28 Reacties

2 maanden geleden

Wij gaan in augustus naar Noorwegen verhuizen. We hebben 2 kinderen. Als alles goed gaat een derde in februari. Leuk topic!

2 maanden geleden

Wij wonen in Luxemburg en zijn zwanger van onze 1e en spreken beide de taal niet, dus erg spannend!

2 maanden geleden

Reactie op YH89

Wij wonen in Luxemburg en zijn zwanger van onze 1e en spreken beide de taal ...
Wat ontzettend leuk! En natuurlijk is het een beetje extra spannend als je de taal niet spreekt. Wonen jullie al lang in Luxemburg. Hier in Frankrijk is de zorg de vorige keer goed bevallen. Iets strengere controles dan in nl. ik ben benieuwd hoe het in Luxemburg is. Al een afspraak gemaakt bij iemand?

2 maanden geleden

Reactie op Wens2-0-2-2

Wij gaan in augustus naar Noorwegen verhuizen. We hebben 2 kinderen. Als al ...
Spannend verhuizen naar een ander land tijdens de zwangerschap! Ben je al bekend in Noorwegen?

2 maanden geleden

Reactie op Baido

Wat ontzettend leuk! En natuurlijk is het een beetje extra spannend als je ...
Mijn man woont sinds er sinds 2008 voor zijn werk (Engelstalig sprekend bedrijf) en ik ben hem in 2018 achterna gegaan. Ik heb al een 1e afspraak gehad bij gynaecoloog die Engels spreekt. Hier ook volgens mij strenger als in Nederland, maar ook veel zakelijker, minder persoonlijk, dus dat is wel iets minder.

2 maanden geleden

Reactie op YH89

Mijn man woont sinds er sinds 2008 voor zijn werk (Engelstalig sprekend bed ...
Dat het minder persoonlijk is is wel jammer ja! Maar wie weet veranderd het nog gedurende de tijd!

2 maanden geleden

Hier de eerste echo gepland voor 23 juli.. ik moet nog even geduld hebben dus ☺️

2 maanden geleden

Ik woon al 6 jaar in Duitsland en ben zwanger van mijn derde

2 maanden geleden

Hi Baido, Wat leuk om te lezen dat je ook uitgerekend bent in februari en in Frankrijk woont 🤗 Hier precies hetzelfde. Wij zijn in verwachting van onze 3de. Heel spannend maar absoluut vertrouwen in de Franse zorg.

2 maanden geleden

Hey! Wat grappig, bijna hetzelfde verhaal! Ik woon op Ibiza - heb een dochter van bijna 7 en nu zwanger (eind feb uitgerekend) :)

2 maanden geleden

Reactie op LindsayThamar

Hi Baido, Wat leuk om te lezen dat je ook uitgerekend bent in februari en i ...
Aah wat leuk! Waar in Frankrijk woon je? De eerste twee ook in Frankrijk geboren?

2 maanden geleden

Reactie op Lisxxxx

Hey! Wat grappig, bijna hetzelfde verhaal! Ik woon op Ibiza - heb een docht ...
Aaah wat leuk! De leeftijden komen wel heel erg overeen! Wat heeft jullie doen besluiten om nog een kindje te wensen?

2 maanden geleden

Wij waren van plan om in januari/februari te verhuizen naar Portugal, maar dat hebben we door de zwangerschap maar even uitgesteld. Waarschijnlijk gaan wij nu 3 maanden later.

2 maanden geleden

Ik woon in Dubai, UAE. Mijn dochter is 2 jaar geleden in Bahrein geboren 😊 Moet zeggen dat de zorg hier wel echt goed is, en als je niet tevreden bent kun je makkelijk naar een andere zorgverlener gaan 👍🏻

2 maanden geleden

Reactie op Baido

Aaah wat leuk! De leeftijden komen wel heel erg overeen! Wat heeft jullie d ...
Nieuwe papa :)!

7 dagen geleden

Hoe gaat het met de dames in het buitenland? Hier alles goed. Veel controles, maar dat heb ik maar geaccepteerd 🤣 Met de baby gaat alles goed, inmiddels alweer 16 weken. En jullie?

7 dagen geleden

Wat leuk dat dit topic er is! Zijn er nog meer mensen in Ierland? Ik woon in Dublin en ik ben 20 februari uitgerekend

6 dagen geleden

Leuk in Frankrijk. Wij zijn ons aan het orienteren op Frankrijk. Waar van Frankrijk wonen jullie en hoe is de cultuur daar?

6 dagen geleden

Reactie op Baido

Hoe gaat het met de dames in het buitenland? Hier alles goed. Veel contro ...
Hier ook alles goed! Zondag alweer 18 weekjes en geen klachten tot nu toe gehad! 🙏. Maandag heb ik na een 4 weken vakantiebreak (+ drukte ervoor en erna) weer een nieuwe controle. Het blijft inderdaad wennen, maar het is wat het is wat het is 😅. Het 'stomme' is, dat ondanks de vele (echo)controles, wij toch nog een pretecho hebben gedaan in Nederland 🤭. Heel lang over getwijfeld, maar achteraf zo geen spijt van gehad (wel heimwee gevoelens achteraf 🙈)! Het was het echt 100% waard, om gewoon even in je eigen taal en met veel meer persoonlijkere aandacht naar de kleine te kunnen kijken (met heel veel foto's en een filmpje als 'toetje' 🥰). Echt een hele fijne ervaring rijker! 💙 Halverwege oktober dan de 20 weken echo (hier met 22 weken), ook wel weer beetje spannend, omdat dit dan in het ziekenhuis is, met een ander iemand... Ohja en babyspullen zijn hier zo enorm duur (2e hands ook en/of gewoon onvoldoende aanbod) dat we alsnog veel in Nederland (of Duitsland) gaan halen 🙈. Zo dat moest ik nog even kwijt 😂. Hoe zien jullie de komende weken tegemoet? Weten jullie het geslacht al, hebben jullie ook een 20 weken echo etc?

6 dagen geleden

Reactie op samantha182

Leuk in Frankrijk. Wij zijn ons aan het orienteren op Frankrijk. Waar van F ...
Wij wonen in midden Frankrijk, in het departement de creuse. Natuurlijk blijft er een cultuur verschil, maar dat is goed te overzien hoor. We hebben al een zoon van nu 7, hier geboren, zit op Franse school en ook helemaal geïntegreerd met verjaardagsfeestjes en sport etc. Naar welke regio zouden jullie toe willen?