42 Reacties

7 dagen geleden

Gerookte zalm bakken in de pan!!!! Zalig! 😍 Eet me er klem in haha.

7 dagen geleden

Reactie op dutch-baby

Gerookte zalm bakken in de pan!!!! Zalig! 😍 Eet me er klem in haha.
Maar dan die je op brood doet, die zalm? Wordt hij dan niet droog of iets en hoelang bak je het dan?

7 dagen geleden

Ohhh gerookte zalm is zo'n beetje mn favo beleg, mis het zó 🥲. We doen t wel vaak door de pasta, maar dan dus gebakken (dat mag wel). Maar vind ik qua smaak niet in de buurt komen van een broodje verse gerookte zalm

7 dagen geleden

Persoonlijke mening, please don't judge: ik vind de regels omtrent voorverpakt voedsel tijdens zwangerschap in NL behoorlijk streng. Ik heb al een paar keer gerookte zalm op een broodje op, en ook sushi. Ik eet het al 20 jaar mínstens 1* per 2 weken en ben nog nooit ziek geworden.. Ieder z'n eigen manier! Het is een kleine moeite om 9 maanden nee te zeggen, maar ik vind zalm dusdanig gezond dat ik het zonde vind om te laten staan.

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Persoonlijke mening, please don't judge: ik vind de regels omtrent voorverp ...
Ik ben het hier ook mee eens. Net als rauwe eieren, komt zooo weinig voor die besmette eieren. Een keer kan echt geen kwaad. Voor vis zou ik me wel prettiger voelen bij een visboer dan de supermarkt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Dus ik zou het lekker eten hoor, uiteraard niet te vaak maar een keer moet echt wel kunnen hoor. Als je met zoveel rekening moet houden dan kun je beter ook niet aan het verkeer deelnemen. De kans op een ongeluk is soms groter dan de kans op ziek worden van een bacterie o.i.d. in eten.

7 dagen geleden

Ik had laatst zoooooveeeel zin in filet americain dus toen toch gegeten met idee nog nooit ziek van geweest dus kan vast prima. Voelde me toen toch 2 dagen schuldig en was als hypochonder mezelf aan t checken dus je moet t mentaal wel aankunnen 😂 ik deed heel stoer maar was dat uiteindelijk helemaal niet haha Maar mss rauw vlees ook wel weer net over t randje

7 dagen geleden

Volgens mij als je bij de visboer Verse (warm)gerookte zalm koopt kan het. Het gaat erom dat het niet vacuüm verpakt is. Mja, ik denk ook niet dat je dood gaat van 1x zalm. Doe gewoon waar je je goed bij voelt.

7 dagen geleden

Oe ik heb dezelfde cravings. Vegan gerookte zalm van wortel is ook echt heerlijk. Misschien is er een restaurant in de buurt die dat maakt? Of zelf maken :)

7 dagen geleden

Als je er niet ziek van wordt betekend niet dat het niet gevaarlijk is. Je kan ongemerkt een bacterie binnenkrijgen die schade aan kan brengen. Maar goed ik denk wel dat de kans dat dit gebeurd heel erg klein is dus snap dat mensen daar ook wel vanaf durven te wijken. Maar ik doe het persoonlijk niet☺️

7 dagen geleden

Reactie op lentebaby12

Als je er niet ziek van wordt betekend niet dat het niet gevaarlijk is. Je ...
Ja dit heb ik dus ook. De kans is zoooo klein, maar zou het mezelf nooit vergeven als er ineens iets mis gaat. Zou mezelf altijd afvragen of het door die ene keer kwam dat ik zalm (of wat dan ook) gegeten had 🫣. Net als Mickey23 ook zeg, ik zou er spontaan hypochonder van worden 🤭.

7 dagen geleden

Gebakken gerookte zalm is mss nog wel lekkerder dan rauw

7 dagen geleden

Reactie op lentebaby12

Als je er niet ziek van wordt betekend niet dat het niet gevaarlijk is. Je ...
Ja dat begrijp ik ook idd 🙂! Better safe than sorry. Maar de reden dat ik er nu wat soepeler mee omga, is omdat ik eens opzocht hoeveel mensen in Nederland eigenlijk listeria oplopen per jaar. Antwoord: 70 🫠. Dus om die 70 besmettingen moeten alle 130000 vrouwen die zwanger zijn en daadwerkelijk een geboorte doen, álles wat voorverpakt is, laten staan. Dat is mijn redenering zo'n beetje 😊.

6 dagen geleden

Hi, mijn verloskundige gaf aan dat gerookte zalm bij een vis boer af en toe wel mocht alleen niet van de supermarkt. Dus ik eet af en toe gerookte zalm van de visboer 🐟

6 dagen geleden

Ik bak wel eens gerookte zalm in een pannetje, eitje erbij en avocado, zout/peper/paprikapoeder😇 heerlijk!

6 dagen geleden

Een goed restaurant die het zelf vers rookt op een temperatuur die hoog genoeg is kan ook. Binnenkort maar weer eens langs het restaurant tegenover ons huis 😇

6 dagen geleden

Pfff gerookte zalm…. Wie er ook als eerste langskomt zodra ik bevallen ben…. Zonder broodje gerookte zalm en zonder sushi met zalm, die komt er niet in 🤣 Ik droom er zelf over 🤭

6 dagen geleden

Ik doe soms gerookte zalm door de pasta heen en dan nog ff 2 minuten bakken. Listeria gaat dood vanaf 70 graden Het is ook echt behoorlijk streng dat het niet mag want die besmettingen komen amper voor … maar ik durf het toch maar niet omdat je maar net bij die 70 per jaar kan horen en de gevolgen dan wel ernstig zijn.

6 dagen geleden

Reactie op MommyOfRomaissa

Pfff gerookte zalm…. Wie er ook als eerste langskomt zodra ik bevallen ben ...
Ik heb 2 demands: Sushi en (een glaasje) prosecco na de bevalling 🥹

6 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Ik ben het hier ook mee eens. Net als rauwe eieren, komt zooo weinig voor d ...
Iemand die ik ken heeft dus echt iets opgelopen tijdens de zwangerschap door iets te eten wat niet mocht. Kindje is gehandicapt. Ik ben er dus echt heel voor zichtig in

6 dagen geleden

Reactie op KUPO nog

Ik heb 2 demands: Sushi en (een glaasje) prosecco na de bevalling 🥹
Ik zou een moord doen voor een koud blikje Redbull maar ik hoop borstvoeding te kunnen gaan geven dus die zal nog wat langer moeten wachten 🫢