22 Reacties

6 maanden geleden

Onze meid kan ook nog niet terug draaien maar ze laat zich dan horen als het niet lukt dus word ik wakker

6 maanden geleden

Wij hebben lakentjes van Fedde en Kees. Fijne bijkomstigheid dat het ook het rollen snachts tegenhoudt ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Onze meid kan ook nog niet terug draaien maar ze laat zich dan horen als he ...
Ohh dat is wel fijn idd! Misschien moet ik hem maar gewoon even laten en kijken hoe de avond nu verloopt terwijl hij op zn zij ligt. Hij ligt dus al bijna 40 minuten vredig te slapen 😂

6 maanden geleden

Reactie op Joycani

Wij hebben lakentjes van Fedde en Kees. Fijne bijkomstigheid dat het ook he ...
Oh die ken ik niet! Ik ga eens googelen 😇

6 maanden geleden

Onze dochter (16w) sliep in de eerste maand al graag op haar zij. We merkten dat ze daardoor veel vaster sliep. Daarnaast slaapt ze ook bij ons in bed en krijgt ze BV. Dit gebeurt vanuit de zijligging. Sinds haar derde maand merken we dat ze ook graag op haar buik slaapt. In de nacht begint ze op een gegeven moment te woelen en onrustig worden en is niks effectief. Door haar op haar buik te draaien, slaapt ze meteen weer door. Doordat ze naast ons slaapt en geluid maakt als er iets is of als ze niet meer lekker ligt, word ik wakker en kan haar eventueel weer omdraaien. Zelf kan ze haar hoofdje al draaien, ook als ze op haar buik ligt.

6 maanden geleden

Reactie op RomyMM

Ohh dat is wel fijn idd! Misschien moet ik hem maar gewoon even laten en ki ...
Jaa die van mij slaapt ook graag op haar zij🤗

6 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Jaa die van mij slaapt ook graag op haar zij🤗
Lijkt erop dat die van mij het ook wel goed vind zo. Hij ligt ondertussen al 1,5 uur zo te slapen 😂🙈 Nu ik nog 🥲

6 maanden geleden

Yes! Sinds dat mijn zoon van inmiddels 18 weken zelf naar zijn buik kan draaien ligt hij erop. Hij slaapt hier veel beter en langer op.

6 maanden geleden

Als je een aerosleep matras hebt kan er in principe niks gebeuren volgens mij. Daar kun je doorheen ademen.

6 maanden geleden

Mijn zoon slaapt als sinds 9 weken op zijn buik. Hij is nu 18 weken. Hij slaapt zoveel beter en langer daardoor

6 maanden geleden

Wij zijn er ook achtergekomen dat ons zoontje een buikslaper is. Sinds hij het zelf kan slaapt hij zelfs de nacht gewoon door! Hij blij, wij blij. Vond het ook wel spannend, maar hij komt wel gewoon als iets niet lukt. Legt altijd zijn hoofdje naar de zijkant. Stelt wel gerust dat hij gewoon zijn dingetje doet tot hij hulp nodig heeft. Ik zou het proberen te accepteren hoe spannend het misschien ook lijkt. Ik vond het tijdens de zwangerschap ook spannend om op mijn rug te slapen omdat iedereen het had over afgeknelde bloedvaten enzo. Totdat de verloskundige zei, " als er echt iets afgekneld wordt ga je vanzelf in je slaap gewoon naar je zij draaien". Dit geldt hetzelfde voor onze kindjes gok ik zo

6 maanden geleden

Zou hem wel uit alle beperkende inbakerslaapzakjes/lakentjes halen als hij op zijn buik gaat slapen.

6 maanden geleden

https://www.bol.com/nl/p/bimbelboo-zijslaap-kussen-baby-zijligkussen-baby-incl-wasbare-hoes-0-tot-6-maanden-rolkussen-slaapkussen-kraamcadeau-baby-kussen-plat-hoofd/9300000172147490?referrer=socialshare_pdp_androidapp Onze baby ligt sinds hij 8 weken is (nu 18 weken) tussen een zijligkussen. Hij slaapt ook beter op zijn zij. Hij kan ook al omrollen maar meg het zijligkussen lukt hem dat niet in zijn slaap.

6 maanden geleden

Beide zoons zijn buikslapers. Beide met 12/13 weken, zodra ze echt lang hun hoofd zelf op konden tillen, op hun buik laten slapen 's nachts Daarvoor overdag ook in de box zodat ik het in de gaten kon houden. De jongste kan zich wel van buik naar rug omrollen maar laat zich echt wel horen als ie wakker is.

6 maanden geleden

Hier ook sinds week 16, zo eng. Ze sliep bij ons op kamer in haar ovale wieg, maar daar had ze geen draai ruimte. Tot we haar vorige week toch op haar buik zagen liggen toen ze wakker werd… snel het hele ledikant naar onze slaapkamer verhuisd. Ze kan nog niet goed terugdraaien, maar lijkt dit ook helemaal niet te willen

6 maanden geleden

Nou het lijkt toch te helpen als hij op zn zij ligt. Vannacht 4 uur tussen de voedingen gelaten terwijl hij op zn zij lag 🙈 Afgelopen 2 weken was dat vaak 1-1,5 uur 😬 of de slaapregressie begint nu klaar te zijn, maar het lijkt erop dat zijslapen toch wel fijner is voor hem dan plat op zn rug

6 maanden geleden

Het is echt herkenbaar, ik vind het ook super eng!

6 maanden geleden

En net vond ik hem zo 🥰😂 Ik geef me er maar aan over en vertrouw erop dat hij weet wat hij doet 😮‍💨

6 maanden geleden

Hier vond ik hem vanmorgen zo… mijn zoontje is 20 weken oud. Ik vind het helemaal niks. En draai hem elke keer terug als ik wakker word.

6 maanden geleden

Reactie op CD89

Hier vond ik hem vanmorgen zo… mijn zoontje is 20 weken oud. Ik vind het he ...
Ohhh snap ik helemaal 😱🙈