97 Reacties
3 maanden geleden
Ik gebruik reistabletten, en probeer vaak weinig te eten, en ook heel smaakloos: kale rijst, 100%volkorenbrood zonder beleg, stc
2 maanden geleden
Reactie op DC22
Wat een hel hè! Ik hoop voor je dat je er heel snel doorheen bent. Val je o ...
Ik ben inmiddels 15 kilo kwijt nogsteeds last en 16 weken zwanger. In het ziekenhuis kreeg ik een aantal keer een vocht infuus en kalium toegediend maar daarna mag ik gelijk weer naar huis. Ik heb het gehad over sondevoeding maar de dokter zei dat het bij mij niet veel zin heeft omdat ik dan toch weer moet braken . Moe ben ik heeel erg ik kan geen trapje op zonder buitenadem te zijn. Naar het toilet lopen is al een ding. Iemand nog tips ?
2 maanden geleden
Reactie op iemssm
Ik ben inmiddels 15 kilo kwijt nogsteeds last en 16 weken zwanger. In het z ...
Jeetje, wat heftig zeg. Hoeveel weeg je nu dan nog maar? Ik moet er niet aan denken 15kg kwijt te raken, heb ook veel misselijkheid en braken gehad maar ben toch aangekomen gelukkig.
2 maanden geleden
Reactie op iemssm
Sondevoeding kan wel degelijk zinvol zijn. Een sonde kan ook in de dunne darm gelegt worden. Is bij mij al meerdere malen gedaan(ik heb een gedeeltelijke maag en darm verlamming) nu mede daardoor zelf ook een hg zwangerschap.
Maar dan "droge" variant voornamelijk. Dus veel kokhalzen en kotsmisselijk maar weinig overgeven. Ik krijg binnenkort ook weer een sonde, gewoon in m'n maag om te kijken of het gaat, anders in m'n dunne darm. Naast de meerdere soorten medicijnen
Zou zeker met gynaecoloog en diëtist verder overleggen!
2 maanden geleden
Reactie op iemssm
Ik was enorm aan het braken, maar kreeg juist sondevoeding! Het zorgt er namelijk voor dat je altijd een klein beetje voeding in je maag hebt, waardoor die (in mijn geval) weer wat tot rust kwam.
Het is een cirkel waar je in zit; Je wordt nog misselijker van een lege maag en uitdroging. Toen de uitdroging en lege maag meer onder controle waren, kwam bij mij het braken ook wat meer onder controle.
Ik zou echt vragen om een diëtist die je helpt aan de sondevoeding. Daarnaast heb je stichting ZeHG, inclusief een praatgroep op Facebook, waar heel veel fijne tips staan vermeld.
2 maanden geleden
Reactie op Rmcvh
Wie is er nog steeds misselijk? Ik hoef niet over te geven dus ik noem het ...
Jep ik ben nog steeds misselijk. Vanochtend en gisteren nog overgegeven. Heel irritant.
2 maanden geleden
Ik ben bijna 19 weken en sinds ik 12 weken ben bijna dagelijks aan het overgeven. Soms een rust dag dat ik niets heb en buiten die dagen 2 a 3x per dag aan het overgeven zo lang ik niet te veel afval wordt er niets tegen gedaan. Volgende week weer naar vk en dan ga ik er toch iets van zeggen weer
2 maanden geleden
Reactie op kimberley35
Ik ben bijna 19 weken en sinds ik 12 weken ben bijna dagelijks aan het over ...
Zeker doen! Bij mij net hetzelfde, vanaf 13 weken erg misselijk en aan het overgeven met hier en daar enkele dagen dat het bij zware misselijkheid blijft. Ik heb zelf navalit gekregen, weet niet of dit in Nederland ook te verkrijgen is want lees het amper. Moet alleen zeggen dat het maar een klein beetje helpt al zijn de overgeef aanvallen wel minder.
Val je af? Ik lijk voor nu op de goede dagen genoeg te eten om mijn gewicht niet naar omlaag te laten gaan. Is wel gevalletje verplichten vaak en met tussenpauzes eten.
Hopelijk gaat het snel beter! Ik zit hier te typen terwijl ik vecht tegen de het gevoel van overgeven op de bus 😪
2 maanden geleden
Hier 16 weken en ik geef inmiddels ook iets meer over dan in het eerste trimester. Soms zitten er 2 a 3 dagen tussen zonder overgeven maar 2e trimester is nu eigenlijk bijna elke ochtend overgeven. Wel gelukkig maar 1 keer dus het is prima te overzien, maar had eigenlijk de grootste kwalen verwacht in de eerste weken, niet nu pas 😂
2 maanden geleden
Het enige wat mij nu helpt is kauwgom kauwen, gembersnoepjes, gembershots (zelfgemaakte) , volle melk (van het merk Elke Melk) , bleekselderij met hummus en peren. Pff peren. Love it. Ik ben 15+4. En krijg heel weinig weg , maar ik hou dingen simpel. Avocado met beetje zout, eitje en haver crackers. 👌🏽