2 Reacties

茅茅n maand geleden

Wat super vervelend. Helaas zijn er veel mensen op zoek naar een huurwoning in Amsterdam. Het veiligst is als je je erop voorbereid dat het niet gaat lukken binnen de komende 17 weken. Verder de gebruikelijke wanhopige paden, Instagram en andere socials oproepen plaatsen, misschien een marktplaats advertentie (soms zijn er nog mensen zonder vrienden die een huurwoning mogen doorgeven). Via mijn werk kom ik regelmatig in aanraken met hele schrijnende gevallen van dakloosheid. De gemeente komt pas in actie (met bijv een urgentie of omslag woning) als er al langere tijd sprake is van dakloosheid. En dan vooral als je problematiek meervoudig is. Dus als je een veilige bank hebt om op te slapen en je shit enigszins op orde hebt, is er weinig kans via die route. Heel veel succes maar ik zou vooral zeggen: probeer een stabiele kamer binnen je netwerk te fixen of ga buiten Amsterdam zoeken (waar het ook lastig is).

茅茅n maand geleden

Zal vast niet helpen, maar dit lijkt mr enorm stressvol om nu mee bezig te moeten zijn. Kan je niet bij iemand terecht die een logeerkamer heeft en een leike mama en baby onderdak wil geven? Dan kan je hierna rustig zoeken naar iets anders zonder nu onnodig veel stress te krijgen.