ook in de zorg trouwens, dus vind ook lastig en met alle verschillende geuren ook, weet dat me maag t niet aankan

4 maanden geleden

Vervelend dat je je zo ziek voelt en inderdaad gewoon ziekmelden. Goed je rust pakken voor jezelf. Ik heb het vooral met de vermoeidheid. Ik red de 8 uur werk niet, na 6 uurtjes werk, ben ik helemaal kapot. Ik werk in de jeugdzorg en de jongeren zien ook al aan mij dat ik moe ben en stellen vragen… ik heb verder ook niet echt de optie om thuis te werken. Ik weet nou ook niet zo goed wat ik het beste kan doen. Ik heb het de gynaecoloog ook al gevraagd, maar als er dames zijn die tips hebben hoe ik het beste kan aanpakken, hoor ik het graag.

4 maanden geleden

Reactie op emms2821

Ik werk ook in de zorg trouwens, dus vind ook lastig en met alle verschille ...
Ja dat heb ik dus ook ik moet bijna dagelijks koken en merk dat dat met die geuren momenteel echt niet lukt 😅 heel grappig ook bij mijn zoontje het ik dit enorm met eieren en nu dus exact hetzelfde ik kan geen ei ruiken of voel het al opkomen laat het nu zo zijn dat ik voor 1 van mijn vaste klanten iedere ochtend ei moet bakken echt moordend 😅

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Vervelend dat je je zo ziek voelt en inderdaad gewoon ziekmelden. Goed je r ...
Ik heb het minder met de vermoeidheid maar bij mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje had ik dat dan weer enorm en ook hetzelfde dat 8 u echt te veel was ... Ik werkte op die moment in de retail (werkte toen 6jaar voor dezelfde winkel) en heb toen wel heel snel met mijn verantwoordelijke kunnen afspreken om mijn uren anders op te delen. Ik had toen 1 vrije dag in de week omdat wij zaterdagen ook werkte en heb toen die dag "opgegeven" om dan zogezegd iedere dag te werken maar minder uren. Maar mss is dit in jou werkveld iets moeilijker maar snap wat je bedoeld het is echt niet aangenaam om te werken met zo een vermoeidheid en al zeker niet in een sociale sector

4 maanden geleden

Reactie op emms2821

metroclopramide geprobeerd en emesafene geprobeerd, ga toch terug op de met ...
Aah oke ik moet vnv bij de gyn langs voor een echo dus zal het dan ineens eens bespreken bedankt voor de tip ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Fier

Ik wilde hier net een topic over openen. Bij mijn vorige zwangerschap eigen ...
Ja dit had ik dus ook heel erg dus ik heb tegen mijn echt vaste gezinnen waar ik al lang kom het dan ook gewoon direct verteld omdat ik zo vaak moet koken etc maar heb het idd ook al gehad dat ik ineens naar de wc moet rennen en vind dat toch echt niet aangenaam bij iemand anders thuis 😅

4 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ik heb het minder met de vermoeidheid maar bij mijn eerste zwangerschap van ...
Jaa ik denk dat er bij mij ook niks anders op zit dan het vertellen aan de leidinggevende en een aangepast rooster maken… welke klachten heb je deze zwangerschap?

4 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ja dit had ik dus ook heel erg dus ik heb tegen mijn echt vaste gezinnen wa ...
Ah ja, ik wil het dus echt nog niet tegen de gezinnen zeggen. We gaan zien of het nodig gaat zijn. Tot nu toe is het nog te doen

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Jaa ik denk dat er bij mij ook niks anders op zit dan het vertellen aan de ...
Vooral misselijkheid momenteel en een futloos gevoel maar meer in mijn benen ik vind het nog anders aanvoelen dan in mijn vorige zwangerschap waarbij ik meer echt vermoeid was en continue zou kunnen slapen 😅 en ook veel emotioneler deze keer 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Vooral misselijkheid momenteel en een futloos gevoel maar meer in mijn bene ...
Bijzonder hoe de klachten per zwangerschap kunnen verschillen. Hopelijk valt het allemaal voor je mee en kun je vooral genieten van de zwangerschap 🫶🏻