11 Reacties

8 dagen geleden

Lukt het misschien om wat boventallig werk te doen? Ik werk in de ouderenzorg en sta nu boventallig.dus doe geen zware zorg kom 4 a 5 uurtjes voor medicatie en met eten te helpen enz. Ben ook 19 weken

8 dagen geleden

Reactie op Katja0205

Lukt het misschien om wat boventallig werk te doen? Ik werk in de ouderenzo ...
Nope, mijn werk ik fysiek, voor niet zwangeren zei me verloskundige al heel zwaar, laat staan zwanger. Ik loop elke dienst 15 tot 20 kilometer

8 dagen geleden

Reactie op Demi Rokers

Nope, mijn werk ik fysiek, voor niet zwangeren zei me verloskundige al heel ...
Ah dan gewoon goed naar je lichaam luisteren en je niet schuldig voelen!

8 dagen geleden

Hoi demi! Hier heel toevallig hetzelfde ik werk ook op het moment in de zorg.. ik ben vorige week weer begonnen na 3 weken vakantie vorige week 3 avonddiensten gedraaid en dan kom je thuis en dan heb je zo'n zere rug en als je dan eenmaal zit kom je bijna niet meer overeind . Als je rustig aan doet is er niks aan de hand maar zo snel je weer gaat werken verga je gewoon van de pijn ik ben op het moment 17 weken zwanger en in verwachting van een kleine prinses ik vind het keihard hoe ze met je omgaan tegenwoordig in de zorg... je stelt je helemaal niet aan ik zal lekker in de ziektewet gaan. Ik moet eerst afwachten ook wat de bedrijfsarts zegt maar kan pas midden/eind oktober terecht en tot die tijd moet ik maar op AT gaan werken want ik moet nog zolang werken tot mijn verlof werd me gezegd belachelijk hé

8 dagen geleden

Er zijn dagen dat ik op de grond zit van de pijn, al huilend.. dir is toch nooit normaal

8 dagen geleden

Reactie op Demi Rokers

Er zijn dagen dat ik op de grond zit van de pijn, al huilend.. dir is toch ...
Dat is ook niet normaal demi lekker in de ziektewet gaan !! Denk aan jezelf en de kleine !!

8 dagen geleden

Hee Demi, Dit is redelijk herkenbaar. Ik werk in de zorg en werk een aantal weken geen avonden. Ik sta dan alleen en moet veel lopen en dat is best pittig. Thuis komen en dan erg vermoeid zijn met pijn in mijn heupen en rug. Overdag kan ik de werkzaamheden beter verdelen met mijn collega’s. Altijd goed om jezelf denken, op werk ben je vervangbaar en lost het zich uiteindelijk wel op. Belangrijkste is je eigen gezondheid en die van de kleine❤️

8 dagen geleden

Reactie op Demi Rokers

Nope, mijn werk ik fysiek, voor niet zwangeren zei me verloskundige al heel ...
Ben je order loper/magazijnmedewerker? Ben ik ook een paar jaar geweest 😎. Sommige van ons droegen een stappenteller en kwamen ook tot wel 20 km per dag 😂. Maar goed; ik heb nu een saaie kantoorbaan en zit ook voor de helft in de Ziektewet. En dan heb ik dus geeneens een fysieke baan! Voel je nooit schuldig. Pijn is pijn, ziek is ziek, en werk is maar werk 😉. Ze zoeken het maar uit zonder jou toch? Is niet jouw bedrijf. Is niet jouw probleem.

8 dagen geleden

Je eigen gezondheid gaat altijd voor! Ik snap dat het niet fijn voelt om thuis te zitten, maar als het nodig is, dan moet je daar echt gehoor aan geven. Ik word per oktober voor een deel ziekgemeld, omdat ik een hoog risico zwangerschap heb en mezelf zo min mogelijk stress wil bezorgen. Ik zie er ergens juist naar uit om een stap terug te kunnen doen, zodat ik 'zeker weet" dat ik deze zwangerschap kan voldragen :)

8 dagen geleden

Ik heb hier ook last van! Gelukkig nog niet zo erg als jij hebt (sorry dat ik het zo zeg want fijn is anders natuurlijk). Maar op de woensdagmiddag na werk merk ik wel dat ik meer waggel, me rug doet meer zeer en als ik ‘s nachts naar de wc moet staat het me duur zeg maar. Ik snap hoe jij je voelt maar jouw lichaam en de baby gaan echt voor ookal ben je ‘nog maar 19 weken’. De ene heeft hier meer last van dan de ander, dat is echt zo. Kan je niks aan doen ookal had je het graag anders gezien. Sinds na de zomervakantie werk ik halve dagen bso, in de zomervakantie de hele dag nog maar ‘s avonds ook zoveel buikpijn. Het was de bedoeling om even aan te kijken hoe halve dagen gingen. Maar omdat ik ook 1u rijdt naar me werk (zonder file) hou ik het nu op hele dagen. Op de woensdag na dan, dat is 6.5u. Dus ik snap je helemaal, maar goed luisteren naar je lichaam!! En misschien kan je over een tijdje een halve dag weer proberen? Niks moet en vooral niks forceren!