97 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op ks_baby
Ik ook erg misselijk.. vandaag 6+2.. mn vorige zwangerschap. kreeg ik eme ...
Bij mij begon het ook met 6+2 en werd het tot en met 9 erger ik ben nu 10+2 en het gaat beter. Dus niet om je bang te maken maar het worden even nare weken. Alleen het neemt ook echt af 😁.
3 maanden geleden
Reactie op PC93
Tot nu toe was ik soms beetje misselijk, maar ook vaak redelijk oké. Sinds ...
Ik had ook een piek in misselijkheid rond week 8-9, inmiddels bijna week 11 en ik geef nu nog maar ongeveer 1 keer per week over.
3 maanden geleden
Reactie op ks_baby
Oh nee hè.. zo geen zin in 😭 soms denk ik wat is een paar weken op een men ...
Het is verschrikkelijk en ik voelde mij zo slecht dat ik zo vaak boven de wc ging en zat te huilen en dat je denkt waarom wilde ik een kind want je bent gewoon ziek door je baby. Mijn man zei ook hierna is het klaar en toen begon ik nog harder te huilen. We zijn helemaal niet klaar maar hij heeft gewoon medelijden en kent geen andere vrouwen die zo ziek zijn tijdens de zwangerschap. En dan ben ik nog gezegend met dat het geen hg is en na het eerste trimester weer goed gaat. Omeprazol gebruik ik nog steeds misselijk kan je die proberen. De andere medicatie helpt tegen niet overgeven, maar bij mij had mijn maag het gevoel alsof ik een virus in mijn lichaam had waardoor ik heel erg boerde en daarna kokhalzend naar de wc rende om gal over te geven. Het gaf mijn maag wel rust al hielp het is de heftigste piek alleen maar even in de ochtend ipv 24 uur wat de bedoeling was.
3 maanden geleden
Ik ben vandaag precies 11 weken en het is nog meer verergerd. Abnormaal. Hoe ik dit typ.. net 2x overgegeven in de avond. Ben echt op. En kapot.
3 maanden geleden
Hier een 2e zwangerschap, en nu 10 weekjes. Ik hang de hele dag boven de wc pot.. :( ik ben kapot, en vind het dit keer vele malen zwaarder, echt niet omdat ik al een kindje heb want hij is echt de allerliefste ooit en vermaakt zich prima. Maar echt de klachten deze zwangerschap zijn 10x erger. 😣
3 maanden geleden
Ow dames als ik jullie zo lees wat hebben we het toch pittig 💓. Het hele happy zwanger zijn is er niet. Maar het wordt minder alleen het punt is dan denk je jeeej ik ben minder misselijk en dan voel je pas de lichamelijke klap die je lichaam heeft door deze pittige periode.
Ik moet gewoon weer leren wandelen, heel mijn conditie en kracht is zo verzwakt. Echt bizar.
3 maanden geleden
Hai ik deel mee met de feestvreugde. Ik ben 10+1 en ben al 4 weken kotsmisselijk. Bij mijn zoontje lijkt het wep erger geweest te zijn. Hij is 3,5 en vind het maar wat interessant. Het is niet alleen spugen maar de hele dag een misselijk en zeurend gevoel. Ik ben een koffie drinker maar die heb ik ingewisseld voor thee met suiker...dat lijkt wat te helpen.
3 maanden geleden
Zijn er ook mensen die zo misselijk zijn, maar niet hoeven overgeven en wel medicatie hebben. Ik voel me sinds een aantal dagen de hele dag zo mega misselijk (ruim 8 weken nu) en functioneer gewoon niet meer, wil alleen nog maar stil in bed liggen, maar dan moet ik me ziekmelden en opvang voor dochter regelen, dat voelt zo slecht...weet even niet meer wat ik nu moet doen 😢
3 maanden geleden
Reactie op LVW 1234
Zijn er ook mensen die zo misselijk zijn, maar niet hoeven overgeven en wel ...
Ja ik! Lig al bijna 4 weken plat op bed zo misselijk, maar nog niet overgegeven. Huishoudelijke taken en werken lukt helaas niet. Ik heb via de huisarts Emesafene gekregen, heb het idee dat het ietsjes helpt want kan alweer fruit eten. Iets anders willen ze niet geven omdat ik dus ook niet overgeef. Ze deden er bij mij best moeilijk over.
3 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad, bij mij is het sinds een paar dagen ineens over 🤞🏻
Ik kreeg eerst ook emesafane, maar dit werkte bij mij niet. Daarna metroclopamide ofzoiets gekregen, is sterker maar werkte ook niet. Uiteindelijk werkte de reistabletjes van suprimal bij mij het beste!
3 maanden geleden
Ik ben vandaag 9+3 weken zwanger. Sinds week 5 enorm misselijk, ik houd niets binnen zelfs geen slok water. Sinds vandaag begonnen met icethea green dit zou iets helpen maar tot nu toe nog geen effect. In de nacht word ik wakker van de misselijkheid en overdag hang ik vaker boven de pot dan voor de buis. Ik heb ook al een week geen vast voedsel kunnen eten. Kleine beetjes watermeloen komen er na 3 min ook weer uit.
Vorige week heb ik aan een infuus gezeten voor vocht en kon ik gelijk weer naar huis. Verschillende zetpillen werken ook voor geen meter helaas.
Sinds vandaag maak ik me erge zorgen omdat ik echt trek heb en dorst maar gewoon niets binnen kan houden. Helaas nog geen roze wolk voor mij.
3 maanden geleden
Reactie op iemssm
Ik ben vandaag 9+3 weken zwanger. Sinds week 5 enorm misselijk, ik houd nie ...
Wat een hel hè! Ik hoop voor je dat je er heel snel doorheen bent. Val je ook af? Anders nogmaals aan de bel trekken.
Ik ben ook zo enorm beroerd geweest en was 6kg kwijt in minder dan 2 weken tijd. Ik heb sinds 2 weken sondevoeding en slik emesafene in combinatie met primperan. Ben nu 12+5 weken zwanger en misselijk in vlagen, maar spuug nauwelijks meer. Vooral extreem moe.