12 Reacties

3 dagen geleden

Ben 23 weken en vandaag ook last van. Merk dat ik inderdaad dan te hard doorloop en wat rustiger aan moet doen. Mijn regel blijft dat ik naar mn lijf probeer te luisteren.

3 dagen geleden

Ja dit herken ik ook (morgen 23 weken), alleen had ik het gisteren bijvoorbeeld doordat ik heel de dag zittend gewerkt heb. Soms ook na het wandelen inderdaad.. als ik even ga liggen, ontspant het wel sneller. Ik lees ook overal dat je dan rustiger aan moet doen en de zwangerschapsyoga lerares van gisteravond zei het ook. Alleen wat is rustiger aan? Dat vind ik toch lastig 🙈

3 dagen geleden

Reactie op PC93

Ja dit herken ik ook (morgen 23 weken), alleen had ik het gisteren bijvoorb ...
Bij zittend werken heb ik het nog niet gehad. Maar bij mij ontspant het ook wel snel als ik ga liggen of zitten☺️ Haha ja precies, wat is rustiger aan🥴? Dat vind ik lastig want ik kan moeilijk niet meer lopen!! Probeer nu toch vaker rustmomentjes in te plannen en niet te lang inspannende activiteiten op een dag!

3 dagen geleden

Wandelen was één van de weinige dingen die ik nog echt goed kon. Maar sinds afgelopen weekend ook een gespannen/harde buik na +-30 minuten lopen.. Nog iets om me verder te beperken 😞..

3 dagen geleden

Ik ben 21 weken en merk het nu ook soms. Vandaag een dag op mn werk met heel veel heen en weer lopen heb ik soms ook beetje harde buiken, maar als ik ga zitten is het weer weg. Kan het me niet herinneren van mijn eerste zwangerschap, maar had van t weekend met 2,5 uur tennissen er niet echt last van dat ik me kan herinneren. Denk dat als het snel weg trekt het allemaal niet zo een probleem is 🙂...rustig aan doen op mn werk zit er hier ook niet echt in 😅

3 dagen geleden

Ik heb er vorige zwangerschap mee doorgelopenen en ben toen met 35 weken bevallen. Deze zwangerschap (tweeling) al vanaf 18 weken last en let ik er veel meer op en is het echt teken van rustiger aan doen. In mijn geval betekent dat sommige dagen zelfs dat ik helemaal geen stukken >5 min kan lopen.

3 dagen geleden

Ja zelfde hier, na een klein stukje lopen(soms naar de wc al) of te lang stilstaan direct een harde buik. Maar ik heb ze ook in rust, dus voor mij maakt het niet zoveel uit wat ik doe. Had er op een gegeven moment minimaal 3/4 per uur en af en toe pijnlijk, ben hierdoor 50% minder gaan werken. Moet zeggen dat het hierna wel minder is geworden, nu nog ongeveer 1x per uur. Zo af en toe kan echt geen kwaad maar het is wel echt een teken om rustiger aan te gaan doen en opletten dat het niet meer gaat worden.

3 dagen geleden

Vraagje voor de dames die het hebben: Ik merkte gister na het klussen dat mijn buik wat meer gespannen was en aan de buitenkant hard aanvoelt, maar kan nou niet zeggen dat het vervelend voelde of dat ik het idee heb te moeten rusten. Is dit dan een harde buik?

3 dagen geleden

Reactie op Karly123

Vraagje voor de dames die het hebben: Ik merkte gister na het klussen dat m ...
Duurde het ook kort? Harde buik is een samentrekking van de baarmoeder en duurt meestal max. een minuutje. Als het echt een harde buik is geweest kan je dit meestal wel met zekerheid zeggen, het is een heel apart/ongemakkelijk gevoel.

3 dagen geleden

Reactie op Karly123

Vraagje voor de dames die het hebben: Ik merkte gister na het klussen dat m ...
Ook dit is herkenbaar. Zondag waren we op zolder aan het rommelen, ik sjouwde wat doosjes van links naar rechts, en kreeg ook toen na een half uur een beetje een gespannen/strak gevoel in m'n buik. Ik had niet de behoefte om even te rusten maar deed het wel. Ik zou het denk ik niet per se meteen een harde buik noemen, als je niet het gevoel hebt dat je even moet rusten. Volgens míj́ voelt een harde buik echt wel intenser dan gewoon 'een beetje gespannen', zeg maar. (Maar dat gezegd hebbende heb ik dan nog nooit echt een harde buik ervaren, ook niet bij m'n vorige zwangerschap. Dus correct me if I'm wrong!)

2 dagen geleden

Reactie op Jesssz

Duurde het ook kort? Harde buik is een samentrekking van de baarmoeder en d ...
Is het echt alleen maar een harde buik als het heel kort is? Ik herken geen harde buiken die maar heel kort duren. Bij mij is het dan continue hard maar voelt wel heel gespannen, en hard als een bal

2 dagen geleden

Reactie op lentebaby12

Is het echt alleen maar een harde buik als het heel kort is? Ik herken geen ...
Ah dat durf ik niet te zeggen😊 Zoals jij het uitlegt klinkt dat idd ook als een harde buik!