15 Reacties

2 maanden geleden

Foto 1 na gebruik tabletten

2 maanden geleden

Foto 2 deze ochtend

2 maanden geleden

Dit beide is alles wat je verloor? Wanneer mag je voor een controle echo? Foto 2 zou misschien een vruchtzakje kunnen zijn. Ik kan enkel vergelijken met mijn miskraam, maar mijne was al rond de 6 weken gestopt en kwam met 7 weken spontaant. Ik verloor heel veel meer weefsel dus vermoed niet dat je miskraam al compleet is. Mijn vruchtzakje leek wel op die foto. Foto 1 lijkt op een klein stukje weefsel. Zo te horen doet de medicatie niet genoeg, heb je niet meer advies gekregen dan dan dit het nog niet is?

2 maanden geleden

En heel erg veel sterkte! Las je eerste stukje en voelde me meteen zo verdrietig voor je 😔

2 maanden geleden

Hi, wat vervelend voor je. Ik heb in januari ook MA gehad en middels tabletten moeten opwekken. Ik heb 2 dagen achter elkaar de vaginale tabletten moeten inbrengen, omdat op dag 1 ik alleen wat bloed en weefsel verloor (wat lijkt bij jou op foto 1). Ik dacht daarna “dat viel me mee, ik had wel wat kramp maar had erger verwacht”. Dat vertrouwde ik toch niet helemaal dus contact opgenomen via de VK met de gynaecoloog, die raadde me aan de volgende dag weer 4 vaginale tabletten in te nemen. Dat gedaan: in de avond kwamen de krampen en het bloedverlies + weefsel (en dit voelde ook echt wel een stuk intenser dan de dag ervoor, toen dacht ik ook “dit is andere koek dan gister”. Toen het uiteindelijk loskwam ben ik een hard stuk kwijtgeraakt (zoals jouw foto 2) maar dan een stuk groter, denk zo een 10-12 cm lang was het. Heel stevig en schrok me rot. Dit is de beginnende placenta zijn geweest zei de dokter! Het vruchtje zat bij mij uiteindelijk ook een soort vast hierin. Wel helemaal in takt. Nadat ik dit was verloren voelde ik wel: ik ben leeg, dit was het. Ben tegelijk ook in huilen uit gebarsten toen het eruit kwam (zonder dat ik het nog zag wat eruit was gekomen). Ik ben normaal niet zo zweverig, maar had nu echt het gevoel van het is eruit en dat m’n hele lichaam dat voelde door in tranen uit te barsten. Daarna wel enorm veel bloed verloren met flinke stolses (vuistgrootte) en ook daardoor bloedarmoede gehad. Dit klinkt misschien heftig, maar als ik zie wat jij hebt verloren en dit vergelijk met mij, denk ik dat je misschien toch de gynaecoloog moet bellen? Ben ook benieuwd welk gevoel je had na foto 2, was het een ontlading of gevoel dat er nog meer moet komen? Sorry voor dit lange verhaal maar hoop beetje duidelijk te hebben geschetst , succes!

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dit beide is alles wat je verloor? Wanneer mag je voor een controle echo? ...
Ik heb tussen deze 2 verliezen een echo gehad, ze zeiden ook dat er nog wat weefsel zat, maar niets over deze grootte en zo groot en hard. Ze deed het een beetje af als restjes... Toen ik dit verloor had ik geen kramp of ander bloed verlies het plopte er zomaar uit met plassen. Ik vind het allemaal maar bijzonder. Waarschijnlijk ook nog schok van de hele miskraam. Maar mijn gevoel zegt gewoon, hoe het verloop ervan is, dat is niet goed ofzoiets....

2 maanden geleden

Reactie op Eg12

Hi, wat vervelend voor je. Ik heb in januari ook MA gehad en middels tablet ...
Hoi, Jou verhaal klinkt bekend. Ik dacht precies: is dit alles aan kramp en wat ik verlies..... paar uur na gebruik van de tabletten...dit kon niet alles zijn? Na 6dgn hebben ze met echo gekeken, ze gaf aan dat er nog wat rest weefsel zat maar dat het normaal was. En liet meer blijken het zijn maar restjes... 2dgn daarna verloor ik foto 2. Tussen foto 1 en foto 2 wel wat scherpe pijn gehad gedurende de dagen. Toen bezoek aan gyno gehad en dus de echo. Vertelde mijn verhaal en ze deed het af als buikgriep (ik dacht weet wel hoe dat voelt, niet zo) daarna dacht ze aan mijn endometriose haarden in mijn darmrn die wellicht reageerde op de medicatie en mee ontsteken. 2dgn na de echo verloor ik dus foto 2. Zomaar ineens met plassen zonder pijn of kramp of extra bloedverlies. Ik heb gelijk gebeld, maar ze lijken er geen acht op te geven. Ze zeggen weefsel mevrouw. Mijn gevoel zegt gewoon je moet weten wat het is, en dit is niet alles..... Ik heb hiernaast endometriose en een vleesboom in mijn baarmoeder. Graag zou ik willen weten wat het was wat ik verloor en ofdat dit in de weg kan staan een eventuele volgende zwangerschap. Ik heb nog 2 embryo's en daarna stopt mijn wens naar een kindje. Snap dat hun denken ah jooow, maar ik wil graag duidelijkheid.

2 maanden geleden

Reactie op Jsdh

Hoi, Jou verhaal klinkt bekend. Ik dacht precies: is dit alles aan kramp e ...
Vervelend, en zeer begrijpelijk dat je dat wil weten. Bij mij zei de arts dus dat is begin van de placenta is (foto 2) alleen was het bij mij doorgegroeid terwijl t vruchtje was gestopt en daarom wat groter. Wel vreemd dat ze het zo afdoen.. ik schrok me ook rot toen het eruit kwam, ging van alles door me heen: vleesboom? En gezien het zo stevig was dacht ik is dit een spier ofzo haha. Maar dat was het niet. Bij mij werd gezegd dat restweefsel dan weggehaald zou worden met curretage als dat er nog zou zitten nadat ik de laatste echo had (maar toen bleek ik schoon te zijn dus was dat gelukkig niet meer nodig).

2 maanden geleden

Reactie op Eg12

Vervelend, en zeer begrijpelijk dat je dat wil weten. Bij mij zei de arts d ...
Ik heb donderdag foto 2 dus gemaild, ik wilde gewoon dat ze er naar keken. Ze zeiden alsnog is rest. Kon het niet laten, mijn gevoel zei dit is iets ik weet het zeker. Foto 1 was het niet....en heb het heel voorzichtig open gemaakt. Daar zat Harry (bijnaam). Ik had 2 vruchtzakjes natuurlijk omdat het in begin tot 2en was gedeeld. Naar mijn idee is het eerste wat ik verloot het lege zakje en afgelopen donderdag pas harry. Zo juist dat je op je gevoel moet vertrouwen. Slecht dat het ziekenhuis hierin niet begeleid. En het maar af doen als... Mentaal merk ik dat ik enorm behoefte heb om hierin duidelijkheid te hebben. Jammer dat je dit zelf moet uitvogelen ipv stukje begeleiding

2 maanden geleden

Reactie op Jsdh

Ik heb donderdag foto 2 dus gemaild, ik wilde gewoon dat ze er naar keken. ...
Heb je verder nog iets verloren? Krijg je een controle echo? Wat naar dat het ziekenhuis je zo slecht begeleid zeg!

2 maanden geleden

Wat naar dat je door de professionals waar je op zou moeten kunnen vertrouwen zo slecht wordt begeleid zeg. Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wil, zeker omdat het mogelijkerwijs ook deel van je vleesboom had kunnen zijn. Gaan ze nog wel een echo doen om te controleren of je nu echt leeg bent?

2 maanden geleden

Ik heb in feb een miskraam gehad met 8,5/9 weken en dit is het enige wat ik verloor daarna kwam uiteraard wel nog stolsels maar dat was meer groot rood en zag je verder niks in. Ik heb zaterdag nacht mijn wekker gezet om 2 uur alle tabletjes ingebracht en werd om half 7 wakker en toen verloor ik dit heb geen kramp pijn niks gehad na dit te hebben verloren heb ik een heftige menstruatie gehad van 1 week en toen was het klaar viel mij echt erg mee las echt gruwelijke verhalen na inbrengen van die tabletten hier dus niks gemerkt.

2 maanden geleden

Oja en mijn gynaecoloog heeft echt mij goed begeleid heb de foto ook laten zien en ze gaf aan dat dit het vruchtzakje was, voelde als een erkenning dat het klopte

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Heb je verder nog iets verloren? Krijg je een controle echo? Wat naar dat h ...
Hoi, Hier na niets meer verloren en alle "pijntjes" weg. Geen bloedverlies meer. Heb ze deze andere foto's gemaild waar harry beter zichtbaar is. Geen reactie mogen ontvangen. Geef een beetje bittere smaak vanuit hun. Ik ben al 3 jaar in behandeling op de fertiliteit van het Erasmus maar dit laat mij gewoon nu ontzettend twijfelen aan hun kunnen. Misschien een dader die je dan zoekt, wat onzin is natuurlijk. En zo voelt het ook niet hoor.. maar wel grote twijfel aan hun kunde hierin ofzo

2 maanden geleden

Reactie op nikkii1988

Wat naar dat je door de professionals waar je op zou moeten kunnen vertrouw ...
Ik moet pas na mijn volgende menstruatie terug komen. Omdat ze dan beter kunnen zien en waarschijnlijk pas helemaal schoon ben. Nu is de bloeding helemaal gestopt en zal zelf over paar dagen vragen om een echo. En neem de foto zeker mee