9 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit ook vrij vaak (ben morgen 14 weken) en iedere keer bij bloed naar de gyn gegaan om toch eens te laten kijken bij mij was het wel echt rood met stolsels en alles al enkele keren en alles is gewoon oke . Volgens mijn gynaecoloog moet je je geen zorgen maken zolang het niet meer is dan bij een menstruatie. Bij komt het nu blijkbaar wel van de zijkant van de placenta maar ze dachten eerst dat het gewoon een bloedvattje was dat sprong. Bij mij hielp het wel om te mailen met mijn gynaecoloog maar weet natuurlijk niet of dat bij de jouwe kan in mijn vorige zwangerschap hadden ze dit bijvoorbeeld liever niet bij een andere praktijk.

één maand geleden

Ik zou sowieso gewoon even contact opnemen met de verloskundige. Niet omdat ik direct denk dat dit kwaad kan, maar meer omdat dat de enige persoon zou zijn die mij gerust zou kunnen stellen. 🫢 Alles is veel gevoeliger daar beneden! Dus je kan zomaar een beetje roze afscheiding hebben doordat er toch ergens een klein bloedvaatje is geklapt ofzo. Het zou ook een teken van een blaasontsteking kunnen zijn?

één maand geleden

Bij mij ligt de Placenta bovenin (tegen mijn buikwand) dus dan is de kans op bloedingen sowieso groter, ik ben nu 14+1 Misschien heb je dit ook ?

één maand geleden

Oh wat een schrik! Helemaal gezien je verleden. Als ik jou was zou ik zeker niet gaat googlen maar gewoon de verloskundige bellen. Misschien kun je wel op korte termijn terecht voor een extra echo. Het hoeft niks te betekenen maar toch, al is het voor je eigen geruststelling. ❤️

één maand geleden

Heel erg fijn wat reacties te krijgen! Ik veeg geen roze meer af, maar er zit wel een nieuwe vlek in mijn slipje. Hier hebben we helaas geen verloskundige om te bellen. De vroedvrouw die ik vond neemt niet op en ik weet dat het secretariaat van de gynaecologieafdeling me vast afwimpelt als ik zeg dat het geen rood bloed is... ik kijk het nog een nachtje aan en bel anders morgen even de huisarts? Ik weet niet waar de placenta ligt, maar wilde dat bij de volgende afspraak wel vragen! Hmmm ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad, maar wie weet kan dat wel? Morgen dan toch boor de zekerheid maar even bellen naar de huisarts hiervoor?

één maand geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ik heb dit ook vrij vaak (ben morgen 14 weken) en iedere keer bij bloed naa ...
Rood met stolsels is echt zo hard schrikken! Gelukkig gaat het toch goed met je kleintje. Nee hier kan je niet rechtstreeks contact nemen met de gynaecoloog helaas. Ze is nu ook met verlof, moest vorige week al naar een vervanger.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Heel erg fijn wat reacties te krijgen! Ik veeg geen roze meer af, maar er z ...
Ik zou gewoon even bellen hoor. Voor je gemoedsrust beter. En zeker goed om even te vragen of waar je placenta ligt.. ik kreeg dit te horen bij de 13 weken (medische echo)

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Rood met stolsels is echt zo hard schrikken! Gelukkig gaat het toch goed me ...
Ja echt mega schrikken heb nu al 2 weken bijna continu een bruine afscheiding maar alles is oke gelukkig alleen een beetje eng dat het bloed naast de placenta zit 🫣 ooh jammer dat je gynaecoloog in verlof is hopelijk kan je toch snel terecht ❤️

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Heel erg fijn wat reacties te krijgen! Ik veeg geen roze meer af, maar er z ...
Zou idd de huisarts bellen al is het voor je eigen gemoedsrust!