18 Reacties

18 dagen geleden

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie. Werk ook op een babygroep, last van bekkenpijn en instabiliteit. Voelde mij niet echt gehoord toen ik deze klachten heb aangegeven. Nu zover doorgewerkt dat ik in het weekend alleen nog maar plat kan liggen, snachts wakker word van de pijn en niet meer lang kan zitten, staan of lopen. Gesprek met de arbo aangevraagd, die kan pas 11 oktober plaatsvinden. Werk verwacht dat ik tot die tijd gewoon kom werken. Wil mij nu graag ziekmelden maar krijg geen gehoor.. ik volg graag dit topic. Mijn tip voor jou is vraag vervangende werkzaamheden of vraag een gesprek aan via je baas bij de arbo

18 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie. Werk ook op een babygroep, l ...
Nou ja zeg! Je mag je elk moment ziek melden, zelfs zonder reden op te geven aan je werkgever. Het is echt onzin van je werkgever dat je moet doorwerken tot je je afspraak bij de bedrijfsarts hebt. Gewoon ziekmelden en de afspraak afwachten hoor! 🤍

18 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie. Werk ook op een babygroep, l ...
Contact opnemen met eigen arts over je klachten en die zal meer helderheid geven ;) die zal je eerder ziek verklaren en later mag de arbo arts kijken naar de mogelijkheden binnen je werkgebied.

18 dagen geleden

Reactie op KUPO nog

Contact opnemen met eigen arts over je klachten en die zal meer helderheid ...
Althans dat is hoe het ging met mijn langdurig ziekzijn in het verleden. Dit was overigens een burn-out. Ik vond het normaal om onder zoveel stress te staan dat ik een trillend beverig huilend hoopje ellende te zijn, mijn huisarts vond dat niet. Arbo arts was het er ook mee eens.

18 dagen geleden

Dankjewel! Ik ga morgen de huisarts bellen kijken wij die erover zegt

18 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie. Werk ook op een babygroep, l ...
In principe mag jij gewoon opbellen en zeggen dat je ziek bent. Je hoeft verder absoluut geen verklaring te geven. Als het gezien wordt als een langdurige ziekte neemt de bedrijfsarts vanzelf al contact op.

18 dagen geleden

Ik heb aangegeven dat de baby groep voor mij te zwaar is. Ik sta nu op de peuters en bso. Ik zou het gewoon aangeven want dit ga je niet volhouden anders

18 dagen geleden

Moeten jullie blijven werken in de kinderopvang? In België moet je direct stoppen met werken zodra je zwanger bent. Ik heb een dochter van 19 maanden en ervaar het nu soms als zwaar, laat staan voor een hele groep zorgen 🤯

18 dagen geleden

Reactie op Jannisss

Moeten jullie blijven werken in de kinderopvang? In België moet je direct s ...
Hier is het de bedoeling dat je 6 of 4 weken voor je uitgerekende datum met verlof gaat en tot die tijd blijft werken.

18 dagen geleden

Reactie op Jannisss

Moeten jullie blijven werken in de kinderopvang? In België moet je direct s ...
Dit hé. Zouden ze in Nederland ook mogen doen. Het is zwaar werk en dan nog het risico op ziek worden.

18 dagen geleden

Reactie op Vlm

Hier is het de bedoeling dat je 6 of 4 weken voor je uitgerekende datum met ...
Wow, das toch niet verantwoord eigenlijk 🫠 zo gek, buurlanden en zo'n verschil.. zou ook zo snel mogelijk proberen spreken met de arbeidsgeneesheer!

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dit hé. Zouden ze in Nederland ook mogen doen. Het is zwaar werk en dan nog ...
Ja absoluut, vooral cmv is een gevaarlijke voor ongeboren kind. Ik ben imuun, dus heb het al gehad (wat logisch is na 10 jaar kinderbegeleidster) maar de gynaecoloog waarschuwde nog steeds dat het een opflakkering kan hebben dus de baby ook sowieso getest wordt (iets nieuws blijkbaar) op cmv.. Kvind echt zot, zo een verschil qua land 🫣

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dit hé. Zouden ze in Nederland ook mogen doen. Het is zwaar werk en dan nog ...
Lastig hoor, kinderopvang sector is ook een sector met krapte en personeelstekort dus ik denk dat ze daarom moeilijk doen als je wil minderen, zij hebben toch andere belangen. Tip om met de arbo arts te praten is al gegeven! Hopelijk is er aangepast werk mogelijk wat wel goed te doen is voor je

18 dagen geleden

Ik heb net gelukkig toch iemand kunnen spreken, dikke tranen door alle frustratie maar heb wel uit kunnen leggen waar ik mee zit. Nu afgesproken halve dagen te werken met aangepaste werkzaamheden tot in ieder geval het gesprek met de bedrijfsarts. Elke dag evalueren of dit plan haalbaar is en blijf en anders aanpassen waar dat nodig is. Het is al een hele stap gelukkig. Ben opgelucht dat ze nu eindelijk wilde luisteren

18 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Ik heb net gelukkig toch iemand kunnen spreken, dikke tranen door alle frus ...
Fijn dat je tenminste (deels) gehoord word. Blijf het plan aanhouden om ook met de huisarts te spreken, ondanks de aanpassingen. lijkt me echt het beste. Ga er nooit vanuit dat een werkgever zomaar het beste met je voor heeft.

18 dagen geleden

Reactie op KUPO nog

Fijn dat je tenminste (deels) gehoord word. Blijf het plan aanhouden om ook ...
Ik ga inderdaad morgen alsnog de huisarts bellen, ook bij hun nu dit plan voorleggen en vragen wat zij hiervan vinden.

16 dagen geleden

Nog even een update, zowel huisarts als verloskundige vertelde mij dat ze mij niet goed kunnen vertellen hoeveel ik aankan om te werken, dat kan alleen ik zelf en je arbo. Dat word dus toch afwachten komende week en tot die tijd halve dagen

16 dagen geleden

Reactie op Celinevns

Nog even een update, zowel huisarts als verloskundige vertelde mij dat ze m ...
Ja dat is inderdaad lastig. Maar wat ik wel weet is dat je naar je lichaam moet luisteren. Ik heb zelf even bedrust genomen. Voor 2 weken. Daarna ga ik zitten met de arbo arts hoeveel uur ik boventallig kan bij werken. Ik heb geleerd dat je niet ovet je heen moet laten lopen. Want mocht er echt iets met jou of kindje gebeuren kijken ze echt niet naar je om. Enkel wat ze doen is een bloemtje sturen. 🫡