26 Reacties
7 dagen geleden
Maar je krijgt vanuit het uwv toch het salaris 100% doorbetaald? Het hele idee is juist dat je niks verliest als je ziek bent door zwangerschap 😅
Ik zit nu voor 50% in de ziektewet door mijn zwangerschap, en mijn werkgever krijgt vanuit het uwv die overige 50% salaris betaald, en zij betalen mij gewoon de 100% zoals normaal.
Volgens mij zou het niet zo moeten zijn dat je minder krijgt dan voor de ‘ziekte’ 😅
7 dagen geleden
Reactie op RomyMM
Maar je krijgt vanuit het uwv toch het salaris 100% doorbetaald? Het hele i ...
Ik heb contact gehad met het uwv en omdat ik geen werk gever heb val ik onder de groene tabel en dan betaal je meer belasting.. jij hebt een werkgever is anders toeb ik nog een werkgever had kreeg ik alles van de werkgever betaald en hun van het uwv. Dus krijg nu zeker geen 100 procent
7 dagen geleden
Reactie op Nrnr
Ik heb contact gehad met het uwv en omdat ik geen werk gever heb val ik ond ...
Sorry ik heb geen antwoord op je vraag want ik ben daar totaal niet in thuis. Maar kun je geen afspraak met het uwv maken, of de belastingdienst hierover bellen. Dan kom je zeker niet voor verrassingen te staan. Misschien had je net iemand aan de telefoon die het je niet duidelijk genoeg heeft uitgelegt. Snap dat het mega frustrerend en vervelend is, sterkte 🥰
7 dagen geleden
Reactie op Insuba
Je mag mij ook even een DM sturen. Ik ben salarisadministrateur. Wil best e ...
Thnx maar er valt niet veel op te zien alleen het bedrag wat ik krijg en wat er aan loonheffing vanaf gaat. Heb net nog eens gebeld en nu zeggenz e dat de wazo ook zo zwaar belast is…
VRIEND
7 dagen geleden
Het verschil is inderdaad de groene of de witte tabel. Je kunt de tabellen zelf opzoeken op de site van de Belastingdienst. Dan zie je hoeveel meer belasting je betaalt als het via de groene tabel gaat..
Als je het bedrag echt niet vertrouwt zou je uwv kunnen vragen om je dagloon nogmaals te bekijken en het eventueel aan je uit laten leggen hoe de uitkering in elkaar zit.
6 dagen geleden
Reactie op Celinevns
Oh ik volg! Ik zit 100% thuis en mijn contract word niet verlengd vanaf 1 j ...
Dan is het anders!
“U bent uitgerekend binnen 10 weken na het einde van uw contract. Dit geldt als uw tijdelijke contract afloopt. Maar ook als u wordt ontslagen of zelf ontslag neemt.”
Dus je hebt gewoon recht op WAZO. Ik ga er namelijk niet vanuit dat je pas in de eerste week van maart bent uitgerekend?
https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/zwangerschapsverlof/
6 dagen geleden
Reactie op LV00
Dan is het anders!
“U bent uitgerekend binnen 10 weken na het einde van u ...
Nee klopt mijn contract loopt inderdaad 8 weken voor de uitgerekende datum af. Ik vraag me alleen af of ik dan volledig ‘loon’ krijg van het UWV. Heb al geprobeerd te bellen maar word niet echt wijzer
6 dagen geleden
Reactie op Celinevns
Nee klopt mijn contract loopt inderdaad 8 weken voor de uitgerekende datum ...
Ik heb dit gehad bij mijn zoontje, je krijgt het dagloon berekend over het afgelopen (of 2 jaar weet niet meer zeker)
Ik heb er niets op ingeleverd in ieder geval, kwam bij mij op vrijwel hetzelfde neer als mijn salaris
6 dagen geleden
Ik zit in het zelfde schuitje. 1 september werd mijn contract niet verlengd. Dus kwam in de ww. Vanwege zwangerschapsklachten moeten ziekmelden. Ik betaal 1200 euro aan loonheffing. Ofterwijl toen ik werkte was dit 800 dus scheelt 400 euro. Terwijl ik wel mijn loonbedrag krijg per dag maar door de loonheffing dus minder per maand krijg. Ik heb contact gehad en het heeft te maken met dat het een uitkering is dus je meer loonheffing betaald ondanks de korting. Van de week ga ik nog even contact opnemen met de belastingdienst want ja ik kom nu eigenlijk te kort per maand. En dat voor een alleenstaande aanstaande mama…. 😅
2 dagen geleden
Reactie op 89dnielle
Ik zit in het zelfde schuitje. 1 september werd mijn contract niet verlengd ...
Mocht je onder minimum zitten kun je altijd bijstand aanvragen he bij je gemeente. Aanvullend op de ziektewet. Check wel even of je wellicht nog recht hebt op een toeslag op de ziektewet van het uwv. Die kun je aanvragen, dan kom je ook op minimum.
En op minimum, betekent ook bijzondere bijstand bij je gemeente. Check daar de regelingen goed. Voor een alleenstaande ouder is het nog niet zo slecht op minimum...
En straks krijg je ook kindgebondenbudget en kinderbijslag. Check sowieso even bij de belastingdienst of je jaarinkomen goed staat.