10 Reacties

2 maanden geleden

En is het echt zo schadelijk als dat ze zeggen..??

2 maanden geleden

Ik voel me ook vreselijk. Ik heb suprimal maar werkt zeer minimaal en metoclopramide dat werkt heel goed maar wel suf als bijwerking. Beide zijn veilig in de zwangerschap. Metoclopramide mag je maar 5 dagen achter elkaar gebruiken .. ik ga nu proberen op werkdagen de metoclopramide te gebruiken en als ik vrij ben zo nodig die suprimal. Als je zofran googled zie je inderdaad dat het extra risico's geeft in de eerste 3 maanden

2 maanden geleden

Reactie op DGS

Ik voel me ook vreselijk. Ik heb suprimal maar werkt zeer minimaal en met ...
Ach pff! Verschrikkelijk he. Ik gebruik nu metroclopramide afgelopen 3 weken zonders stops in overleg met huisarts, dus mocht t echt niet gaan voor je, t mag wel maar wel in overleg. Ik ga stfaks even bellen voor evt zofran

2 maanden geleden

Reactie op emms2821

Ach pff! Verschrikkelijk he. Ik gebruik nu metroclopramide afgelopen 3 weke ...
Ja echt vreselijk. Hoop voor jou dat je je snel wat beter voelt. Ik heb met metoclopramide echt duf en zwaar gevoel in m'n hoofd. Had jij dat ook? Dit zeggen ze op internet over zofran: U mag Zofran Zydis niet gebruiken tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap, want Zofran Zydis kan het risico, dat een baby met een hazenlip en/of een gespleten gehemelte (openingen of spleten in de bovenlip en/of de bovenkant van de mond) geboren wordt, licht verhogen

2 maanden geleden

Reactie op DGS

Ja echt vreselijk. Hoop voor jou dat je je snel wat beter voelt. Ik heb met ...
Klopt! Kans is wel echt erg klein zei de gynaecoloog in het ziekenhuis, zo even overleggen! Zal wel laten weten wat ze zeggen

2 maanden geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap vanaf het tweede trimester de medicatie gebruikt tot aan het einde van mijn zwangerschap en heb een gezonde zoon gekregen. Ik had een extreme HG zwangerschap en heb meerdere keren en voor meerdere dagen/weken in het ziekenhuis gelegen. De medicatie hielp wel voor het verminderen van het overgeven, maar de misselijkheid bleef. Ik heb tot het tweede trimester andere medicatie gekregen. Eerder was hier geen optie vanwege de mogelijke risico's. Ik zou er eerder ook niet aan willen en die paar weken overbruggen met iets anders.

2 maanden geleden

Ik ben met Zofran/ondansetron in de eerste HG zwangerschap met 6 weken begonnen tot aan de laatste dag. Heel gezond kindje. En nu met de tweede zwangerschap weer HG en met 7 weken begonnen. Zo ziek zijn, waardoor stress, is slechter voor een kindje dan de medicatie. Aldus mijn huisarts. Als je op de website van stichting ZEHG kijkt staan er onderzoeken op, naar mijn mening is het verschil met en zonder Zofran nihil.

2 maanden geleden

Hier helaas ook al meerdere opnames achter de rug 🙁 ik heb nu metoclopramide en emasefene, dit werkt redelijk maar nog steeds overmatig braken en ik hou erg weinig binnen, dus regelmatig weer een opname. Tegen mij hebben ze gezegd dat zofran een optie is vanaf het tweede trimester, inderdaad vanwege een verhoogde kans op een schisis. Die kans is bij mij al iets verhoogd dus dat risico wil ik persoonlijk echt niet nemen.

2 maanden geleden

Dit staat op het farmaceutisch kompas over zofran. Zie vooral de laatste zinnen. Ik denk dat het kiezen is tussen twee ‘kwaade’…

2 maanden geleden

bedankt voor jullie berichten!! Gynaecoloog gaf aan dat volgens de laatste studies geen afwijkingen of complicaties zijn gevonden als je het medicijn gebruikt in het eerste trimester. Mag deze dus gaan gebruiken dus hoop dat het wat helpt!