21 Reacties

23 dagen geleden

Nou ergens wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben 🙈 ik ben nu 19 weken zwanger en ik zit 40 uur op kantoor en merk sinds deze week dat alle energie echt naar het werk gaat

23 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik word zelf per 1 okt voor 25% ziekgemeld. Ik heb een hoogrisico zwangerschap deze keer, dus moet echt op mijn grenzen letten. Merk dat ik snel overprikkeld ben, ik dan onwijs moe word en niet meer helder kan nadenken. Het geeft mij heel veel rust dat ik net even dat stapje terug kan doen vanaf volgende week (eerder had ik wel gewild, maar vanwege vakantie en rustige werkweken was dit nog niet nodig). Maar merk nu wel dat het de goede beslissing is om die stap terug te nemen. Gister van 7-11 gewerkt, heb geen cliënten gezien, maar toch was ik helemaal overprikkeld en gaar na die 4u werken. Je hebt officieel recht op extra pauze tijdens je werkdag, wellicht kan je dat met je leidinggevende bespreken? Zo heb je misschien ruimte om toch even rust te kunnen pakken tussendoor

23 dagen geleden

Ontzettend herkenbaar. Ik werk zelf fulltime, maar ik heb enorme bekkenproblemen sinds ik 12 weken was ongeveer. Na werk ben ik niks meer waard en in het weekend ben ik vooral aan het bijtanken om de week weer door te komen. Concentratie is op de helft van de dag flink aan het afnemen. Zit ook erg in dubio of ik met de bedrijfsarts moet gaan praten. Bespreek het denk ik eerst met de VK tijdens de 22 weken afspraak.

23 dagen geleden

Ik sta 3 dagen per week voor de klas, daarbuiten lessen voorbereiden en toetsen nakijken. Ik heb momenteel echt een hekel aan naar werk gaan. Ik zit elke avond te huilen omdat ik het niet trek. Maar ziekmelden durf ik niet, want ik ben net begonnen op een nieuwe school.

23 dagen geleden

Je hebt recht op extra ( doorbetaald e pauze )maximaal een achtste van de werkdag. Ik ben nu 21 weken en zit voor de helft in de ziektewet helaas vanaf deze week. Veel rugklachten en erg moe. Ik hoop het zo vol te kunnen houden tot aan m'n verlof

23 dagen geleden

Ik werk gelukkig maar 10 uur in de week. Als ik nu meer zou werken zou ik t ook echt niet trekken hoor. Werk halve dagen en dag is precies goed nu

23 dagen geleden

Reactie op Becky24

Ik werk gelukkig maar 10 uur in de week. Als ik nu meer zou werken zou ik t ...
Wel om de week nog een zaterdag erbij, dat is 6,5u dan ben ik wel echt moe

23 dagen geleden

Goed te horen dat dit erg herkenbaar is! Ik weet van dat uur extra pauze, en op de meeste dagen lukt het me ook wel om die te nemen, maar sommige dagen heb ik zelf gewoon te vol gepland waardoor het niet lukt. Daarnaast wil ik gewoon graag een beetje balans in mijn leven houden, van de komende maanden alleen maar werken en slapen word ik gewoon heel ongelukkig. Af en toe een avond weg, kunnen sporten of een lunchwandeling vind ik juist zooooo fijn, maar ik krijg het in combinatie met de belasting van mijn werk gewoon niet voor elkaar.

23 dagen geleden

Ik ben 20 weken zwanger en werk 40 uur per week. Het gaat bij mij echt prima, natuurlijk ben ik moe aan het einde van de dag maar het valt nog te overzien. Daarbij heb ik echt een makkelijke zwangerschap(tot nu) dus ik mag echt van geluk spreken.

22 dagen geleden

Jep hier ook, Ben vandaag 19 weken en slaap zo slecht. Inslapen lukt redelijk, maar rond 2-3 uur lig ik half wakker en alleen maar te draaien in bed. Ben echt kappot 😅 Werk in de horeca, dus loop/sta zo’n 8 uur per dag achter elkaar. Ga deze week in gesprek met mijn leidinggevende om te kijken wat we kunnen aanpassen. Met hoe ik me nu voel zit ik er aan te denken om me voor 50% ziek te laten melden zodat ik de middag kan rusten. Op dit moment lig ik ‘s avonds om 7 uur al bijna te slapen op de bank, en krijg ik qua eten bijna niks binnen door de vermoeidheid 😅

22 dagen geleden

Daarnaast ook erg last van mijn linkerbeen, waardoor langer dan 2-3 uur staan zo veel pijn doet dat ik ‘s avonds bijna niet meer van de bank kom van de pijn 😅

22 dagen geleden

Ik ben 20 weken zwanger en werk 40 uur per week. Het gaat bij mij echt prim ...
Dit heb ik ook, alleen krijg ik er 2.

22 dagen geleden

Ik sta een deel ziekgemeld sinds 8 weken zwangerschap. Ik werk in de zorg dus dat is wel veel lichamelijk werk. Ik denk echt aan mezelf en ik heb ook geen zin om niks meer waard te zijn op de dagen dat ik vrij ben. Je wordt goed beschermd als zwangere en de arbodienst staat in mijn geval achter mij en kunnen alleen maar meegaan met wat ik aankan. Je bent misschien maar 1 keer in je leven zwanger, dus ik laat die kostbare tijd echt niet verpesten door werk. Ik kan mijn leven lang nog werken 😊

22 dagen geleden

Hier helaas ook herkenbaar. Ik ben nu voor 2,5 uur per dag ziek gemeld. De balans werk/prive was helemaal weg. Alleen werken en de rest van de tijd alleen liggen/ slapen. Werd er geen lekker mens/moeder van. Ik heb er nog 2 rond lopen.

22 dagen geleden

Ik heb, gelukkig, weinig last van kwaaltjes (20+4). Wel ben ik ontzettend moe en kan ik elke middag wel 2 á 3 uur slapen. Ik werk voor 40 uur in de week als manager bij de Albert Heijn. Sinds 4 weken ben ik voor 10u per week ziekgemeld. Ik merk dat ik me hierdoor veel beter kan focussen op het werk, ik weer met plezier naar werk toe ga en ik ook naast werk weer in huis bezig kan en leuke dingen kan doen. Ik vond het in het begin heel moeilijk om de ziektewet in te gaan, vooral tegenover mezelf omdat ik dit altijd heb gedaan. Achteraf ben ik er heel blij mee en merk dat de kleine kwaaltjes ook stukken minder zijn geworden.

22 dagen geleden

Heel herkenbaar, ben zelf 19 weken zwanger en werk 28uur, maar fysiek zwaar werk in de zorg. Met een tweeling op komst en een dochter van bijna 2 ga ik met 20 weken verplicht vanuit de gynaecoloog terug naar 4uur per dag werken

22 dagen geleden

Ik ben sinds vandaag ook (tijdelijk) volledig ziek gemeld. Niet vanwege fysieke klachten, maar mentale klachten. Afgelopen tijd vaker aangegeven dat ik het allemaal te zwaar vind, maar mijn werkgever luisterd niet naar mij. Vandaag mijn man laten bellen na een gesprek met de vk dat ik het niet meer trek.. Werk leek nu niet moeilijk te doen. Het is tijd om er voor de kleine te zijn en werk even links te laten liggen💪

21 dagen geleden

Lieve meiden, ik heb hele wijze woorden gekregen van mijn gynaecoloog; dat werk blijft wel liggen, wordt wel door anderen gedaan. Maar er is op dit moment een klein baby’tje in JOUW buik, en jij bent de enige die daar nu voor kan zorgen 🩵🩷 Luister naar je lichaam, kindje staat op 1 nu

21 dagen geleden

Kleine update na mijn vorige bericht, ik word voor 50% ziekgemeld voorlopig. En als het aan het einde van de zwangerschap helemaal niet meer gaat, dan gaan we over op 100% 😅 Hopelijk helpt het qua slaap en rust nemen wat, en ik kan iedereen aanraden om echt goed naar jezelf te luisteren en op te komen voor jezelf. wat hierboven al genoemd werd, je word in je leven misschien maar 1 of 2 keer zwanger, dan mag je voor jezelf en je kindje kiezen die periode ♥️

21 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Kleine update na mijn vorige bericht, ik word voor 50% ziekgemeld voorlopig ...
Ik heb ook een afspraak met de bedrijfsarts aangevraagd. Moet me er ook echt overheen zetten