4 Reacties

13 dagen geleden

Iemand die mij kan geruststellen?

13 dagen geleden

Succes komt goed ❤️

13 dagen geleden

Je bent bij de gynaecoloog in goede handen. Misschien dat je wat supplementen moet gaan slikken, of ze schakelen een diëtist in om naar je voeding te kijken, in het ziekenhuis weten ze wel hoe ze er voor zorgen dat het goed komt met jou en de kleine. Ik heb met alle zwangerschappen (nu zwanger van de 4e) bij de gynaecoloog gelopen, vind het zelf heel fijn, korte lijntjes naar andere artsen enzo

12 dagen geleden

Ikdenk dat je je niet zo druk hoeft te maken om de stap dat je wordt overgedragen naar een gyneacoloog. Het maakt het niet groter of ernstiger dan het is… vanuit mijn verpleegkundige achtergrond zou ik het verklaren als dat een gyneacoloog altijd eerst afstudeerd voor basisarts en daardoor als arts meer kennis en kunde heeft van de fysiologie/anatomie van je lijf dan een verloskundige. Als het gaat om tekorten in je lijf of onstabiele waardes in je bloed is het dus “makkelijker” om een gyneacoloog bij je zwangerschap betrokken te hebben omdat die meteen ook als arts kan optreden. Een verloskundige weet en kan ontzettend veel, maar het zijn geen artsen of doktoren. Dus het is denk ik even plat gezegd makkelijker dat je wordt overgedragen aan een gyneacoloog!