5 Reacties

4 maanden geleden

Haha ik had hier dus nog niet eerder van gehoord, sinds een paar weken. Een zwangere vriendin zou volgens deze theorie dan echt een meisje krijgen, maar ze zijn er onlangs achtergekomen dat het een jongetje wordt. Dus ik geloof er niet in 🤍
Twee keer via IUI zwanger en twee een zoontje gekregen😅 Kan toeval wezen… Maar mijn partner heeft een broer en broertje dus zit misschien ook in de genen al😬

4 maanden geleden

Hahaha dat is wat ik dus ook begrepen heb. In theorie zou ik dus een jongen moeten krijgen. Ben benieuwd😝

4 maanden geleden

Ik vond dit net op google. “Ik heb gehoord dat bepaalde zaadcellen sneller of krachtiger zijn?” Het Y-chromosoom is iets lichter dan het X-chromosoom. Dat zal de reden zijn dat een Y-zaadcel iets sneller zwemt dan een X-zaadcel. Dit verschil is echter zeer miniem. Maar dit kan wel als aanknopingspunt gezien worden voor allerlei hypothesen, die later fabels blijken. Hieronder sommen veel gehoorde hypothesen op met betrekking tot de snelheid en kracht van zaadcellen: Een volgend veel voorkomende hypothese is dat de timing van de gemeenschap van invloed is. Op het moment van de eisprong zouden de ‘snelle’ zaadcellen een voorsprong hebben en dus als eerste de eicel bereiken. Dit zou de kans op een jongen vergroten. Gemeenschap 1-2 dagen voor de eisprong zou meer kans geven op een meisje, omdat de ‘sterkere’ zaadcellen langer leven. In de praktijk zien we dit echter niet. Bij een IUI behandeling proberen we altijd ten tijde van de ovulatie te insemineren. Hierna zien we net zoveel meisjes als jongens geboren worden.

4 maanden geleden

Er worden van nature sowieso meer jongetjes dan meisjes geboren dus je hebt altijd een grote kans op een jongen.