37 Reacties
één maand geleden
Reactie op ambeeehu
Ik ook! Weet niet hoe ver maar ze zei wel dat hij voor het geboortekanaal l ...
De vkg zei trouwens dat een laagliggende placenta vaker voorkomt en dat met de groei van de baby dit vaak nog verplaatst. Maar goed dat ze het checken, anders heb je kans op een keizersnede.
21 dagen geleden
Bij mij lag mijn placenta over m'n 'uitgang'. Daarom werd ik medisch en moest er rekening gehouden worden met een keizersnee. Wat er niet bij verteld werd; is dat de placenta gedurende de zwangerschap (en dus het oprekken van de baarmoeder) mee naar boven groeit. Ik had nog een extra echo bij... 31 weken geloof ik, en toen 2cm van de 'uitgang' vandaan en kon natuurlijk bevallen. Dit is uiteindelijk ook gebeurd. Dus heb me eigenlijk geen zorgen hoeven te maken :)
21 dagen geleden
Reactie op Mina2002
Mijn placenta ligt 1,8 cm van de uitgang verwijderd. Het moet minimaal 2 cm ...
Ligt jouw placenta voor de rest aan de voor- of achterkant?
Bij mij voor en ook 1,5cm vanaf de uitgang. Ik hoef geen controle echo. Maar bij mijn vorige zwangerschap ook laag en 1,5cm vanaf de uitgang maar toen kreeg ik wel een echo bij 32-weken🤷♀️ volgens verloskundige zit er wel een verschil tussen de placenta aan voor- of achterzijde.
19 dagen geleden
Lastig hè hoe verschillend er wordt geïnformeerd. Bij mij ligt de placenta 1,7 cm over de uitgang, de gynaecoloog gaf aan dat de kans dat dat nog voldoende bijtrekt klein is en wel moet voorbereiden op een keizersnede met 37 weken. Ik ben vooral wat ongerust voor het scenario dat ik eerder ineens hevig zou gaan bloeden.
19 dagen geleden
Reactie op Suuz90abc
Lastig hè hoe verschillend er wordt geïnformeerd. Bij mij ligt de placenta ...
Ik hoorde niet eens hoeveel cm de mijne ervoor ligt. Alleen dat de kans groot is dat het nog mee omhoog groeit. Sowieso een groei echo met 32 weken 🤷🏼♀️.
Heb nog geen gyn gezien eigenlijk haha.
Snap dat je daarop ongerust bent! Is de kans daarop groot of valt het wel mee?
18 dagen geleden
Mijne ligt er ook overheen. Heb alleen niet onthouden hoeveel. Begreep in het zkh wel dat de kans op verplaatsen minder groot is na 20 wkn. Dus ook een extra echo op 32 weken en kans op keizersnede. Ik doe eigenlijk niet extra rustig aan. Gelukkig ook nog geen bloedverlies gehad. Dat lijkt me heel spannend.