37 Reacties

één maand geleden

Hier had ik met 15 weken een echo en had toen een placenta praecis totallis, ik moet de 20 weken echo afwachten ( over een weekje ). Je krijgt als dit dan nog zo is nog een controle echo met 32 weken, de kans dat die omhoog groeit is groter als dat die zo blijft liggen. Het enige wat ik heb meegekregen is dat ik kan gaan bloeden.

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Hier had ik met 15 weken een echo en had toen een placenta praecis totallis ...
Ja ik heb bloedverlies gehad moest ik naar de verloskundige nog in de nacht en de volgende dag kwamen ze bij me thuis maar moet volgende week naar controle in ziekenhuis

één maand geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Ja ik heb bloedverlies gehad moest ik naar de verloskundige nog in de nacht ...
Ik heb nog geen bloedverlies gehad tot nu toe, ben daar wel echt super bang voor. Want ik ken mezelf ik raak snel in paniek met mijn paniekaanvallen 🙂‍↔️

één maand geleden

Reactie op moniquedevisser

Ik heb nog geen bloedverlies gehad tot nu toe, ben daar wel echt super bang ...
Snap ik ik was ook aan huilen ik dacht foute boel

één maand geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Snap ik ik was ook aan huilen ik dacht foute boel
Ja vreselijk lijkt me dat

één maand geleden

Hier ook een laag liggende placenta met 20 weken echo. Ze wacht even af, maar gaf al wel aan dat ik misschien naar de gynaecoloog moet. Ik las op internet dat het nog vaak bijtrekt? We zijn ook net over de helft ❤️ De baby gaat nog groeien. Dus hopelijk zit hij bij ons allemaal straks lekker wat hoger!

één maand geleden

Ik heb het ook… wat een tegenvaller zeg. En nog zo lang wachten voor je meer weet. Kunnen jullie het een beetje loslaten?

één maand geleden

Ik heb ook een laag liggende placenta. Ligt volledig over de baarmoedermond heen wat gepaard gaat met regelmatig bloedverlies. Ik ben dus ook overgenomen door het ziekenhuis. Hier in overleg met werk besloten vanaf deze week 1 dag minder te werken en me voor 25% ziek te melden. Ik mag erg weinig en merk dat het daardoor mentaal ook zwaar is.

één maand geleden

Mijn placenta ligt op 2,5 cm van de baarmoedermond. Dus helemaal niet zorgelijk of superlaag, maar op internet lees ik dat tussen de 2 en 3 cm als laag wordt gezien. Heb ook sinds week 17 elke ochtend roze afscheiding…

één maand geleden

Bij mij is er maar 0.9mm afstand :( vrijdag naar het ziekenhuis, ik hoop dat ze allemaal vanzelf omhoog groeien!

één maand geleden

Reactie op DaanLS

Ik heb ook een laag liggende placenta. Ligt volledig over de baarmoedermond ...
Heb jij dan nog kans dat het beter wordt? Of is het advies dan nu al een keizersnede voor straks? Wel heftig, ook dat je rustig aan moet doen!

één maand geleden

Reactie op Kimsss

Bij mij is er maar 0.9mm afstand :( vrijdag naar het ziekenhuis, ik hoop da ...
Wat gaan ze dan in het zkh doen? Neem aan dat je 20 wkn echo al gehad heb gezien je dit weet? Ik heb zelf 0.14mm, dus ook niet veel🥲

één maand geleden

Wat spannend allemaal. Ik heb een previa placenta totalis. Helaas ligt hij volledig over de baarmoedermond heen met 5cm. Nog geen bloedverlies, maar wel een definitieve keizersnede met 37 weken. Vind wel de onzekerheid heel spannend.. met alle risico’s van dien..

één maand geleden

Reactie op thegeek

Wat gaan ze dan in het zkh doen? Neem aan dat je 20 wkn echo al gehad heb g ...
Ik weet alleen dat de gynaecoloog gaat kijken of zij de controles gaan doen of toch bij de vk. Verder echt geen idee. Ja klopt idd bij de 20 weken echo gezien, maar daar zeiden ze dat er niet veel aan de hand was. Mijn eigen vk gaf aan dat ie ook volledig over de baarmoedermond ligt. Hoop van harte dat het op een natuurlijke manier omhoog groeit.

één maand geleden

Reactie op thegeek

Heb jij dan nog kans dat het beter wordt? Of is het advies dan nu al een ke ...
Bij ons geven ze aan dat het tot 32 weken nog omhoog zou kunnen groeien. Maar heb morgen de 20 weken echo, die ze willen gebruiken om te kijken welke richting het op gaat en een inschatting te geven. Laatste was ong. 3 weken geleden, kan in theorie nog veranderd zijn maar donderdag nog een bloeding gehad. Dus heb er een hard hoofd in 😅 Maakt de echo van morgen wel extra spannend.

één maand geleden

Ik heb dit gehad bij de eerste! Was uiteindelijk met 32 weken helemaal omhoog gegroeid

één maand geleden

Die van mij ligt ook de dicht. Hoef me geen zorgen te maken en krijg met 32 weken een extra echo om te zien of hij naar boven is gegaan. Afwachten dus en gelukkig is het in het ergste geval een keizersnee en niet iets bedreigends voor onze kindjes.

één maand geleden

Mijn placenta ligt 1,8 cm van de uitgang verwijderd. Het moet minimaal 2 cm zijn. Met 32 weken krijg ik een extra echo om te kijken of de placenta op de juiste hoogte ligt. Tot nu toe nog geen (lichte) bloedingen gehad gedurende de gehele zwangerschap. Ben nu bijna 22 weken 🩵

één maand geleden

Mijn placenta ligt letterlijk voor het geboortekanaal zei de echoscopiste net. Ze verwacht dat hij gewoon gaat verplaatsen naar mate de kleine meid groeit :). Wel een extra controle met 32 weken en hoefde me nergens zorgen om te maken zei ze

één maand geleden

Hier hetzelfde! Bij 20 weken echo blijkt de placenta ook over de baarmoedermond te zitten. Krijg nu een extra controle bij de gynaecoloog. Maar als het goed is vooralsnog geen zorgen voor het kindje :)