44 Reacties

7 dagen geleden

Bij de eerste wilde ik ook (en moest uit eindelijk sws) in het ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk niet een prettige ervaring, dus wil graag nu thuis bevallen(kan/mag tot nu toe ook). Ook kijkend naar onze zoon, die wil ik in al zo'n veranderende situatie eigenlijk niet nog meer overprikkelen/vermoeien door hem ergens te laten logeren.

7 dagen geleden

Tijdens mijn eerste bevalling wilde ik heeeeel graag thuis. Echter zat mijn zoon lekker en ik ben met 41+6 ingeleid. Ik heb heel erg overgegeven tijdens de bevalling vlak voor de 10cm ontsluiting. Ik was heeeeel blij dat ik niet thuis was, dan had de hele muur onder gezeten. Nu voor de tweede ga ik uit van een inleiding weer op laat termijn, als het dan eerder komt en natuurlijk is dat een mooie meevaller. Maar ik wil wel graag weer in het ziekenhuis voor het geval ik weer moet overgeven. Het overgeven kwam waarschijnlijk wel door de inleiding denk ik maar toch prettig om die rommel niet thuis te hebben voor alle zekerheid. En mijn man is daar heeeeeeeeel blij mee want die zag thuis sowieso al niet zitten 😂😂

7 dagen geleden

Ik kies sowieso niet voor thuis. Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit wel zou willen. Maar ik wil het risico niet lopen. Momenteel ben ik sowieso medisch tot tenminste week 36. Dus ik verwacht dat het een ziekenhuis bevalling wordt. Bij de vorige zwangerschap wilde ik het kraamhotel, toch iets huiselijks in de veilige omgeving van het ziekenhuis. maar toen bevallen met 21+6 dus dat werd sowieso het ziekenhuis. Ondanks de traumatische ervaring (gezien de vroeggeboorte), was de zorg in het ziekenhuis heel prettig en zou ik zo weer doen. In ieder geval niet thuis dus. Zou echt niet het risico van met spoed naar het ziekenhuis willen nemen. Dus mij niet gezien 😂

7 dagen geleden

Ik ben medisch (heb epilepsie) en moet dus in het ziekenhuis bevallen. Het is voor mij het eerste kindje dus heb ook geen ervaring met iets anders. Vind het ook helemaal prima en een fijn idee.

7 dagen geleden

In België is thuisbevalling niet zo gangbaar. Ik heb er even over zitten denken door het kostenplaatje (en heb wat smetvrees dus lijkt me helemaal niet zo prettig in het ziekenhuis zonder mijn eigen beddengoed, toilet, douche, ...), maar ik ga toch voor het ziekenhuis. Het voelt veiliger en ik wil graag ooit naar een huisje verhuizen. Denk dat ik dat veel moeilijker zou vinden als mijn dochter geboren wordt in mijn huidige appartement.

7 dagen geleden

Reactie op Bananababy

Bij de eerste wilde ik ook (en moest uit eindelijk sws) in het ziekenhuis b ...
Nog wel een kleine aanvulling, het ziekenhuis is op nog geen 5 minuten rijden afstand. Dus dat maakt het een stuk makkelijker kiezen om thuis te bevallen.

7 dagen geleden

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap thuis bevallen. En dit wil ik nu weer. Mij lijkt het echt verschrikkelijk om in het ziekenhuis te bevallen. Ik heb verder nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar in mijn hoofd zijn ziekenhuizen niet positief en hou ik er echt niet van. Ik vond mijn thuis bevalling heerlijk. Lekker in mijn eigen omgeving. Ik heb bijna heel mijn bevalling in zijn baby kamertje gezeten op een skippybal. Vond dit een heel fijn gevoel. Ik hoop dus echt dat ik dit keer ook gewoon weer thuis mag bevallen.

7 dagen geleden

Ik zou thuis bevallen helemaal prima vinden, al betekent dit dan ook direct een bevalling zonder pijnmedicatie. Maar mijn vriendin wilt graag dat we in het ziekenhuis zijn tijdens de geboorte. Dit vanwege een gebeurtenis omtrent complicaties bij een bevalling van een familielid. Zij zou zich niet kunnen ontspannen bij een thuisbevalling en heel bang zijn dat er iets mis gaat. Om die reden kiezen wij er dus voor om in het ziekenhuis te bevallen.

7 dagen geleden

Ik zou graag thuis bevallen in een bad maar helaas moet ik ziekenhuis bevallen en mag geen bad bevalling vanwege vroeg geboorte 32 weken en spoed keizersnede bij mijn vorige

7 dagen geleden

Heyhey Bij mijn zoontje was ik naar het ziekenhuis uiteindelijk gegaan voor pijn medicatie (weeën kwamen te snel achter elkaar om op te vangen) maar mijn eerste plan was thuis bevallen. Nu ben ik deze keer half medische dus moet naar het ziekenhuis maar mag met eigen vk omdat ik de vorige keer te veel bloed verloor. Alleen omdat het de vorige keer zo snel ging kan het zijn dat we op het moment zelf besluiten om toch thuis te blijven als we denken dat we het ziekenhuis net wel/net niet gaan halen. Maar als jij thuis wil bevallen en je vk ziet niet waarom niet kan je altijd daarvoor kiezen en als je toch ziekenhuis wil kan je dat op dat moment nog wijzigen.

6 dagen geleden

Met mijn eerste bevalling thuis bevallen. Vond dat echt geweldig! Tweede bevalling was de plan om ook thuis te bevallen maar na minder leven gevoeld te hebben waren wij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg check en tijdens de ctg gingen alle alarmbellen af en lag ik binnen 1uur op de OK voor een spoed keizersnede. Mijn zoontje is uiteindelijk gezond geboren en was gelukkig niks aan de hand! Nu voor deze zwangerschap moeten we verplicht in het ziekhuis bevallen en daar kijk is best wel tegen op. Had graag weer mijn eigen veilige omgeving gewild en lekker thuis.

6 dagen geleden

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om thuis te bevallen. Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze mij te lang laten doorlopen waardoor mijn zoontje is overleden met 41+3. Dit keer krijg ik een geplande keizersnede met 38 weken.

6 dagen geleden

Bij de 1 e medische dus moest een inleiding. En deze bevalling was echt hel. Nu wil ik eerst thuis in ieder geval beginnen en denk ik onee ga ik alsnog heen. Doordat ik zo het heb bedacht voelt het veilig voor mezelf dat ik elk moment alsnog heen kan rijden. Ik hoop dus niet medisch deze keer zodat ik de keus blijf houden!

6 dagen geleden

Vorige x ziekenhuis, dit keer ook weer. Idd ivm de veiligheid die je benoemd. Ik zou niet kunnen ontspannen wetende dat als er iets is ik alsnog met spoed naar het zkh zou moeten. En ik weet niet of ons meisje het had gered als ik thuis was geweest de vorige keer. Dat alleen al is voor mij reden genoeg om weer lekker naar het zkh te gaan. (Ik mocht overigens wel lekker 10min de meconium van me af douchen 😋)

6 dagen geleden

Jeetje wat een heftige verhalen. Eigenlijk willen jullie bijna allemaal in het ziekenhuis bevallen omdat je eerder iets heftigs hebt meegemaakt... Volgens het grote internet bevalt iedereen altijd maar thuis, maar volgens mij valt dat in de praktijk wel mee 😅. Dit zet mij wel aan het nadenken zo. Misschien toch die thuisdroom laten varen..

6 dagen geleden

Dit keer wil ik het liefst thuisbevallen. Vorige bevalling zijn er veel fouten gemaakt in het ziekenhuis en heb ik een aardige trauma opgelopen. Na een aantal hypnotherapiesessie’s voel ik mij wel wat geruster over mijn vorige bevalling, dus durf weer naar het ziekenhuis.

6 dagen geleden

Eerste 2 bevallingen deed ik in het ziekenhuis, op medische indicatie (eerste meconium houdend, tweede vanwege fluxus bij de eerste). Mede door het lezen van de 'Vrije geboorte', wilde ik de 3e keer thuis in bad bevallen. Dit was echt de meest ontspannen en bijna pijnloze droombevalling!! Dus dit keer ga ik weer voor de badbevalling in de woonkamer!

6 dagen geleden

Als het kan, wil ik heel graag thuis in bad bevallen van ons eerste kindje. Ik heb veel nare ziekenhuis herinneringen en ben ook erg eenkennig. Mijn eigen, vertrouwde, warme omgeving is waar ik me veilig voel, kan ontspannen en me in mijn kracht voel. Daarnaast is er nog de kans dat ik alleen beval en mijn man er niet op tijd bij kan zijn; dan al helemaal zou ik thuis vele malen fijner vinden. But again, het moet wel kunnen. Als er enige medische indicatie is of wat dan ook dan switchen we zo. Veiligheid blijft voorop staan en dan zet ik me er maar doorheen.

6 dagen geleden

Ik krijg vanwege mijn instabiele astma een medische bevalling . Vind ik opzich wel fijn want vind het allemaal erg spannend en dan is het fijn als de gynaecoloog er is met de verpleegkundige.

6 dagen geleden

Hier ook een medisch indicatie ivm zware astma en maag verkleining ben ik blij mee want heb nog 3 kinderen allemaal in het ziekenhuis met medisch indicatie toen bevallen geeft mij een fijn gevoel