42 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op KUPO nog

Ik heb 2 demands: Sushi en (een glaasje) prosecco na de bevalling 🥹
Haha mijn voorwaarde vorige keer was een heerlijke rode wijn zodra dat kind eruit was. Maar eenmaal eruit had ik geen zin in rode wijn maar wel in een grote friet speciaal haha random he. Dag erna kreeg ik wel lekker broodjes filet Americain

6 dagen geleden

Reactie op MommyOfRomaissa

Ik zou een moord doen voor een koud blikje Redbull maar ik hoop borstvoedin ...
Je kan prima een (eventueel half) blikje Red Bull drinken hoor. Eén keer per maand of twee maanden ofzo.. Niks aan de hand.

6 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Je kan prima een (eventueel half) blikje Red Bull drinken hoor. Eén keer pe ...
Als je opzoekt hoeveel cafeïne erin redbull zit is dat maar 1 kopje koffie dus mag zelfs een hele … Verbaaste mij ook omdat er altijd werd gezegd dat 1 red bull gelijk stond aan meerdere kopjes koffie. Of bedoelen jullie dat er andere stoffen in zitten die niet goed zijn voor de baby?

6 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ja dat begrijp ik ook idd 🙂! Better safe than sorry. Maar de reden dat ik ...
Mijn verloskundige vertelde dat de gerookte zalm van de supermarkt vaak voor hij op ons bord ligt al heel vaak is ingevroren en weer ontdooid. Zij eet het zelfs niet meer terwijl ze niet zwanger is, zo onhygiënisch vindt ze het… 😷

6 dagen geleden

Het meeste eten wat je niet mag is in Nederland toch niet vers, de filet Amerikanen (word nog gemaakt van ingevroren runderen van jaren terug, mkz), carpaccio (vele restaurants bewaren dit in de vriezer), vis komt ook haast niet meer echt vers voor. Thuis kun je dus alles zelf 2dagen op -18 vriezen en daarna gewoon smullen.

6 dagen geleden

Reactie op Ruby3.1

Als je opzoekt hoeveel cafeïne erin redbull zit is dat maar 1 kopje koffie ...
Het ligt er ook aan welke energydrank je hebt. Je moet kijken naar het aantal mg cafeïne dat erin zit per blikje. Bij Goldenpower van Aldi zat er vroeger (15 jaar geleden) toen dacht ik 500mg in, je mag 200mg PD. Volgens mij zit er nog heel heel ander chemische troep in energydrink, plus natuurlijk ook een mega berg suiker als je niet de zero variant neemt.

6 dagen geleden

Reactie op KristelT M

Het meeste eten wat je niet mag is in Nederland toch niet vers, de filet Am ...
De listeria bacterie gaat niet dood in de vriezer 🙂

6 dagen geleden

Ik heb hier dus ook super veel zin in, maar vind verwarmde gerookte zalm echt niet lekker. Ik wacht ‘geduldig’ af tot ik ben bevallen en dan wil ik dat weer lekker eten haha.

5 dagen geleden

Reactie op Ruby3.1

Als je opzoekt hoeveel cafeïne erin redbull zit is dat maar 1 kopje koffie ...
Mijn verloskundige zei alsnog dat er in Redbull en sommige andere energie drank veel meer zit dan in koffie 😅

5 dagen geleden

Vers gerookte zalm van de visboer halen! Deze is niet vacuüm verpakt. Dit is namelijk waar het om gaat; doordat de zalm die vacuüm verpakt zit lang bewaard kan worden kan de listeria bacterie zich heel erg snel vermenigvuldigen. De verse zalm van de visboer zit dus niet vacuüm verpakt. Ik heb dit uitgebreid besproken met m’n vk en gyn en zolang je dit niet dagelijks/wekelijks doet is er niks aan de hand. Ik heb hierdoor al lekker 2x een broodje met gerookte zalm gegeten 😌

4 dagen geleden

Wrap gerookte kipfilet met garlan wij vinden het allemaal hier naar zalm smaken

4 dagen geleden

Ik heb een tijdje geleden deze gehaald. Is helemaal plantaardig en smaakt daadwerkelijk naar gerookte zalm!

3 dagen geleden

Wat ook lekker is: bladerdeeg, creme fraiche erover uitsmeren, gerookte zalm plakjes erop erop leggen, beetje dille erop. En dan in de oven. Tussendoor eitjes koken, schijfjes van snijden en erop leggen. Súper lekker en genoeg zalm smaak ;)

3 dagen geleden

Reactie op MichelledH

Ik heb een tijdje geleden deze gehaald. Is helemaal plantaardig en smaakt d ...
Oohh waar heb je deze gevonden?

3 dagen geleden

Reactie op nikkii1988

Oohh waar heb je deze gevonden?
Bij de Plus, maar geloof dat ze het in meerdere winkels hebben. Zal even voor je zoeken.

3 dagen geleden

Jumbo zou het ook moeten hebben

3 dagen geleden

Reactie op MichelledH

Jumbo zou het ook moeten hebben
Dankje!!

3 dagen geleden

Reactie op MichelledH

Ik heb een tijdje geleden deze gehaald. Is helemaal plantaardig en smaakt d ...
Oeh interesting! En zeg jij dit als vegan-zijnde of als zalm-liefhebber?😊

3 dagen geleden

Reactie op Ina33

Oeh interesting! En zeg jij dit als vegan-zijnde of als zalm-liefhebber?😊
Beide! Eet sinds aantal jaar vegan maar daarvoor altijd genoten van gerookte zalm, dus ik vind het echt een fijn alternatief voor nu (soms mis ik bepaalde smaken nog wel haha)

3 dagen geleden

Reactie op Ina33

Oeh interesting! En zeg jij dit als vegan-zijnde of als zalm-liefhebber?😊
Ik ben altijd geïnteresseerd in vlees/vis vervangers, maar ben geen vegetariër. Ik geniet dus met regelmaat van gerookte zalm en soms ook van rauwe zalm, in sushi of sashimi. Maarrr omdat ik emetofobie heb, ben ik bang voor voedselvergiftiging en is rauwe zalm dus niet iets wat ik zomaar overal zou bestellen. Een paar jaar geleden heb ik deze vegan zalm geproefd, bedoeld voor sashimi en sushi en ik vond het zo lekker! Bijna niet van echt te onderscheiden en zeker in sushi verwerkt smaakt het gewoon alsof je een sushirol met rauwe zalm zit te eten. Echt een aanrader! Dus ook voor zwangere vrouwen 😝 Daarom vertrouw ik erop dat die gerookte zalm waarschijnlijk ook goed zal smaken (vergelijkbaar met vis) en kijk ik er naar uit om het te proeven.