21 Reacties

2 maanden geleden

Wow wat duurt het nog lang tot je echo! Helemaal niet gek hoor van je buikje! Vaak aan het eind van de dag is hij opgezet. Is heel normaal.

2 maanden geleden

De meeste die nu al een buikje hebben, hebben een darmbuikje. Het is helemaal nog geen baby haha. Heb er momenteel ook last van en pas sinds enkele dagen niet meer in mijn broeken. Voelt niet zo fijn want gaat echt gepaard met een opgeblazen gevoel. Je kindje is nu maar iets van 2cm groot. Een echt buikje kan best wel even op zich laten wachten. Ik lees van sommige dat ze pas rond 28 weken iets beginnen te zien!

2 maanden geleden

Het ligt er ook aan of het je eerste zwangerschap is. Bij je tweede kan je sneller gaan showen. De eerste zag je bij mij duidelijk bij 16 weken maar kon ik hem nog makkelijk verstoppen onder wijdere kleding. Nu ben ik 7+5 en mn buik is al bijna net zo groot als toen 😅. Het komt inderdaad niet door de baby zelf nog maar de baarmoeder is al ongeveer zo groot als een softbal inmiddels. Dat in combinatie met je darmen, opgeblazen buik etc. Ik ben ook niet heel slank trouwens maar dacht vroeger altijd dat het dan beter verstopt bleef, nou not dus haha. Elke vrouw gaat showen op haar eigen moment sommige lijken met 30 weken nog in het begin te zitten en aan andere vragen ze met 20 weken of ze elk moment kunnen gaan bevallen. Zo zie je maar haha

2 maanden geleden

Hier nu 9+4 zwanger van de 2e, zeker niet slank maar toch al duidelijk zichtbaar!😅 (helaas, want lastig om het te verbergen op het werk). Inderdaad door baarmoeder, darmen etc, maar toch...🤭

2 maanden geleden

In theorie komt de baby pas met 12 weken vanachter het schaambot vandaan, dus zou je dan echt door de baby een buikje kunnen gaan zien (althans dat vertelde mijn verloskundige). Maar bij een eerste zwangerschap zien veel pas een buikje vanaf 16-20 weken. Wat je nu omschrijft zijn echt je darmen door de hormonen, ik heb dat ook heel erg, moet echt al opletten wat ik aantrek omdat het einde middag zo opvalt anders🥲

2 maanden geleden

Ohh toevallig ben ik 8+3 en heb 24 juli mijn eerste echo! Zelfde postuur hier, dat bolle zijn opgezette darmen. Ik ben lang, bij mij was mijn babybuik de vorige zwangerschappen echt pas tegen maand 7 overtuigend te zien, terwijl het 9+ ponders waren.

2 maanden geleden

Hoe kan het dat jullie zo laat je eerste echo hebben, dat is dus pas met 11-12 weken !? De meeste verloskundigen doen wel een vroege echo cadeau rond de 8 weken

2 maanden geleden

Hier in Amsterdam is dat op eigen kosten of als je een medische indicatie hebt. Sowieso hebben veel praktijken geen echo apparaat dus moet je bij een echo centrum een afspraak maken. Alleen termijnecho en 20 weken wordt vergoed. Als je bij de termijnecho te vroeg komt moet je alsnog zelf betalen, je moet echt tussen 10+3 en 11+6 komen. Misschien best wel streng maar ik wil geen overbodig beroep doen op de zorg, ik ben te zuinig om 65 euro voor een pretecho te betalen en bovendien heb ik echt geen invloed op hoe het embryo zich ontwikkelt. En ik vind het een troostende gedachte dat hoe langer ik wacht, hoe meer er te zien is op de echo. Maar ik ben wel aan het aftellen hoor!

2 maanden geleden

hier idd precies het zelfde bij mijn vorige zwangerschap was met 9 weken niet meer te verbergen

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwanger begon je pas iets te merken aan 20 weken. Voordien was ik inderdaad in de avond wat opgeblazen, maar meer niet.

2 maanden geleden

Of je buikje nou van je darmen komt of direct van je baby... het is toch echt je zwangerschap die ervoor zorgt dat je showt ;) Ik ben normaal slank, platte buik, nu 8+5 zwanger van mijn eerste kindje, en ik heb gewoon al een buikje van ochtend tot avond. Ik vind het alleen maar leuk, maar draag mijn zwangerschap ook niet meer als groot geheim mee. Wie het vraagt, krijgt eerlijk antwoord :)

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

De meeste die nu al een buikje hebben, hebben een darmbuikje. Het is helema ...
Elk lichaam is ook anders. Zoals ook elke zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op Sanneke1998

Elk lichaam is ook anders. Zoals ook elke zwangerschap
Ja ok. Nu even ts haar openingspost lezen en dan mijn reactie opnieuw...

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ja ok. Nu even ts haar openingspost lezen en dan mijn reactie opnieuw...
Tis geeft aan dat ze in de avond een buikje heeft, maar die in de ochtend weer helemaal weg is. Gevolgd door de vraag wanneer je een zwanger buikje krijgt. Vandaar mijn reactie dat het nu je darmen zijn (wat inderdaad door je zwangerschap komt, maar dat is ts haar vraag niet). En dat het even KAN duren en SOMMIGE vrouwen pas laat een buik krijgen door de groei van de baby en baarmoeder. Ja bij een 2e zwangerschap kan het sneller zijn ondat je lichaam al eens oorekte en sneller die positie weer aanneemt, maar dat is niet relevant voor ts haar 1e zwangerschap...

2 maanden geleden

Hoe tegenstrijdig het misschien klinkt, het schijnt dat het bij slanke vrouwen langer kan duren. Ik ben ook heel slank en had (voor mijn eerste zwangerschap althans 🤭) geen grammetje vet aan mijn buik. Behalve die opgezette darmen naar de avond toe, duurde het bij mij toch een maand of 4/5 voor het echt zichtbaar werd (en zo lang paste ik nog in mijn eigen iets ruimere broeken, mits af en toe lossen van de knoop na een maaltijd). Ik heb pas een echt bolle buik gekregen op 7 maanden. De gynaecoloog vond bij de laatste controle dat ik een kleine buik had, maar blijkbaar wist madam zich goed te verstoppen want ze is op 38w geboren met 3.3kg en 49cm. De grootte van de buik zegt dus niets over de inhoud 😉 Bij deze zwangerschap ook weer voornamelijk in de avond een opgezette darmenbuik.

2 maanden geleden

Reactie op josephine18

Of je buikje nou van je darmen komt of direct van je baby... het is toch ec ...
Mooi toch! Embrace 💥

2 maanden geleden

Precies daar dacht ik over vandaag ook 8weken zoiets en me buik is zoo opgezet vanaf de boven kant van me buik het is me 5de zwangerschap en ben zelf ook niet heel lang dacht ownee nu al sjouwen met je buik haha had maar zo een wijde twin pak aan want niemand weet het op 1 vriendin na

2 maanden geleden

Bij m’n eerste zwangerschap zag je het enorm goed vanaf 16 weken, en had inderdaad ook al even een buikje. Darmen of niet, het komt van je zwangerschap.. 🥹🤎 Nu ben ik 9 weken in verwachting van de tweede en in de avond is m’n buik ook enorm opgezet.

2 maanden geleden

Hi, ik zit rond de 8,5 week en voel me ontzettend opgeblazen. Ik ben 89kg en 167cm (al jaren strijd met mezelf en de kilo’s), en heb het idee dat mijn buik opgezet is. Het is alleen zo’n twijfel of het al komt door zwangerschap, of eten? Voor mijn gevoel eet ik namelijk gezonder en beweeg ik meer. Meer meiden/ vrouwen die dit ook zo ervaren?

2 maanden geleden

Nu 9+5 en kan mn broeken de hele dag niet meer dicht krijgen, enkel met een elastiekje door het knoopsgat en om knoop heen. Vorige keer had ik rond 15 weken al echt wel een buik maar heb ook een slank postuur dus het viel wellicht wat sneller op. Druk aan het zoeken naar broeken die nog wel lekker zitten haha