9 Reacties

één maand geleden

Als het niet medisch is, is een verzekering inderdaad handig. Anders lopen de kosten al snel op. Ik weet niet precies hoeveel het kost, maar dat is op internet wel te vinden.

één maand geleden

Als je er zelf voor kiest om in het ziekenhuis te bevallen (poli klinisch) kunnen er kosten zijn die onder de eigen bijdrage vallen. Op internet 'google' staat het volgende: Het landelijke maximumtarief voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie of een bevalling in een geboortecentrum is € 806,89. Dat betekent dat u na de vergoeding uit de basisverzekering van € 246,- bij een gecontracteerde zorgaanbieder nog maximaal € 560,89 eigen bijdrage betaalt voor de bevalling zelf. Komt dat even mooi uit met de uitgerekende datum! Kun je mooi indien nodig in december nog overstappen naar een andere zorgverzekering. Dat is dam gewoon een kwestie van vergelijken. Sowieso handig om naar extra fysiobehandelingen en bijv. De vergoeding voor een osteopaat, lactatiekundige, borstkolf etc te kijken!

één maand geleden

Reactie op Joycani

Als je er zelf voor kiest om in het ziekenhuis te bevallen (poli klinisch) ...
Vriendelijke bedankt voor je antwoord hier heb ik zeker wat aan ik ga dan even goed kijken en vergelijken en dan in december mijn verzekering aanpassen

één maand geleden

Ik las ergens dat als je voor medicatie kost, zoals lachgas, ruggenprik, morfine, dat het dan automatisch medisch is

één maand geleden

Ik heb vorig jaar december mijn zorgverzekering al aangepast en heb me pakket uitgebreid naar Menzis Extra Garant 2. Heb toen hier ook na gekeken aangezien ik ook in het ziekenhuis wil bevallen. Als het goed is zit je met deze verzekering goed gedekt! Tevens wordt de eigen bijdrage van bijv. de kraamzorg ook vergoed.

één maand geleden

Het is inderdaad enorm afhankelijk van je zorgverzekeraar. Ik werd medisch omdat ik een morfine pomp kreeg, dus voor de bevalling in het ziekenhuis uiteindelijk niets betaald. Maar door de aanvullende verzekering die ik had afgesloten heb ik ook de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoedt gekregen. Ik ben dus van plan om ook dit jaar rond november me alvast te verdiepen in de zorgeverzekeraars en te kijken waar ik me het beste kan verzekeren :)

één maand geleden

Als je zelf de keuze maakt voor het ziekenhuis ben je poli klinisch, dat was ik ook bij mijn vorige bevalling. Alleen zodra je om pijnstilling vraagt word je al medisch en vervallen deze kosten, krijg je een vk van het ziekenhuis en gaat (waarschijnlijk) je eigen verloskundige naar huis, althans dat was bij mij. Nu ben (en was ik toen ook) zelf verzekerd voor een poliklinische bevalling (al over nagedacht toen op voorhand omdat we wisten als het lukte ongeveer dan te willen proberen), en is medisch worden nooit mijn intentie geweest natuurlijk, dus ik durf niet te zeggen wat die kosten dan waren geweest!

één maand geleden

Reactie op LV00

Als je zelf de keuze maakt voor het ziekenhuis ben je poli klinisch, dat wa ...
Pps. Die verzekering is ook meteen voor de eigen bijdrage van de kraamzorg trouwens!

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties ik moet gewoon ff mijn verzekering aanpassen naar twee aanvullende sterren dan moet het goed komen 🥰