37 Reacties

één maand geleden

Ik ook! 6mm van de uitgang. Geen restricties of rustiger aan doen zeiden ze. 95% trekt omhoog naarmate je baarmoeder groeit. Bij 32 weken krijg ik een groeiecho.

één maand geleden

Reactie op 92kirsten

Ik ook! 6mm van de uitgang. Geen restricties of rustiger aan doen zeiden ze ...
Wat een positieve cijfers!! Ik hoop zo dat dit klopt! Mijn vk zei 50/50 kans namelijk, dat scheelt nogal!

één maand geleden

Reactie op thegeek

Wat een positieve cijfers!! Ik hoop zo dat dit klopt! Mijn vk zei 50/50 kan ...
Oeh ja ik weet ook niet zo goed wat waar is maar ik blijf gewoon positief, is nog erg lang tot 32 weken 😅

één maand geleden

Ik ook! Weet niet hoe ver maar ze zei wel dat hij voor het geboortekanaal ligt. Ook nog een twijfel over velamenteuze insertie maar hier krijg ik donderdag een echo voor in het zkh.

één maand geleden

Reactie op ambeeehu

Ik ook! Weet niet hoe ver maar ze zei wel dat hij voor het geboortekanaal l ...
De vkg zei trouwens dat een laagliggende placenta vaker voorkomt en dat met de groei van de baby dit vaak nog verplaatst. Maar goed dat ze het checken, anders heb je kans op een keizersnede.

één maand geleden

Bij de 20 weken echo zagen ze bij mij ook dat ik een laagliggende placenta heb ,bij 32 weken krijg ik een echo waarbij ze gaan kijken of de placenta omhoog is gegaan want ik hoorde dat het mogelijk is dat de placenta nog omhoog gaat

één maand geleden

Precies zoals iedereen hier ook al zegt: bij mij ook laagliggende placenta, tegen einde zwangerschap nog een keer extra check om te kijken waar die dan ligt, zeer grote kans dat ie omhoog groeit met groeien van de baarmoeder, ik maak me er niet druk om!

één maand geleden

Hier 3 mm afstand, dus ook 32 weken echo. Ik heb geen zorgen erom, als zou het een keizersnede zijn. Als het kindje maar goed ter wereld komt

21 dagen geleden

Bij mij lag mijn placenta over m'n 'uitgang'. Daarom werd ik medisch en moest er rekening gehouden worden met een keizersnee. Wat er niet bij verteld werd; is dat de placenta gedurende de zwangerschap (en dus het oprekken van de baarmoeder) mee naar boven groeit. Ik had nog een extra echo bij... 31 weken geloof ik, en toen 2cm van de 'uitgang' vandaan en kon natuurlijk bevallen. Dit is uiteindelijk ook gebeurd. Dus heb me eigenlijk geen zorgen hoeven te maken :)

21 dagen geleden

Reactie op Mina2002

Mijn placenta ligt 1,8 cm van de uitgang verwijderd. Het moet minimaal 2 cm ...
Ligt jouw placenta voor de rest aan de voor- of achterkant? Bij mij voor en ook 1,5cm vanaf de uitgang. Ik hoef geen controle echo. Maar bij mijn vorige zwangerschap ook laag en 1,5cm vanaf de uitgang maar toen kreeg ik wel een echo bij 32-weken🤷‍♀️ volgens verloskundige zit er wel een verschil tussen de placenta aan voor- of achterzijde.

20 dagen geleden

Reactie op Svz1991

Bij mij lag mijn placenta over m'n 'uitgang'. Daarom werd ik medisch en moe ...
Werd je daardoor meteen medisch ja? Mijne ligt dat schijnbaar ook nu maar mij is wel verteld dat het vaak omhoog groeit en ik me dus geen zorgen hoef te maken :)

19 dagen geleden

Lastig hè hoe verschillend er wordt geïnformeerd. Bij mij ligt de placenta 1,7 cm over de uitgang, de gynaecoloog gaf aan dat de kans dat dat nog voldoende bijtrekt klein is en wel moet voorbereiden op een keizersnede met 37 weken. Ik ben vooral wat ongerust voor het scenario dat ik eerder ineens hevig zou gaan bloeden.

19 dagen geleden

Reactie op Suuz90abc

Lastig hè hoe verschillend er wordt geïnformeerd. Bij mij ligt de placenta ...
Ik hoorde niet eens hoeveel cm de mijne ervoor ligt. Alleen dat de kans groot is dat het nog mee omhoog groeit. Sowieso een groei echo met 32 weken 🤷🏼‍♀️. Heb nog geen gyn gezien eigenlijk haha. Snap dat je daarop ongerust bent! Is de kans daarop groot of valt het wel mee?

19 dagen geleden

Reactie op Suuz90abc

Lastig hè hoe verschillend er wordt geïnformeerd. Bij mij ligt de placenta ...
Ik vind dit inderdaad ook heel lastig, bij mij zeiden ze 50% kans op omhoog groeien. Ligt er 0.14mm vanaf…

18 dagen geleden

Mijne ligt er ook overheen. Heb alleen niet onthouden hoeveel. Begreep in het zkh wel dat de kans op verplaatsen minder groot is na 20 wkn. Dus ook een extra echo op 32 weken en kans op keizersnede. Ik doe eigenlijk niet extra rustig aan. Gelukkig ook nog geen bloedverlies gehad. Dat lijkt me heel spannend.

18 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ik hoorde niet eens hoeveel cm de mijne ervoor ligt. Alleen dat de kans gro ...
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, heb ik als vraag opgeschreven voor de volgende controle bij de gynaecoloog waar ik over 3 weken weer heen moet

18 dagen geleden

Reactie op Suuz90abc

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, heb ik als vraag opgeschreven voor de v ...
Snap ik! Groot gelijk dat je het na gaat vragen!