32 Reacties

3 dagen geleden

Hallo, ik zal medisch bevallen in het ziekenhuis moet ik dan nog een extra pakket nemen voor het bevallen in het ziekenhuis?

3 dagen geleden

Reactie op FrankAmber

Hallo, ik zal medisch bevallen in het ziekenhuis moet ik dan nog een extra ...
Nee wanneer je medisch bevalt in het zh betaal je alleen je eigen risico als het goed is. Je hoeft in ieder geval niet een extra pakket daarvoor te nemen.

3 dagen geleden

Begrijp ik nou goed dat een poliklinisch bevalling ook in het basispakket zit + kraamzorg (en ook geen eigen bijdrage?)?

3 dagen geleden

Reactie op MiriamM

Begrijp ik nou goed dat een poliklinisch bevalling ook in het basispakket z ...
Nee, bij beide betaal je een eigen bijdrage als je enkel de basis hebt. Dus het wordt deels vergoed maar die eigen bijdrage betaal je bij het basispakket altijd

3 dagen geleden

Reactie op MiriamM

Nee een bevalling op medische indicatie in het ziekenhuis wordt vergoed vanuit de basis, zonder eigen bijdrage. Vrijwillig in het ziekenhuis of kraamhotel bevallen kost je altijd de eigen bijdrage van +/- 580€ Eigen bijdrage kraamzorg wordt ook niet gedekt vanuit de basisverzekering. Dat is alleen bij sommige aanvullende verzekeringen. Als je nu al weet dat je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wil bevallen, kan een aanvullende verzekering dus nuttig zijn:)

3 dagen geleden

Ik ben vandaag overgestapt naar het CZ met aanvullende verzekering die alle kosten voor een ziekenhuisbevalling en kraamzorg dekt. De extra premie kosten per maand zijn uiteindelijk over 1 jaar genomen voordeliger dan het betalen van de eigen bijdrage.

3 dagen geleden

Reactie op MiriamM

Nee vanuit de basisverzekering heb je altijd je eigen bijdrage.

3 dagen geleden

Reactie op FrankAmber

Hallo, ik zal medisch bevallen in het ziekenhuis moet ik dan nog een extra ...
Bij een medische bevalling heb je alleen je eigen risico, wel een eigen bijdrage voor de kraamzorg

3 dagen geleden

Reactie op Fier

Nee een bevalling op medische indicatie in het ziekenhuis wordt vergoed van ...
Ik weet hoe het werkt, maar als je doorklikt staat het er zo niet. Er staat namelijk in een PDF bestand een groen vinkje bij 'bevalling ziekenhuis of kraamcentrum zonder medische noodzaak'. Het lijkt dan dat dit vergoed wordt... Helaas kan ik geen screen delen. Zoveel goedkoper is Ohra dan echt niet.

3 dagen geleden

Reactie op MiriamM

Ik weet hoe het werkt, maar als je doorklikt staat het er zo niet. Er staat ...
Het wordt ook vergoed. Maar 2 kolommen verder staat 'Eigen bijdrage = Ja'. Dus je betaalt als er geen medische noodzaak is een eigen bijdragen. Als je medisch bent betaal je die eigen bijdrage niet.

3 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Ik ben vandaag overgestapt naar het CZ met aanvullende verzekering die alle ...
Welke verzekering van de cz dekt dit?

3 dagen geleden

Reactie op MiriamM

Ik weet hoe het werkt, maar als je doorklikt staat het er zo niet. Er staat ...
Ja klopt dat het er soms verwarrend kan staan. Maar de eigen bijdrage geldt dus inderdaad wel, dus je moet alsnog flink betalen als je niet aanvullend verzekerd

3 dagen geleden

Welke verzekering kan ik het beste nemen als ik alles 100% vergoed willen hebben? Kraamzorg en ziekenhuis bevalling

3 dagen geleden

Reactie op Estyvdloosdrecht

Welke verzekering kan ik het beste nemen als ik alles 100% vergoed willen h ...
CZ is het goedkoopste via Independer

3 dagen geleden

Welke verzekering van de cz dekt dit?
De basisverzekering en dan kan je zelf je aanvullende pakketten kiezen:)

2 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

CZ is het goedkoopste via Independer
Cz (basisverzekering even kijken, ik kan de goedkoopste omdat mijn ziekenhuis een contract heeft) en dan aanvullend plus. Heb je alles vergoed en €200 lactatiekundige

2 dagen geleden

Welke verzekering kan ik het beste nemen als ik alles 100% vergoed willen h ...
Hier is zilveren kruis het goedkoopste, maar hangt er ook vanaf wat je nog meer verzekerd wil hebben. Alleen bevalling en kraamzorg was voor mij het goedkoopste bij Zilverenkruis

2 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Cz (basisverzekering even kijken, ik kan de goedkoopste omdat mijn ziekenhu ...
Zilveren Kruis is inderdaad €5 p.m. goedkoper maar heb je €80 per jaar lactatiekundige i.p.v. €200. Als je dat gebruikt is cz voordeliger. Alternatieve geneeswijze wordt ook meer vergoed bij CZ. Maar dat is idd dus heel afhankelijk of je van dat soort zaken gebruik maakt

2 dagen geleden

Reactie op Fier

Hier is zilveren kruis het goedkoopste, maar hangt er ook vanaf wat je nog ...
Ja ik kom ook uit op zilverenkruis. En krijg nog korting via tennisbond 😅. Altijd de moeite waard om even te kijken of er collectiviteit tussen zit voor je vanuit een club vereniging of werkgever

2 dagen geleden

Reactie op Adeny

Ja ik kom ook uit op zilverenkruis. En krijg nog korting via tennisbond 😅. ...
Ja dat sowieso! Voor mij zijn andere vergoedingen nog heel belangrijk waardoor cz voordeliger wordt. Maar dat is idd heel erg persoonsafhankelijk.