5 Reacties

10 dagen geleden

Ik had me ook ingeschreven voor een cursus voor m’n zwangerschap. Ik red het ivm HG niet om vanuit het hoge noorden naar Nieuwegein te rijden, en heb dus last minute het moeten cancelen. Ik mag in overleg met de opleidingsaanbieder uit coulance nu deze cursus volgend jaar doen. Wie weet is er zo iets te bespreken zodat het qua kosten meevalt, maar dan moet je de coulance van de aanbieder wel mee hebben natuurlijk. Ziek is ziek, en als het niet gaat gaat het niet. Hier is er gelukkig begrip voor en dat is fijn maar mocht dat er niet zijn, ben ik niet ineens wel belastbaar. Jammer dat er niet veel inlevingsvermogen is voor jou situatie, maar als jij weet dat het niet gaat is dat het enige wat telt

10 dagen geleden

Reactie op DLaura

Ik had me ook ingeschreven voor een cursus voor m’n zwangerschap. Ik red he ...
Bedankt voor je berichtje en het delen van jouw ervaring.

10 dagen geleden

Heb je een contract opgesteld met je werkgever over deze opleiding? Ik heb een aantal jaar terug een opleiding gedaan die deels bekostigd werd door mijn werkgever. In het opgestelde contract stonden duidelijke voorwaarden over wanneer ik kosten wel/niet moest terugbetalen bij het niet afronden van de opleiding (vanaf het moment van tekenen, dus ook voor de start). Ik werd zwanger tijdens de opleiding en dat was geen probleem; dit werd gezien als ziekte voor dat moment, en zo lang ik de opleiding op een later moment wel zou afmaken (dus de investering niet ‘weggegooid’ zou zijn) was er geen enkel probleem. Als ik helemaal was gestopt had ik veel terug moeten betalen. Maar de afspraken waren duidelijk vooraf, dus ook dat was prima geweest. Wat voor afspraken liggen er bij jou?

10 dagen geleden

Reactie op diplodocus

Heb je een contract opgesteld met je werkgever over deze opleiding? Ik heb ...
Fijn dat je een duidelijk contract met afspraken had. Ik heb geen contract getekend of afspraken gemaakt voorafgaand aan het inschrijven. Het had inderdaad gescheeld als ik van te voren had geweten waar ik aan toe was geweest. Het is nu ook niet duidelijk welke kosten er voor mij zijn. Ze schuiven het probleem naar mij.