39 Reacties

8 dagen geleden

Ik zit bij nationale Nederlanden en aanvullende verzekering compleet. Hij is duur €200 pm maar alles is gedekt. Mocht je veel je verzekering gebruiken is het zeker een aanrader.

8 dagen geleden

Hee, alle tarieven van de basisverzekering zijn bekend. Sommige verzekeraars maken aanvullend pas later bekend. Ik heb bij n zorgverzekeraar gewerkt dus weet hoe ik moet vergelijken. Nog niet gedaan zelf. Als je hulp nodig hebt, let me know 😊

8 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Hee, alle tarieven van de basisverzekering zijn bekend. Sommige verzekeraa ...
Hii, wij willen allemaal hulp 😭😭. Ben nu bij CZ sinds jaren ben ook echt een gewoonte mens en vind het zo lang om te wisselen, maar partner en k willen nu samen inschrijven en de kleine komt februari dus met zn 3e uiteindelijk

8 dagen geleden

Reactie op Es2025

Hii, wij willen allemaal hulp 😭😭. Ben nu bij CZ sinds jaren ben ook echt ...
Laat maar weten als t nodig is hoor, stuur maar een vriendschapsverzoek. Lukt niet voor iedereen overigens 😂 Samen op een polis is sowieso slim, dan kunnen beide ouders te allen tijde bij de verzekering van jullie kindje. Een ouder die niet op de polis staat met het kindje heeft ook geen toestemming om de verzekering van het kindje te zien.

8 dagen geleden

Zijn er überhaupt verzekeringen waarbij kraamzorg volledig is vergoed zonder eigen bijdrage? Ik heb namelijk een medische indicatie, dus de bevalling/kraamzorg eerste 3 dagen in ZKH krijg ik sowieso vergoed. Het kraampakket nu niet, maar voor die €25 zelf eentje besteld. Ik heb nu wel een eigen bijdrage van €5,10 per uur voor de kraamzorg thuis, hoe hebben jullie dit?

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Zijn er überhaupt verzekeringen waarbij kraamzorg volledig is vergoed zonde ...
Bijna elke aanvullende verzekering vergoed deze eigen bijdrage, als je alleen de basis hebt heb je een eigen bijdrage.

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik zit bij unive heb aanvullend best genomen daarbij geen eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuis. Maar als zh bij jou al medisch is dan weet ik niet of je zoveel koedkoper uit bent met een dure aanvullende

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik zit nu bij CZ en heb met aanvullend basis al de eigen bijdrage volledig vergoed. Voor komend jaar moet ik even kijken of dit hetzelfde blijft

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Nationale Nederlanden en dan compleet aanvullend. Die heb ik vraag me alleen af hoe hij voor 2025 is. 19 november komt hun aanvullende verzekering uit, ik ben benieuwd of het erin blijft.

7 dagen geleden

IIk ben al jaren verzekerd bij DSW. Niet omdat ze altijd de goedkoopste zijn, maar wel omdat de klantenservice de allerbeste is, en ik achter hun pricipes sta. De basisverzekering is dit jaar €158,50 en je kan vier verschillende AV’s kiezen. Bijvoorbeeld AV standaard, waarin 50% van de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed wordt, net als €75 voor een kolf, €100 voor een lactatiekundige, 12 fysiotherapiebehandelingen, een kraampakket…

7 dagen geleden

Menzis extra verzorgd 2! Afgelopen jaar gehad en wss. blijf hierbij. Top! Alles wat ik nodig heb wordt vergoed.

7 dagen geleden

Zijn hier ook mama's die al een ander kindje hebben en nu van zorgverzekering willen switchen?

7 dagen geleden

Dubbelzen plaatste er een Instagram post over en blog vandaag ☺️ met alle zorgverzekeraars en vergoedingen. Kun je zelf je conclusies trekken.

7 dagen geleden

Ik sluit zo goedkoop mogelijk af met de hoogst mogelijke eigen risico, waarschijnlijk bij vgz bewuzt. Ik heb verder nergens behoefte aan kwa aanvullende pakketten, en in mijn berekeningen ben ik goedkoper uit als ik eigen risico betaal dan wanneer ik een hoog maandbedrag betaal, aangezien ik (bijna) geen zorg nodig heb. (Ja okay alleen ff de bevalling en kraamzorg.) Zou ook iedereen als tip willen geven: als je toch bezig gaat met je zorgverzekering, kijk dan ook eens naar je andere verzekeringen. Ik heb zojuist onze twee auto's van wa+ naar wa gedaan, en tevens naar een andere verzekeraar. Besparing: 55 euro p/maand. Ook de woon-opstal-aanspr.-verzekering: van Allianz naar Inshared, besparing 11 euro per maand. En check ook eens of je niet ken overstappen van kpn naar ziggo (of iets vergelijkbaars), dat kan je ook veel korting opleveren, in elk geval de eerste/eerste twee jaar. Wij stappen bijna elk jaar over zodat we altijd +-35 euro betalen ipv 70 (want 50% kortingsactie voor 'nieuwe' klanten). Ook je mobiel; kun je geen sim only nemen en je huidige telefoon nog een jaartje mee laten draaien? Ik wel, ik betaal 7,50 voor een nog praktisch nieuwe Sony met 5gb data (want tegenwoordig overal wifi, dus waarom onbeperkt data nodig?). Enzovoort enzovoort 😊.

6 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik zit nu bij CZ en heb met aanvullend basis al de eigen bijdrage volledig ...
Niet dus! Ik heb dit jaar ook CZ met aanvullend basis. Dat dekt dit jaar bevalling poliklinisch in het ziekenhuis a 580 euro eigen bijdrage en de kraamzorg eigen bijdrage. Maar volgend jaar niet meer! Dan moet je naar aanvullend "plus" en die is bijna 3x zo duur per maand. Maar nog altijd goedkoper dan zelf de volle mep moeten betalen. Wat ik me nog afvraag, als je pijnstilling wilt word je medisch, dan ben je niet poliklinisch en vervalt die eigen bijdrage van 580 euro. Maar dan denk ik dat je wel eigen risico betaald a 385 euro. Maar is dan goedkoper om met pijnstilling te bevallen ipv zonder? Klopt deze gedachte stroom? Je verliest daarnaast je eigen verloskundige, want bij pijnstilling krijg je er een van het ziekenhuis.

6 dagen geleden

Reactie op wingspan1

Niet dus! Ik heb dit jaar ook CZ met aanvullend basis. Dat dekt dit jaar be ...
Ik had het gezien ja, super balen wel. Nu moet ik ook gaan kijken naar een andere verzekering. Ik weet niet helemaal of je gedachtegang klopt, ik denk het ergens wel? Want met medicatie ben je indd medisch en zou je eigen risico betalen. Die betaal ik sowieso elk jaar al volledig, dus ben daar nooit echt mee bezig. Daarnaast kan je ook te laat zijn voor pijnstilling trouwens, als de bevalling toch ineens heel snel gaat. Dus weet niet of je daar op wil gokken

6 dagen geleden

Heb het uitgepluist: degene met de beste prijs/kwaliteit met de meeste vergoedingen zijn: United Consumers ZorgZeker 2 Menzis Extra Verzorgd 2 DSW

6 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Heb het uitgepluist: degene met de beste prijs/kwaliteit met de meeste verg ...
Krijg je daarbij ook (deels) een kolfapparaat vergoed?

6 dagen geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Krijg je daarbij ook (deels) een kolfapparaat vergoed?
Bij menzis korting via Natalis en bij United Consumers €80 vergoed voor huur of koop. Bij DSW volgens mij geen vergoeding.

5 dagen geleden

Reactie op Myrthe B

Zijn hier ook mama's die al een ander kindje hebben en nu van zorgverzeker ...
Ja! En ik vraag me ook af: wat ik nu al heb besteed bij zilveren kruis (kolf, zwangerschap cursus) waarbij staat 1x per zwangerschap Zou een nieuwe verzekeraar daar dan geen vergoeding meer voor bieden? Lijkt me dat ze dat niet weten van elkaar/ jouw eerdere uitgaven? Ik kan dit nergens vinden (Cz komt er voor ons goed uit met kolf, lactatiekundige, kraamzorg vergoeding, fysio, alternatieve geneeswijze (acupunctuur 🥰 )