7 Reacties

2 maanden geleden

Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten maar als je van warm eten wel vol zit zou ik dat gewoon even doen. Tis maar tijdelijk he

2 maanden geleden

Pfoe ja herkenbaar. Een beetje irritant he?! Ik ben morgen 10 weken, en idd bijna elk uur of elke 2uur moet er wat eten in. Dat is de ene keer een appel of een banaan, maar ook boterhammen met grillworst, of pindakaas. Tussen de middag bijvoorbeeld een tomaten soepje en eind van de dag gewoon lekker warm eten. Als ik elke 2 uur sowieso maar wat eet, word ik ook niet zo misselijk. Helaas houd de misselijkheid bij mij de hele dag aan... heb jij daar nog last van?

2 maanden geleden

Eiwitten en vezels geven een verzadigend gevoel! Drink je voldoende? Heb mezelf betrapt dat ik nog 'honger' had terwijl ik voldoende had gegeten. Toen ik een groot glas water dronk was het hongergevoel weg. Je lichaam kan soms ook verwarrende signalen afgeven.

2 maanden geleden

Reactie op K120225

Pfoe ja herkenbaar. Een beetje irritant he?! Ik ben morgen 10 weken, en idd ...
Ik ben überhaupt niet misselijk geweest dus heb echt geluk daarmee, maar ik heb me in het begin wel een beetje brak gevoeld, toen hielp hartig eten wel. Maar idd irritant he! Gewoon zoveel eten en dan nog honger hebben 🥹

2 maanden geleden

Reactie op dutch-baby

Eiwitten en vezels geven een verzadigend gevoel! Drink je voldoende? Heb me ...
Ooh helemaal nooit aan gedacht maar dat zou het wel kunnen zijn, ik vergeet vaak wat te drinken 🤭ga dit eens proberen , bij honger even extra drinken.

2 maanden geleden

Ik heb hetzelfde. Gewoon blijven eten…. Zoals ik lees was je geen grote eter. Je at best weinig voor je zwangerschap. Ik deed dat ook… Nu je lichaam zwanger is en een kindje maakt heeft het niet meer genoeg aan dat kleine eetpatroon. Je lichaam verteld je dat je meeeeeer moet eten! Reserves opbouwen 😃! Naast brood is het goed om extra fruit, groente en eiwitten te nemen. Eieren? Yoghurt? Bananen zijn ook goed! Geef gewoon toe aan je honger… het is er met een reden. Daarnaast is vocht drinken heel belangrijk! 🙂 Lekker eten en niet bang zijn dat je dik wordt of wat dan ook!

2 maanden geleden

Maar..ik weet niet of je voorbeeld precies is zoals het is, maar als jij voor 13u maar 3 (volkoren?) boterhammen met wat beleg eet, heb je dus ook maar(3*80)+(3*zeg 100 aan beleg)=540 kcal op. Als je diezelfde ochtend dan ook nog iets van een activiteit doe, bijv. wandelen of simpelweg wat huishouden, is het niet zo gek dat ie honger blijft houden 😊. Rond 13u heb ik er al minstens 1000 opzitten. En eind van de dag dan nog 600 aan avondeten en 400 aan tussendoortjes en fruitjes, ofzoiets. Ik probeer 2000kcal per dag te eten, om zo lang mogelijk op gewicht te blijven en toch genoeg energie te hebben om een kind te maken 😛. Als je al die enkele boterhammen vervangt voor twee boterhammen per keer, kom je wat dichter in de buurt van wat je nodig hebt, denk ik!En zorg dat je zoveel mogelijk eiwit & vezels eet. Ik drink ook heel veel thee, dat vult ook lekker op.