97 Reacties

4 maanden geleden

Ik ging mij net wegen en als het klopt ben ik 4 kilo lichter. Er zit sowieso een groot gedeelte vochttekort maar alsnog schrok ik wel. Supplementen kan ik sowieso niet naar binnen werken. Ik heb net wat gekookte rijst gegeten met sojasaus. Dat lukt nog een beetje. Ik heb al dagen niet gepoept, want er is haast niks. Zijn jullie al afgevallen?

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik ging mij net wegen en als het klopt ben ik 4 kilo lichter. Er zit sowies ...
Zeker, ik begin ook af te vallen. Het valt nog mee, omdat ik door de medicijnen niet makkelijk kon spugen.. Maar sinds gister mag ik de medicijnen niet meer en krijg ik vandaag een consult bij de Gyn om te bespreken hoe nu verder. Ik zou als ik jou was aan de bel trekken bij je VK! Ze kunnen je in de gaten houden of je niet aan het uitdrogen bent en als het echt erg is kort opnemen voor vocht en sondevoeding. Niet ideaal, maar dan sterkt je lichaam iets aan.

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Zeker, ik begin ook af te vallen. Het valt nog mee, omdat ik door de medici ...
Ik heb nu andere medicatie gekregen en die werkte gisteren wel. Ik weet niet of hij vandaag ook werkt. Hoezo mag je geen medicijnen meer?

4 maanden geleden

Reactie op josephine18

Ik heb nu die vrieslollies ontdekt, die staafjes die je zelf invriest. Niet ...
Misschien de vegetarische versie van kips pate overwegen, in meerdere lekkere smaken en bevat minder vitamine a.

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb nu andere medicatie gekregen en die werkte gisteren wel. Ik weet nie ...
De gynaecoloog wilde me op consult laten komen, voordat er nieuwe medicatie voorgeschreven kon worden. Gister was m’n medicatie op en vandaag half 4 heb ik pas dat consult. Dit is in overleg met de verloskundige, nadat ik daar gister ben geweest voor een echo. Vast niets aan de hand, maar vind het wel spannend.

4 maanden geleden

Reactie op DC22

De gynaecoloog wilde me op consult laten komen, voordat er nieuwe medicatie ...
Oow oke gelukkig. Ik heb opremazol gekregen het eerste wat echt werkt. Ik kan sinds gisteren eindelijk weer eten. Zo een fijn gevoel🥰.

4 maanden geleden

Lees mijn topic “extreme misselijkheid” je bent niet de enige

4 maanden geleden

Oke de medicatie begint weer minder te werken want het hcg hormoon groeit steeds meer..... Nog 10 dagen en dan ben ik 9 weken dan is het ergste voorbij hoop ik....

4 maanden geleden

Hi misselijke mama’s to be, Ik heb weer een heel misselijke dag, en wil me verdiepen in de opties voor medicatie. Ik lees dat ik zelf suprimal kan halen bij de drogist, maar ik hoor ook van vrouwen dat ze medicatie kregen op voorschrift van hun huisarts. Weet iemand wat het verschil is? Ook vraag ik me af hoe lang je het mag gebruiken. Ik las online iets over 1-2 weken, en ik hoop natuurlijk dat het ergste dan voorbij is (ben bijna 9 weken) maar moet je dan ook echt stoppen? Wat als je langer last houdt? En natuurlijk, belangrijk; kan medicatie kwaad voor de baby? Iemand raad? ☺️

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hi misselijke mama’s to be, Ik heb weer een heel misselijke dag, en wil me ...
Opremazol mag je gewoon blijven gebruiken alleen als je het max van 40mg per dag hebt je mag niet meer ophogen. Ik had zetpillen met een andere stof en die mag je wel max 5 dagen achter elkaar gebruiken en dan een pauze van een dag. Je kan het beste met de arts in gesprek gaan. Sowieso is het uitproberen wat überhaupt werkt voor je. Sommige medicatie slaan niet aan bij mij was dat emafasene.

4 maanden geleden

En bespreek je dit dan met je verloskundige? Of huisarts?

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

En bespreek je dit dan met je verloskundige? Of huisarts?
Ik belde de verloskundige maar sommige gaan daarvoor naar de huisarts. De huisartsenpost kan ook iets voorschrijven als niemand anders beschikbaar is.

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Overleg met je verloskundige. Zij raade zelf suprimal halen af. En zei bij mij laat het door de huisarts voorschrijven. Heb dit gedaan: 30 tabletten voor 15 euro. Verloskundige heeft ook adviezen omtrent eten en drinken. Gember pillen al geprobeerd? Das eerste stap. Je kan ook.op thuisarts.nl vinden. Betrouwebare site gemaakt door artsen. En dan zoeken op zwangerschap en misselijkheid

4 maanden geleden

Ik zit snel vol, eet vaaak alleen naar brood met kaas omdat ik daar zoooveel zin in heb en als ik te lang niet eet word ik heel hangry en misselijk terwijl ik eigenlijk nog bomvol zit van al dat brood😉😉 nu ff bij de vietnamees lekker soepje halen

4 maanden geleden

Bij mijn 1e hielp enigzins droge crackers eten als ik wakker werd en liggend eten dan pas na 10 min opstaan. En dan de hele dag door een ienimini beetje eten ik dacht toen ook wat een horror maat vanaf week 12 was het ineens over! Hopelijk bij jou ook

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Ik had bij mijn vorige zwangerschappen metoclopramide(weet niet of ik het goed schrijf) en emesafene tegen misselijkheid en het braken. Dit heb ik 9 maanden geslikt vanwege continu extreme misselijkheid. Dit heb ik vanuit ziekenhuis/vk gekregen dus ik mag aannemen dat dit niet schadelijk is voor je kindje. Als het ondraaglijk wordt zou ik zeker aan de bel trekken. Ze kunnen je helpen

4 maanden geleden

Wie is er meer in de namiddag/avond misselijk ik slik in de ochtend medicatie en op een gegeven moment werkt het minder of niet. Dus de namiddag en avonden zijn verschrikkelijk wie heeft dit ook.

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Wie is er meer in de namiddag/avond misselijk ik slik in de ochtend medicat ...
Ik ben nu 6 weken en amper misselijk maar áls ik misselijk ben voel ik het indd vooral in de namiddag. Ik hoop dat dit geen voorbode is en ik in de komende weken nog misselijker ga worden 🥲

4 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Ik ben nu 6 weken en amper misselijk maar áls ik misselijk ben voel ik het ...
Bij mij begon het met 6+2. Ik wens je veel succes. Opremazol helpt mij redelijk goed.

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Bij mij begon het met 6+2. Ik wens je veel succes. Opremazol helpt mij rede ...
Haha, ik begon inderdaad letterlijk een dag later met overgeven 🤣🤣