97 Reacties

4 maanden geleden

Vanochtend begon de misselijkheid gelijk normaal met de medicatie is het te doen tot 2 uur. Nu is het al de hele dag een strijd. Vandaag 9+2 wie heeft het ook.....

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Vanochtend begon de misselijkheid gelijk normaal met de medicatie is het te ...
Hier ook nog steeds een strijd met 10+1. Ben al een keer opgenomen geweest vanwege uitdroging. Slik nu emesafene (2x) en Primperan (3x) per dag en daarmee is het iets meer onder controle. Sterkte! 🤞🏽

4 maanden geleden

Hier hetzelfde! 7 weken en zoo misselijk.. de hele dag moet ik kokhalzen overgeven en bij alleen al het denken aan eten gaat het mis. Ik heb ondertussen de reistabletten ontvangen van de huisarts in overleg met de verloskundige maar die helpen helaas niet genoeg. Och wat voel ik me ziek.. kan er zo niet van genieten

4 maanden geleden

Reactie op Mm222

Hier hetzelfde! 7 weken en zoo misselijk.. de hele dag moet ik kokhalzen ov ...
Verschrikkelijk he. Je voelt je zo beroerd dat je denkt waarom koos ik hiervoor 😑 en dan voel je je weer schuldig naar je kind toe dat je je zo voelt. Maar het is echt afzien het eerste trimester mag echt heel snel voorbij gaan......

4 maanden geleden

Ik meng een gingershot met wat water en sip daar elke 5 minuten van. Als het te erg word tijdens mijn studie loop ik rondjes door de kamer en op het terras, de beweging lijkt het iets te verlichten. Maar misselijkheid is bij.mij niet het ergste. de zwangerschapsdementie is echt duizelingwekkend.

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Verschrikkelijk he. Je voelt je zo beroerd dat je denkt waarom koos ik hier ...
Heb je gisteren een beetje overleefd? Merk dat de ochtenden tot de middag het ergste zijn bij mij. Zo tot een uurtje of 2. Ik heb Ondansetron gekregen van de huisarts en daar heb ik er vanochtend 1 van genomen.. even kijken wat dat doet. Lees er verschillende verhalen over dus ben er niet heel blij mee maar goed, zowel ha + vk zeggen dat het geen kwaad kan. Wat mij helpt is sochtends eerst een pakje crackertjes liggend opeten en dan even blijven liggen.. de rest van de dag zo veel mogelijk op mijn rechterzijde liggen (geen idee waarom) en kleine nipjes drinken. af en toe een colaatje of bouillon. Het idee dat dit trimester nog 6 weken duurt duizelt me enorm. Zou niet eens meer weten hoe het is om weer een normaal leven te leiden. Durf de supermarkt niet eens in omdat ik bang ben dat ik daaar sta te kokhalzen. 😅

4 maanden geleden

Reactie op MartineJF

Heb je gisteren een beetje overleefd? Merk dat de ochtenden tot de middag h ...
Gisteren was het erger dan vandaag. Vanochtend gewoon kunnen eten en nu weer ruim 2 uur geslapen. Ik slaap zoveel en ik blijf moe. Moet vrijdag vliegen met mijn zoontje van 21 maanden. Ik heb geen idee hoe we dat gaan doen.

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Gisteren was het erger dan vandaag. Vanochtend gewoon kunnen eten en nu wee ...
Och jeetje .. hopelijk niet een te lange vlucht. Heel veel succes! 🍀

4 maanden geleden

Bij mij helpt af en toe wat slokjes spa rood merk ik en kleine beetjes eten over de hele dag

4 maanden geleden

Hier ook super misselijk… ondertussen al in het ziekenhuis gelegen voor vocht en zit nu aan de metoclopramide. Bij m’n eerste zwangerschap HG gehad en nu dus weer…

4 maanden geleden

Vandaag heb ik een toets voor mijn opleiding, maar voordat ik de auto in kon stappen mocht ik eerst het toilet knuffelen voor de eerste keer in deze zwangerschap 🥹 help.

4 maanden geleden

Word er niet goed van 🤢 Zo kots misselijk. Heb al emesafene maar daar komt het soms nog doorheen. En ik mag niet klagen want bij de eerste had ik HG en spuugde ik zeker 10-12x per dag en nu tot op heden nog maar 2x moeten spugen maar toch..

3 maanden geleden

Vandaag 10+1 sinds gisteren begint het boeren pas om een uur of 8 s avonds en ik heb niet meer gekokhalsd. Het is dus aan het afnemen. Wel heb ik nog medicatie nodig.

3 maanden geleden

Reactie op Debbsss02

Word er niet goed van 🤢 Zo kots misselijk. Heb al emesafene maar daar komt ...
Heftig hoor hoe lang ben je nu zwanger?

3 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Heftig hoor hoe lang ben je nu zwanger?
Ben nu 8+4 weken dus nog even volhouden haha

3 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Vandaag 10+1 sinds gisteren begint het boeren pas om een uur of 8 s avonds ...
Ja de piek van de misselijk is natuurlijk met 9/10 weken dus daarna neemt het hopelijk steeds meer een beetje af

3 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Vandaag 10+1 sinds gisteren begint het boeren pas om een uur of 8 s avonds ...
Wel moet ik erbij zeggen dit is met geen inspanning. Ik ging gisteren 15 min naar de supermarkt en toen begon het kokhalzen weer en bukken is ook nog zwaar. Plus mijn conditie is naar de maan door de afgelopen weken. Maar hey met niks doen ren ik iig niet naar het toilet 😁.

3 maanden geleden

Ik heb er zelf gelukkig geen last van maar ik had ergens gelezen dat gember thee kan helpen tegen misselijkheid (mocht je er nog last van hebben)

3 maanden geleden

Ik ook erg misselijk.. vandaag 6+2.. mn vorige zwangerschap. kreeg ik emesafene.. maar die haalde alleen het scherpe randje ervan af.. dus toen ik nu belde gaf ik al meteen aan iets anders te willen.. ik heb nu metoclopram en ik moet zeggen dat dit voor mij prima werkt.. maar het kan ook komen doordat ik nog maar zo pril zwanger ben.. ben mega angstig dat het straks allemaal heftiger wordt 😭 er is voor mij geen erger gevoel dan misselijkheid.. Wat ik ook doe is slokjes cola (koop expres die kleine blikjes van de ah) en droge dingen eten.. brood.. crackers.. ontbijtkoek.. en dit gedurende de dag.. gelukkig heb ik nu zomervakantie.. want dit gevoel in combinatie met werk is niet te doen.. tel daar nog alle andere kwalen bij op..

3 maanden geleden

Reactie op ks_baby

Ik ook erg misselijk.. vandaag 6+2.. mn vorige zwangerschap. kreeg ik eme ...
De metochlopram heb ik nu ook maar de ochtend kots ik vooral na tandenpoetsen. Ontbijt komt er sinds een week ofzo elke keer weer uit 😫. Maar de metochlopram mag je niet langer dan 5 dagen achtereen. Dan moet je weer stoppen en na een dag ofzo mag je weer. Dus ik heb wel de emesafene gevraagd