2 Reacties

één maand geleden

Gewoon naar je lichaam luisteren. Jammer voor je werk maar ziek is ziek, als je zwanger bent heb je nu eenmaal een verminderde weerstand dus komt ziek zijn soms wat vaker voor. Ik ben zelf ook helemaaal niet van het ziekmelden, maar ziek is ziek, en half ziek aan het werk heb je ook niks aan. Dan duurt het vaak langer voor je écht beter bent dus kun je beter nog een extra dagje uitzieken.

één maand geleden

Ik herken dat zeker, heb zelf de neiging om over mijn grenzen heen te gaan maar dat is echt niet goed. Het beste is om naar je lichaam te luisteren. Als het vanwege de zwangerschap is kun je dit aangeven bij de werkgever zodat zij hier weer een vergoeding voor kunnen krijgen geloof ik. https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/ziekte-en-klachten-tijdens-zwangerschap-en-verlof#/ Word je tijdens je zwangerschap ziek, geef dit dan op de normale manier door aan je werkgever. Heeft je ziekte te maken met je zwangerschap, bijvoorbeeld een te hoge bloeddruk of bekkeninstabiliteit, dan hoor je dat te melden bij je werkgever. Je werkgever kan dan een Ziektewetuitkering aanvragen bij het UWV om vervanging te betalen. Jij houdt gewoon je salaris.